Hesburger-ravintolat kasvattivat myyntiään 12 %
Hesburger-ravintolat kasvattivat myyntiään 12 % vuoteen 2022 verrattuna. Viime vuonna koko ketjun verollinen myynti oli 458 miljoonaa euroa, josta Suomen ravintoloiden osuus oli 286 miljoonaa euroa. Suomessa myynti kasvoi 8 %.

”Haluamme kiittää hyvästä myynninkasvusta kaikkia asiakkaitamme ja henkilöstöämme. Jatkamme kasvun tiellä. Investoimme uusiin Hesburger-ravintoloihin myös tänä vuonna. Avaamme drive-In-ravintolat Kokkolaan maaliskuussa ja kesän alussa Paraisille. Lisäksi franchise-kumppanimme Pirkanmaan Osuuskauppa avaa Ylöjärven Prismaan Hesburgerin ja Varuboden-Osla avaa Hangon S-marketin yhteyteen drive-In Hesburgerin. Lisäksi saimme juuri rakennusluvan drive-In-ravintolalle Tornioon, jonka rakennustyöt aloitetaan kevään aikana”, Hesburgerin Suomen toiminnoista vastaava varatoimitusjohtaja Jari Vuoti kertoo.
Suomessa Hesburgerin myydyin hampurilainen oli Kerroshampurilainen. Suosituin dippi puolestaan oli paprikamajoneesi.
Ulkomailla myynti 172 miljoonaa euroa
Hesburgerin tuotteet maistuivat erityisesti Latviassa, missä myynti kasvoi edellisvuoteen verrattuna peräti 25 %. Virossa kasvua oli 15 % ja Liettuassa 16 %. Bulgariassa Hesburger-ravintolat kasvattivat myyntiään 19 %. Ukrainassakin myynti kasvoi 26 % edellisvuoteen verrattuna. Vuonna 2022 Ukrainan ravintoloiden ovet olivat kuitenkin kuukausia suljettuna Venäjän hyökkäyssodasta johtuen.
Ulkomailla ketjun verollinen myynti oli 172 miljoonaa euroa vuonna 2023.
”Vuoden 2023 asiakastutkimuksen mukaan Hesburger on suosituin pikaruokaketju Baltiassa. Olemme todella iloisia siitä, että Hesburgerin tuotteet maistuvat myös ulkomailla. Vuoden 2023 tuloksesta voi olla ylpeä. Tästä iso kiitos henkilökunnallemme ja asiakkaillemme. Hesburger tulee jatkamaan vahvaa laajentumista ulkomaille myös tänä vuonna. Ravintoloiden määrä tulee kasvamaan eniten Bulgariassa”, kansainvälisten asioiden kehitys- ja markkinointijohtaja Ieva Salmela sanoo.
Hesburger toimii seitsemässä maassa: Suomessa, Virossa, Latviassa, Liettuassa, Saksassa, Bulgariassa ja Ukrainassa.
Ulkomailla myydyin Hesburgerin hampurilainen oli Juustohampurilainen. Suosituin dippi puolestaan oli kurkkumajoneesi.
Avainsanat
Yhteyshenkilöt
Petteri Pohjonenviestintäpäällikkö
Puh:+358 (0)40 761 3201petteri.pohjonen@hesburger.fiKuvat







Burger-In Oy on suomalainen perheyritys ja Hesburger sen rekisteröity liikemerkki. Hesburger-ravintoloita löytyy seitsemästä maasta: Suomesta, Virosta, Latviasta, Liettuasta, Saksasta, Ukrainasta ja Bulgariasta. Hesburger työllistää Suomessa noin 6000 työntekijää ja ulkomailla 2700 työntekijää. Vuoden 2023 verollinen myynti Suomessa oli 286 miljoonaa euroa ja ulkomailla 172 miljoonaa euroa.
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta Hesburger
Tämä “jäätelökioski” on auki ympäri vuoden – Hesburgereissa myydään talvikaudella liki miljoona jäätelöannosta11.12.2025 08:30:00 EET | Tiedote
Hesburgereissa jäätelö ei ole vain kesäherkku, vaan tasaisesti ympäri vuoden myytävä tuote. Viimeisen vuoden aikana jäätelöannoksia on myyty yli 3,5 miljoonaa kappaletta, joista lähes miljoona yksistään talvella. Jäätelömassan ja Hesburgerille kehitettyjen pirtelömakujen valmistuksesta vastaa Valio.
Hesburger avaa uuden suuren ravintolan Jyväskylän Seppälään – avajaisia vietetään perjantaina 5.12.4.12.2025 08:30:00 EET | Tiedote
Hesburger avaa Ahjokadun ja Seppäläntien kulmaan uuden 470-neliöisen Drive-in-ravintolan, joka korvaa tontilla aiemmin toimineen pienen Hesburgerin. Uudessa ravintolassa on 64 asiakaspaikkaa ja uutuutena oma drive-in-luukku prepaid-tilauksille.
Hesburgerin Ieva Salmela on vuoden ihmisläheisin johtaja – Hesburger nousi Suomen ihmisläheisimpien työpaikkojen kuuden kärkeen28.11.2025 14:37:46 EET | Tiedote
Hesburgerin kansainvälisen viestinnän ja markkinoinnin johtaja Ieva Salmela on valittu vuoden ihmisläheisimmäksi johtajaksi HumanPower25-kilpailun yli 250 henkilöä työllistävien yritysten sarjassa. Lisäksi Hesburger sijoittui ihmisläheisimpien työpaikkojen kuuden parhaan joukkoon.
Hesburger nousi työnantajabrändien kolmen kärkeen31.10.2025 14:14:06 EET | Tiedote
Hesburger on valittu vuoden 2025 työnantajabrändien kärkikolmikkoon. Hesburger erottui erityisesti aitoudellaan ja kyvyllään puhutella nuoria työnhakijoita heidän omassa mediaympäristössään.
Hesburger asetti kovan tavoitteen – Nyt noin joka seitsemäs myyty tuote on kasvipohjainen1.9.2025 14:15:00 EEST | Tiedote
Hesburgerin tähtäimessä on, että vuoteen 2030 mennessä puolet myydyistä tuotteista olisi kasvipohjaisia. Tavoitteen saavuttaminen edellyttää kuitenkin loppukiriä, johon kannustimena toimii tuotteiden matalampi hinta.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme