Förstaplatsen igen till Egentliga Finland – Köpcentrum Mylly har Finlands bästa rykte
Stora finländska köpcentrums förtroende och rykte bland konsumenterna mäts i en årlig oberoende undersökning. Köpcentrum Mylly från Reso har haft förstaplatsen som köpcentrumet med bäst rykte ända sedan den första undersökningen.

År 2023 utfördes undersökningen Luottamus & Maine för stora köpcentrum redan för fjärde gången. I undersökningen granskades medborgarnas synpunkter och beteende gentemot de till handelsytan och försäljningsmängden 12 största köpcentrumen. Förstaplatsen har aldrig ändrats eftersom Köpcentrum Mylly har haft den varje år.
– De senaste åren har vi utvecklat Myllys verksamhet systematiskt och djärvt samt gjort omfattande investeringar i fastigheten. Förslag och feedback från kunder och hyresgäster är mycket värdefulla för oss och vi tillämpar dem när vi planerar köpcentrumet att bli allt bättre och mer upplevelserikt, säger Myllys verkställande direktör Mari Hantula.
I undersökningen deltog 12 köpcentrum och nästan 2 000 svarande
I undersökningen deltog de 12 största köpcentren i Finland sett till handelsyta och försäljning. Undersökningen besvarades av 1 980 finländare genom en elektronisk enkät i oktober och november 2023. Målgruppen var finländare i åldern 15–65 år. Undersökningen genomfördes av T-Media, ett fristående undersökningsföretag.
– Köpcentrumen har de senaste åren upplevt en mycket exceptionell miljö, vilket har krävt en ny form av attityd och anpassning. Corona stal kunderna nästan helt för en tid, varefter vi har tvingats tänka ut nya sätt att locka människor till köpcentrumens tjänster. Vi ser tydligt att de köpcentrum som utvecklade sin verksamhet aktivt under coronatiderna, kan nu åtnjuta en ökande popularitet bland medborgarna. En extremt viktig faktor för köpcentrumen är förmågan att lyssna på människornas behov och åsikter samt utveckla verksamheten på basis av dem, konstaterar Elisa Runsas, specialist på kunskapsbaserat ledarskap på T-Media.
Mylly fick bra betyg i undersökningens samtliga delområden
I den färskaste undersökningen fick Mylly det totala betyget 3,70. År 2022 var betyget 3,67 vilket var redan då det högsta uppmätta totalbetyget någonsin för ett köpcentrum.
Dessutom uppnådde Mylly en bra nivå inom alla mätta delområden: öppenhet och transparens, ekonomisk stabilitet, kompetent ledarskap, förnyelser, interaktion, produkter och tjänster, arbetsplats och hållbarhet.
– Det ser ut som att människorna just nu utöver produkt- och tjänstesortimentet anser att köpcentrumens tydliga riktning och bra arbetsgivarroll är viktiga. Även trivsel och säkerhet är faktorer som starkt styr människors beteenden, konstaterar Runsas.
– Personalen i våra butiker kommer främst för oss när det gäller att bygga upp ett gott rykte. I dag uppmärksammar vi våra samarbetspartner på Mylly med Myllyorangefärgade makroner, som vi har beställt från caféet Take the Cake – Mbakery på andra våningen. Vi delar personligen ut läckerheterna till affärerna, för att vi ska kunna dela på den fina bedriften tillsammans, säger Hantula.
Mer information
Elisa Runsas, specialist på kunskapsbaserat ledarskap, T-Media, tfn 050 468 8849, elisa.runsas@t-media.fi
Kontakter
Mari HantulaVerkställande direktörAffärscentret Mylly
Tel:+358 50 441 9394mari.hantula@kauppakeskusmylly.fiBilder

Mylly är världens mest mirakulösa köpcentrum i Reso. Köpcentrumet är det största i Egentliga Finland och har över fem miljoner besökare om året. 150 affärer och tjänsteföretag, 3 000 parkeringsplatser och en handelsyta på 91 000 m2garanterar det största utbudet i regionen med utmärkt läge mitt i ett stort handelsområde.
Andra språk
Följ Kauppakeskus Mylly Oy
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från Kauppakeskus Mylly Oy
Mikko Uski Kauppakeskus Myllyn kiinteistöpäälliköksi – 91 000 neliön kiinteistö on tärkeä osa Myllyn brändiä2.10.2025 11:09:46 EEST | Tiedote
Mikko Uski on aloittanut Kauppakeskus Myllyn kiinteistöpäällikkönä 1. syyskuuta. Hän vastaa Myllyn noin 91 000 neliön kiinteistön kehittämisestä, huollon ja ylläpidon johtamisesta sekä palveluntuottajaverkoston hallinnasta. Mikko Uski on aikaisemmin työskennellyt muun muassa Salon IoT Campuksen yrityspuistossa ja Turun Teknologiakiinteistöissä.
Rekryteringsnyheter: Köpcentrum Myllys lurviga nya varumärkesambassadör har börjat sitt jobb – tar sina första steg ut i offentligheten som en del av Masked Singer-teamet redan denna lördag3.9.2025 09:00:00 EEST | Pressmeddelande
Köpcentrum Mylly har anlitat en ny varumärkesambassadör, Myllykkä, som ansvarar för att överraska köpcentrumets besökare och hyresgäster med sina vidunderliga upptåg.
Rekrytointiuutisia: Kauppakeskus Myllyn karvainen brändilähettiläs aloitti työnsä – Ensiaskeleet julkisuudessa osana Masked Singer -tiimiä jo lauantaina3.9.2025 09:00:00 EEST | Tiedote
Kauppakeskus Mylly on palkannut uuden brändilähettilään, Myllykän, jonka vastuulla on kauppakeskuksen kävijöiden ja vuokralaisten yllättäminen ihmeellisillä tempauksilla.
Kauppakeskus Myllyssä historian suurimmat kävijämäärät kevään ja kesän aikana – ”Heinäkuu alkaa jo lähestyä joulun vilskettä”14.8.2025 08:45:00 EEST | Tiedote
Kauppakeskus Myllyn kevät ja kesä ovat olleet ennätyksellisen vilkkaat, ja huhti-, touko-, kesä- ja heinäkuussa Myllyssä yllettiinkin uusiin kuukausiennätyksiin. Toukokuussa kävijämäärä nousi jopa 12 prosenttia, ja kävijöitä oli ensimmäistä kertaa yli puoli miljoonaa. Koko tammi-heinäkuun kävijämäärä kasvoi neljä prosenttia 3,3 miljoonaan kävijään. Myös uusia liikkeitä on avautunut, kun paikalliset kivijalkaliikkeet ovat kiinnostuneet laajentamaan toimintaansa Myllyyn.
Köpcentrum Myllys sommar intresserar resenärer15.5.2025 08:50:46 EEST | Pressmeddelande
Sommaren är alltid livlig på köpcentret Mylly och bland besökarna kan man se också resenärer som kommit för att besöka regionen och olika evenemang. Också denna sommar ordnas ett öppet lopptorg på parkeringsplatsen varannan söndag.
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum