Digital Workforcelle kaksi merkittävää migraatiohanketta Keski-Uudenmaan hyvinvointialueen kanssa

Lehdistötiedote 9.2.2024

Digital Workforce Services Oyj on valittu kumppaniksi toteuttamaan Keski-Uudenmaan hyvinvointialueen (Keusote) kanssa kaksi kattavaa migraatioprojektia, joiden tarkoituksena on arkistoida Keusoten käytöstä poistettavien ProConsona- , Pegasos- ja Mukana- järjestelmien asiakas- ja potilastiedot lain vaatimukset täyttävään Kanta-arkistoon sekä asiakkaan omiin arkistoihin.

Arkistointiprojektien yhteisarvo on 635.000 euroa, ja ne kestävät arviolta 12 kuukautta pitäen sisällään neljä päävaihetta: Arkistoinnin suunnittelu, tietojen poiminta, tietojen migrointi ja tietojen arkistointi. Siirrettäviä kantoja on 11.

Digital Workforce hyödyntää RPA-teknologiaa (Robotic Process Automation) tietojen poiminnassa ja arkistoinnissa varmistaen tarjouspyynnön mukaisen tehokkuuden ja kustannusedun. Tarjottu kokonaisuus toimitetaan yhteistyössä alihankkijan Atostek Oy:n kanssa. Sopimuskumppanina ja vastuullisena toimittajana Digital Workforce vastaa projektin läpiviennistä, tuottaa asiakirjojen ja hallinnollisten tietojen poiminnan ja tulostuksen sekä arkistoinnin Keusoten omaan arkistoon. Atostek Oy huolehtii tietojen konvertoinnista ja siirrosta Kanta-arkistoon ERA-siirtona.

"Keusote on meille uusi asiakas. Olemme innoissamme päästessämme tuomaan vankan kokemuksemme vastaavista vaativista hankkeista Keusoten käyttöön. Kaksi yhtäaikaista projektia tuovat asiakkaalle merkittäviä hyötyjä ja tehokkuutta, koska ne johdetaan saman projektipäällikön ja -tiimin toimesta. Meidän migraatioratkaisu on erittäin kustannustehokas ja laadukas, ja voimme luvata aikataulussa valmistumisen, kunhan etenemme projektisuunnitelman mukaisesti. Näin asiakkaamme pääsevät mahdollisimman nopeasti eroon vanhoista järjestelmistään”, kertoo Juha Järvi, Head of Global Healthcare, Digital Workforce.

Digital Workforcen ja Atostekin kehittämällä ratkaisulla on siirretty miljoonia asiakirjoja Kelan Kanta-arkistoon sekä asiakaskohtaisiin arkistoihin kattaen näin suuren osan Suomen hyvinvointialueiden vastaavista migraatiohankkeista tähän saakka.

Asiakastietolaki velvoittaa kaikki julkiset sosiaalihuollon palvelutarjoajat liittymään Kantaan 1.9.2024 mennessä. Tämä asettaa paineita järjestelmien uusimiselle ja vanhojen tietojen arkistoinnille. Digital Workforcen arvion mukaan suurin osa Suomen noin 800-1000 arkistoitavasta sosiaali- ja terveydenhuollon järjestelmästä on vielä arkistoimatta.

Pegasos- ja Mukana -järjestelmien arkistointihankkeen päätös on lainvoimainen hankintalain mukaisen valitusajan päätyttyä. ProConsona -hankkeen valitusaika on umpeutunut.

Lisätietoja
Juha Järvi, Global Head of Healthcare, Digital Workforce Services Oyj juha.jarvi@digitalworkforce.com

Digital Workforce Services on maailman johtavia liiketoimintaprosessien automatisointiin tarkoitettujen palveluiden ja teknologiaratkaisujen tarjoajia. Digital Workforce Outsmart -palvelujen ja -teknologia-alustan avulla asiakasorganisaatiot voivat säästää kustannuksia, kiihdyttää digitalisaatiota, kasvattaa liikevaihtoa, parantaa asiakaskokemusta ja kilpailukykyä. Maailmanlaajuisesti yli 250 suurta asiakasta käyttää yhtiön palveluja ja teknologioita liiketoimintansa kehittämiseen automaation avulla. Yhtiö on perustettu vuonna 2015 ja sen palveluksessa on yhteensä yli 200 liiketoiminnan automaation ammattilaista Yhdysvalloissa, Isossa-Britanniassa, Irlannissa sekä Pohjois- ja Keski-Euroopassa. Digital Workforce on listattu Nasdaq First North Growth Market -markkinapaikalla. https://digitalworkforce.com

Muut kielet