Fitch Ratings on vahvistanut Fingrid Oyj:n luottoluokituksen 'A+'; tulevaisuuden näkymä muutettu negatiiviseksi

Kansainvälinen luottoluokituslaitos Fitch Ratings on vahvistanut Fingrid Oyj:n pitkäaikaisen yritysluokituksen 'A+' ja muuttanut luokituksen tulevaisuuden näkymän vakaasta negatiiviseksi. Fitch on vahvistanut pitkäaikaisen vakuudettoman seniorivelan luokituksen 'AA-' ja lyhytaikaisen yritysluokituksen 'F1'. Luokitukset eivät sisällä Suomen valtion enemmistöomistuksesta johtuvaa korotusta.

Fingridin talous- ja rahoitusjohtaja Jukka Metsälä toteaa: ”Fingrid jatkaa historiansa suurimman investointiohjelman toteuttamista Suomen hiilineutraalisuustavoitteen saavuttamiseksi. Suomen etuna on ollut ennustettava regulaatio, joka on mahdollistanut yhden Euroopan puhtaimmasta sähköjärjestelmästä ja alhaisimmista sähkön siirtohinnoista. Äkilliset muutokset regulaatioympäristössä lisäävät vihreän siirtymän investointeihin liittyvää epävarmuutta.”

talous- ja rahoitusjohtaja Jukka Metsälä, Fingrid Oyj. puh. +358 40 563 3756

Muut kielet