Snellman-konserni aloittaa muutosneuvottelut

Pitkään jatkunut haastava toimintaympäristö ja operatiivisen toiminnan tehostamisen tarve vaativat toimintojemme uudelleenorganisointia. Yrityksen kannattavuutta on parannettava, jotta yritys voi kehittyä pitkällä aikavälillä. Tämän vuoksi Snellman-konserni aloittaa muutosneuvottelut 19.2.2024.

Muutosneuvottelut koskevat Lihanjalostuksessa koko toimihenkilöorganisaatiota sekä tuotannon hallinnollisia toimintoja. Valmisruoassa (Ready Meals Finland) muutosneuvottelut koskevat myyntiä ja myynnin avustavia toimintoja. Alustavan arvion mukaan suunnitellut toimenpiteet saattavat johtaa enintään 40 henkilön työsuhteen päättymiseen. Suunnitellut työsuhteen olennaiset muutokset koskevat arviolta enintään 100 ihmistä. Snellman-konserni työllistää noin 2000 henkilöä.

Muutosneuvotteluiden perusteena ovat tuotannolliset, taloudelliset sekä toiminnan uudelleenorganisoinnista johtuvat syyt. Tavoitteena on sekä parantaa yrityksen kannattavuutta että kehittää toimintaa vastaamaan paremmin asiakkaiden ja kuluttajien tarpeita.

–  Konsernin viime vuoden tulos jää heikoksi. Taataksemme yrityksemme toimintaedellytykset tulevaisuudessa joudumme tarkastamaan kustannuksiamme ja uudelleen järjestelemään toimintaamme, sanoo konsernijohtaja Markus Hellström.

Snellmankoncernens starka tillväxt fortsatte trots kraftigt ökade kostnader23.2.2023 06:00:00 EET | Tiedote

År 2022 var det tredje året i rad med god tillväxt för Snellman. Koncernens omsättning uppgick till 421,3 miljoner euro (372,0 M€). Ökningen jämfört med året innan var 13 procent. Försäljningsutvecklingen var stark inom verksamhetsområdena Meat Production och Ready Meals. Rörelseresultatet uppgick till 12,9 miljoner euro (17,1 M€). Det innebär en nedgång på 24 procent jämfört med året innan. Den största delen av resultatförsämringen kom från i verksamhetsområdet Meat Production. Resultatet belastades av kraftigt ökade verksamhetskostnader, varav merparten kunde överföras till försäljningspriserna först med en viss fördröjning.

Snellman-konsernin vahva kasvu jatkui huolimatta kustannusten voimakkaasta noususta23.2.2023 06:00:00 EET | Tiedote

Vuosi 2022 oli Snellmanille kolmas peräkkäinen ripeän kasvun vuosi. Konsernin liikevaihto oli 421,3 miljoonaa euroa (372,0 M€). Kasvua edellisvuoteen oli 13 %. Myynnin kehitys oli vahvaa sekä Meat Production että Ready Meals -toimialoissa. Liiketulos oli 12,9 miljoonaa euroa (17,1 M€). Laskua edellisvuoteen tuli 24 %. Suurin osa tulosheikennyksestä tuli Meat Production toimialasta. Tulosta rasittivat voimakkaasti nousseet toimintakustannukset, joista suurin osa saatiin siirrettyä myyntihintoihin vasta viiveellä.