Hiihtolomaliikenne käyntiin perjantaina 16.2. – yöjunat pohjoiseen ajetaan suunnitellusti

Hiihtolomaliikenne perjantaina käynnistyy lähes normaalisti. Kaikki etelästä pohjoiseen hiihtolomalaisia kuljettavat junat kulkevat normaalisti. Hiljaisempien vuorojen asiakkaita ohjataan seuraaviin vuoroihin tai korvaaviin linja-auto-kuljetuksiin. VR peruu yksittäisiä vuoroja myös tulevien viikkojen aikana, kunnes kaluston korjaukset on saatu tehtyä.

Suuri osa VR:n kalustosta on nyt tarkastettu ja todettu liikennekelpoisiksi maanantaina havaitun ratavaurion jälkeen.  Kaikkia kaluston huoltoja ja korjauksia ei ole pystytty tekemään normaalissa aikataulussa ratavauriosta johtuneiden ylimääräisten tarkastusten takia.

"Hiihtolomakausi on meille tärkeä sesonki ja pyrimme kuljettamaan kaikki matkustajat määränpäähänsä. Työskentelemme taukoamatta, jotta koko junakalusto saadaan liikennöintikuntoon mahdollisimman pian. Pahoittelemme muutosten mahdollisia vaikutuksia asiakkaillemme”, sanoo kaukoliikenteen johtaja Piia Tyynilä.

Peruttujen junavuorojen asiakkaat ohjataan seuraaviin vuoroihin tai korvaaviin linja-autokuljetuksiin

VR Matkalla -sovelluksen käyttäjät saavat tiedon junan peruuntumisesta. Peruttujen junien asiakkaat ohjataan seuraaviin junavuoroihin tai korvaaviin linja-autokuljetuksiin, joihin käy alkuperäinen matkalippu.

Jos uudelleen reititys ei sovi asiakkaalle, hän voi olla yhteydessä asiakaspalveluumme. Jos juna on peruttu, voi asiakas myös halutessaan perua kokonaan matkansa ja hakea lipun hinnan takaisin vr.fi-sivustolla olevien ohjeiden mukaisesti.

Oman junan tilanteen voi myös tarkistaa VR:n verkkosivuilta vr.fi:stä.

Me VR:llä vauhditamme tulevaisuuden vastuullista liikkumista. Olemme Suomen valtion omistama matkustuksen, logistiikan ja kunnossapidon palveluyritys, joka kasvattaa hiilineutraalin raide- ja kaupunkiliikenteen suosiota. Huolehdimme arjen sujuvista matkoista Suomessa ja Ruotsissa sekä toimimme teollisuuden tukijalkana kotimaan logistiikassa. Vuonna 2022 kyydissämme tehtiin 194,2 miljoonaa matkaa ja kuljetimme 34,4 miljoonaa tonnia tavaraa. Liikevaihtomme oli 1 107,0 miljoonaa euroa ja työllistimme noin 9 000 rautaista ammattilaista. Lisätietoja: https://www.vrgroup.fi/

Uusiutuvalla dieselillä kohti kestävämpää rautatielogistiikkaa – VR ja UPM Plywood yhteistyössä liikenteen päästöjen vähentämiseksi19.4.2024 09:06:17 EEST | Tiedote

VR edistää raideliikenteen kilpailua myymällä ratatyökoneiden huolto- ja vuokraustoiminnan Teräspyörälle4.4.2024 13:00:00 EEST | Tiedote