Rakennusliike Soimu Oy

Rakennusliike Soimu kasvatti liikevaihtoaan

Rakennusliike Soimu Oy jatkoi vahvaa vastavirtaan uimistaan vuonna 2023. Kun muu ala rämpi lamassa, kasvatti Soimu suunnitelmallisesti liikevaihtoaan yli 36 prosentilla. Tilikauden liikevaihdoksi kirjattiin 72,46 miljoonaa auroa.

Liikevaihdon kasvu oli yhtiön odotusten mukaista. Tulos heikkeni hieman, mutta pysyi kuitenkin olosuhteista ja voimakkaasta kasvusta huolimatta positiivisena (0,36 miljoonaa euroa ennen tilinpäätössiirtoja ja veroja). Tuloksen heikkenemistä selittää kasvutavoitteiden vaatima henkilöstön lisääminen sekä poikkeuksellisen kova kustannusten nouseminen.

"Myös rakennusurakoinnin kannattavuus on kärsinyt poikkeuksellisesta energian ja materiaalin hintojen sekä aliurakoinnin kulujen ja korkojen noususta", toteaa yhtiön toimitusjohtaja Petri Kahelin.

"Haastavan markkinatilanteen huomioon ottaen liiketoiminnan kannattavuus on kuitenkin ollut kohtalaista."

Tilikauden lopussa taseen loppusumma oli 12,91 miljoonaa euroa, omavaraisuusaste 48,1 % ja oman pääoman tuotto 4,8 %.

”Tilauskantamme on suhteellisen hyvä tämän hetkiseen markkinaan nähden. Tilinpäätöshetkellä yhtiön tulouttamaton tilauskanta oli n. 54 miljoonaa euroa”, Kahelin toteaa.

Rakennusliike Soimu Oy

Rakennusliike Soimu Oy on perustettu vuonna 1990 ja yrityksellä on toimipisteet Helsingissä, Joensuussa, Kuopiossa ja Jyväskylässä. Työllistämme yli 100 rakennusalan ammattilaista. Liikevaihtomme vuonna 2023 oli noin 72 miljoonaa euroa. www.soimu.fi

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Lue lisää julkaisijalta Rakennusliike Soimu Oy

Rakennusliike Soimun toiminta laajentuu Keski-Suomeen6.6.2023 06:50:00 EEST | Tiedote

Rakennusliike Soimun toiminta laajentuu Keski-Suomeen, kun Soihtu eli Jyväskylän yliopiston ylioppilaskunnan (JYY) liiketoimintayksikkö ja Soimu ovat allekirjoittaneet 29.5.2023 esisopimuksen Jyväskylän ylioppilaskylään Kortepohjaan toteutettavasta hybridirakennushankkeesta. Kyseessä on TR-urakka, jossa Soimu vastaa hankkeen teknisten ratkaisujen suunnittelusta ja rakentamisesta. Rakennusliike Soimu on vuoden 2023 alusta aloittanut hallitun laajentumisen Keski-Suomeen ja JYY ylioppilaskylän hybridirakennus -hanke on erittäin merkittävä päänavaus uudelle markkina-alueelle. Työkannan ja resurssien hankintaa jatketaan suunnitellusti jatkuvuuden varmistamiseksi.