NYABille lisätilaus LKAB:lta kaupungin siirtoa koskevassa hankkeessa

NYAB jatkaa yhteistyötään Ruotsin valtion omistaman LKAB:n kanssa suuressa kaupunkimuutoshankkeessa Malmivaarassa, Jällivaarassa ja Koskullskullessa. Rakennusten siirtäminen on välttämätöntä tulevan kaivostoiminnan ylläpitämiseksi, sillä alkuperäinen yhteisö sijaitsee liian lähellä rautamalmialueita.

Vuoden 2022 aikana NYAB siirsi 12 kulttuuriperintörakennusta varastorakennuksineen Jällivaaraan Nuolajärven uudelle asuinalueelle. NYAB on suorittanut myös maanparannustöitä. Uusi sopimus koskee siirrettyjen kulttuurirakennusten peruskorjausta. Osapuolet ovat sopineet, että sopimuksen arvoa ei julkisteta.

"Tässä hankkeessa ruotsalaiset ja suomalaiset organisaatiomme tekevät yhteistyötä. Asiakkaamme hyötyvät siitä, sillä voimme käyttää resurssejamme joustavasti työskennellessämme yli rajojen ja segmenttien. Tämä rakentaa pitkällä aikavälillä myös vahvempaa ja yhteistyötä tekevää NYABia. Meille on arvokasta olla osa tätä muutosprojektia. Tarkoituksenamme on osaamisemme ja paikallistuntemuksemme myötä suorittaa korkealaatuinen projekti, joka ylittää asiakkaiden odotukset", kertoo NYABin tuotantopäällikkö Stefan Säthergren.

Kaupunkimuutos koskee noin 2 000 kotia. Noin 250 000 neliömetriä huonetilaa siirretään tai korvataan, ja hankkeen arvioidaan kestävän vuoteen 2032.

NYAB mahdollistaa yhteiskunnan kehityksen tuleville sukupolville ja sillä on laaja kokemus monimutkaisista ja haastavista projekteista. Tarjoamme kestävää infrastruktuuria, teollisuusrakentamista ja uusiutuvaa energiaa koskevia suunnittelun, rakentamisen sekä kunnossapidon palveluita ja edistämme siten vihreää siirtymää. Toimimme Ruotsissa ja Suomessa sekä yksityisellä että julkisella sektorilla.

Muut kielet

Extra bolagsstämma godkände NYAB:s flytt till Sverige, listbyte för aktien förväntas ske vid halvårsskiftet29.4.2024 16:00:00 EEST | Tiedote

En extra bolagsstämma godkände idag NYAB:s föreslagna gränsöverskridande ombildning vilken innebär flytt av bolagets säte till Luleå från tidigare Uleåborg i Finland. I samband med flytten kommer också en flytt av notering att ske av NYAB:s aktie. En avnotering från Nasdaq First North Growth Market Finland är planerad till den 28 juni 2024 och första dag för handel av NYAB:s aktie på Nasdaq First North Growth Market Sverige beräknas bli i nära anslutning. Bolagets målsättning är att noteras på Nasdaq First North Sveriges Premier-segment.