Talossa Samuli Putro tuo omaäänisen artistin marraskuussa Tampere-taloon

Yksi Suomen rakastetuimmista artisteista, palkittu Samuli Putro valtaa Tampere-talon lauantaina 23.11.2024. Luvassa on erityislaatuinen Talossa Samuli Putro, yhden päivän festivaali, jolloin kuullaan kolme Putron keikkaa eri kokoonpanoilla sekä keskustelutilaisuus Zen Cafén kanssa. Liput tulevat myyntiin perjantaina 23.2. klo 9.

Talossa Samuli Putro -liput tulevat myyntiin perjantaina 23.2. klo 9 Tampere-talon ja Lippu.fin lipunmyyntikanaviin. Tero Ahonen

”Pyöriiköhän nyt vähän liian isot saappaat jaloissa, ajattelin kun Tampereelta soiteltiin. Ei kun ihan hyvin ne kuule istuvat, sieltä vakuuteltiin ja päätin uskoa asiantuntijoita. Yksinkertaisesti sanottuna, olen kamalan otettu siitä, että Tampere-talo halusi avata minulle tämän mahdollisuuden”, Samuli Putro kertoo.

Talossa-festivaali on järjestetty Tampere-talossa vaihtuvien kunniavieraiden kanssa neljä kertaa aiemmin. Vuonna 2018 artistivieras oli rockmusiikin legenda Ismo Alanko, vuonna 2019 säveltäjä Kaija Saariaho, vuonna 2022 ruotsalaisartisti Eva Dahlgren ja vuonna 2023 valotaiteilija Mikki Kunttu.

Jokainen festivaali on ollut artistinsa näköinen kokonaisuus. Vuoden 2024 Talossa Samuli Putro -festivaalilla on luvassa kolme Tampere-talon Ison salin keikkaa sekä keskustelutilaisuus Zen Café -yhtyeen kanssa Maestrossa. Yhtyettä haastattelee musiikkitoimittaja Ilkka Mattila.

”Suosikkilajini on aina ollut se, että pystyisin kasvattamaan mahdollisimman intiimin tarinankerronnan sellaiseksi perseet ylös penkeiltä -hullutteluksi saman päivän aikana. Nyt kun mukana on vielä keskustelutilaisuuskin, niin voisin käyttää keikka-autoissa vuosia kiertänyttä lentävää lausetta: Skaala on mieletön.

Toivon, että talon saan sisustettua vanhoilla taustakankailla tai julisteilla. Semmoisia melko rönttösiä keikkapukujakin mulla on kellarissa ainakin 20 vuoden takaa. Ehkä kannattaa käydä ensin vitriinikaupassa.

Työnähän tämä tulee olemaan, noh, työteliäs. Laskin juuri, että täytyy osata ulkoa viitisenkymmentä biisiä. Baariin lankeamista vältän aikaisempana iltana. Lauantaiyönä aion sen sijaan pysäyttää egollani koko Hämeenkadun liikenteen. Ainakin unissani.”

Talossa Samuli Putro

La 23.11.2024
Tampere-talo, Tampere

Klo 14–15, Maestro
Keskustelutilaisuus: Päiväkahvit Zen Cafén kanssa

Klo 16–16.45, Iso sali
Keikka: Kitaran kanssa

Klo 18–19, Iso sali
Keikka: Kvartetilla

Klo 20–21.15, Iso sali
Keikka: Suomen coolein trio

Talossa Samuli Putro -festivaaliliput 49,90/59,90/69,90 €
Päiväkahvit Zen Cafén kanssa -liput 5 €

Lisätiedot tapahtumasta

Liput tulevat myyntiin perjantaina 23.2. klo 9 Tampere-talon ja Lippu.fin lipunmyyntikanaviin. Yhdellä festivaalipulla pääsee kaikille kolmelle Ison salin keikalle. Päiväkahvit Zen Cafén kanssa -tilaisuuteen on myynnissä erillinen lipputuote, joka on tarjolla vain nopeimmille festivaalilipun ostaneille. Tapahtuman tuottavat Tampere-talo Oy ja Central Line Entertainment Oy.

Samuli Putro

Samuli Putro on 1990-luvulla uransa aloittanut omaääninen artisti, jonka lyriikat vilisevät arjen teräviä huomiota sekä tavallisia ihmisiä. Seitsemän Zen Café -levyä ja kahdeksan sooloalbumia myöhemmin Putrolle platina- ja kultalevyt ovat tuttuja. Putro on palkittu muun muassa Vuoden miessolistin Emmalla, Juha Vainio -palkinnolla sekä Majaoja-palkinnolla – joka luovutettiin hänelle viime vuonna Tampere-talossa hänen äitinsä istuessa eturivissä.

Hänen kynästään ovat syntyneet hitit Eipä tiennyt tyttö, Jättiläinen, Todella kaunis, Mies jonka ympäriltä tuolit viedään, Piha ilman sadettajaa ja Aamuisin. Soolouran tunnetuimpia kappaleita ovat puolestaan Elämä on juhla, Mitäpä jos, Olet puolisoni nyt, Tavalliset hautajaiset, Älkää unohtako toisianne ja Ilmasta tehtyjä. Kaiken tämän lisäksi Putro on soittanut lukuisia loppuunmyytyjä kiertueita ympäri Suomen.

Lisätiedot tapahtumasta

Marko Salo
Pääpromoottori & ohjelmapäällikkö (pop)
marko.salo@tampere-talo.fi

Samuli Putron keikkamyynti

Ossian Marttala
Central Line Entertainment Oy
ossian.marttala@centralline.fi

Samuli Putron haastattelut

Tara Kojonen
Promo Sapiens Oy
Puh. +358 50 4673269
tara@promosapiens.fi

Palkittu Samuli Putro on 1990-luvulla uransa aloittanut omaääninen artisti, jonka lyriikat vilisevät arjen teräviä huomiota sekä tavallisia ihmisiä.

Vuonna 2022 Tampere-talon liikevaihto oli 14,7 miljoonaa euroa. Vuodessa järjestämme yli tuhat tapahtumaa, palvelemme 675 000 tyytyväistä kävijää ja tuotamme Tampereen talousalueelle 50 miljoonaa euroa.

Tampere-talo Oy on perustettu 1987 ja ovet avattiin yleisölle 1990. Se on Tampereen kaupungin omistama osakeyhtiö. Yhtiön toimitusjohtaja on Paulina Ahokas, ja työntekijöitä on 52. Hallituksen puheenjohtaja on Kristiina Michelsson.

Talossa toimivat lisäksi täysimittainen sinfoniaorkesteri Tampere Filharmonia, à la carte -ravintola Tuhto ja maailman ainoa Muumimuseo. Talon yhteydessä palvelee Courtyard by Marriott -hotelli.

Arppa, Kaseva ja Tampereen Kirjafestarit – Tampere-talo julkaisi uutta ohjelmaa loppuvuoteen18.4.2024 07:45:00 EEST | Tiedote

Kaksipäiväinen Tampereen Kirjafestarit valtaa Tampere-talon tutulla paikallaan marras-joulukuun vaihteessa 30.11.–1.12.2024. Pirkanmaan suurin kirjallisuuden ja kulttuurin juhla kokoaa saman katon alle vuoden kiinnostavimmat kirjailijat ja kirjallisuuden ystävät. Syksyn konserttitarjontaan on lisätty Arpan, Pete Parkkosen ja Olli Halosen intiimit Pienen salin keikat. Nostalgian nälkäisille on luvassa menneiden vuosikymmenten parhaita suomihittejä, kun Ison salin lavalle nousevat Kaseva ja Leavings-Orkesteri. Tapahtumien liput ovat nyt myynnissä.

Tampere-talo valitsi vastuullisemmin – edelläkävijä vahvistaa Tampereen asemaa tapahtumapääkaupunkina11.4.2024 09:04:00 EEST | Tiedote

Ohjelmistoltaan, tapahtumiltaan ja kävijämäärältään Suomen suurin ja monipuolisin kulttuuri- ja kongressikeskus Tampere-talo, on ylpeä saavutuksestaan Valitse vastuullisemmin -merkin suhteen. Tampere-talo on ensimmäinen suomalainen tapahtumatila, joka on onnistunut täyttämään kaikki 22 tapahtumatiloille asetettua vastuullisuuskriteeriä. Tieto ilmenee tarkastelemalla MyHelsingin ja Visit Tampereen Valitse vastuullisemmin –palveluita. Saavutus vahvistaa Tampere-talon asemaa kestävän kehityksen pioneeriorganisaationa tapahtuma-alalla Suomessa, samalla kun se sitoutuu kestävään tulevaisuuteen.

Wizards, dragons, and Rings of Power – Tampere Hall to showcase top fantasy artist John Howe’s first Finnish art exhibition in the summer9.4.2024 09:52:16 EEST | Tiedote

Internationally acclaimed fantasy artist John Howe's artwork will be showcased for the first time in Finland in a comprehensive solo art exhibition. Especially known for his artwork portraying J.R.R. Tolkien's fantasy worlds, Howe's art exhibition will be open at Tampere Hall from July 6th to August 18th, 2024. The exhibition will feature over 250 original artworks spanning the artist's extensive career. Tickets for the exhibition are now on sale.

J.R.R. Tolkienin maailma tulee Tampere-taloon – fantasiataiteilija John Howen taidetta ensimmäistä kertaa Suomessa9.4.2024 09:51:18 EEST | Tiedote

Fantasiataiteen pioneerin, John Howen ensimmäinen taidenäyttely Suomessa nähdään Tampere-talossa 6.7.–18.8.2024. Howe on noussut kansainväliseen suosioon Tolkienin klassikkoteosten kuvittajana sekä teoksiin pohjautuvien elokuvien visuaalisuuden rakentajana yhdessä Peter Jacksonin kanssa. Howe tunnetaan lisäksi suurena Suomen ja Kalevalan ystävänä. Näyttelyssä nähdään yli 250 alkuperäistaideteosta taiteilijan mittavan elämäntyön varrelta. Näyttelyn liput ovat nyt myynnissä.

Santtu-Matias Rouvali ja Lontoon Philharmonia-orkesteri tekevät kaivatun paluun Tampereelle lokakuussa8.4.2024 12:00:00 EEST | Tiedote

Lontoon Philharmonia-orkesteri ja ylikapellimestari Santtu-Matias Rouvali konsertoivat Tampere-talossa keskiviikkona 16.10.2024. Orkesterin solistina loistaa maailman konserttilavoilta tuttu viulisti Nemanja Radulović. Ohjelma sisältää Hatšaturjanin viulukonserton ja Sibeliuksen kolmannen sinfonian. Viimeksi orkesteri esiintyi Tampereella loppuunmyydylle Ison salin yleisölle toukokuussa 2022. Liput ovat nyt myynnissä Tampere-talon ja Lippu.fin lipunmyyntikanavissa.