Gigantin Kouvolan franchise-myymälän muutosneuvottelut päätökseen

Gigantti Kouvolan myymälän yrittäjät järjestivät muutosneuvottelut henkilökunnalleen 6.2.-20.2.2024. Syynä neuvotteluille oli liiketilojen marraskuussa irtisanottu vuokrasopimus. Muutosneuvotteluiden lopputuloksena työnantaja on päättänyt lopettaa myymälän, minkä myötä Kimmo Kuokkanen Oy:n omistaman, Kouvolan Gigantti-myymälän henkilökunnan työsopimukset irtisanotaan.

16 vuotta Kouvolassa franchise-muodossaan toimineen Gigantti-myymälän vuokrasopimus irtisanottiin vuokranantajan toimesta marraskuussa 2023. Irtisanottu vuokrasopimus antoi myymälälle toiminta-aikaa 30.4.2024 asti.

Muutosneuvotteluiden tarkoituksena oli hakea ratkaisua tilanteeseen. Ratkaisulle olennaista on ollut löytää liiketoimintaan sopiva liiketila taloudellisesti järkevillä kustannuksilla, mutta tähän ei olla yrityksistä huolimatta päästy.

Muutosneuvottelut saatettiin päätökseen 20.2.2024. Neuvotteluiden lopputuloksen myötä Kouvolan Gigantti lopettaa myymälätoimintansa paikkakunnalla ja koko henkilökunnan työsopimukset, yhteensä kymmenen kappaletta, irtisanotaan.

Myymälän tuotteiden loppuunmyynti on käynnissä jokaisella osastolla niin kauan, kuin tavaraa riittää. Kimmo Kuokkanen Oy:n muut Gigantti-myymälät jatkavat toimintaansa normaalisti Mikkelissä, Varkaudessa ja Pieksämäellä.

Lisätiedot:

Gigantti Kouvola, Kimmo Kuokkanen Oy / tj Kimmo Kuokkanen