Kempowerista Extreme E -kilpailusarjan virallinen latauskumppani

Kempowerista tulee maastoautokilpailusarja Extreme E:n virallinen latauskumppani. Extreme E -kilpailusarja vie sähköiset katumaasturit ja uusimman teknologian maailman syrjäisimpiin ja haastavimpiin ympäristöihin. Sarjan taustalla on sama tiimi, joka perusti myös Formula E -kilpailusarjan. Extreme E tarjoaa Kempowerille loistavan testialustan kehittää ja parantaa yhtiön pikalatausratkaisuja äärimmäisissä olosuhteissa.

DC -pikalatauksen parhaat puolet tulevat esiin moottoriurheilussa, missä tiimit pyrkivät maksimoimaan menestysmahdollisuuksiaan radalla. Huipputeknologian lisäksi Kempower ja Extreme E jakavat myös tavoitteen vastuullisesta toiminnasta.  Kempowerin vastuullisuustavoitteisiin kuuluu muun muassa 100 prosentin kierrätysaste ja kaatopaikkajätteen määrän vähentäminen 0 prosenttiin vuoteen 2025 mennessä, sekä muovipakkauksien määrän vähentäminen 50 prosentilla.

Kempowerin pikalatausratkaisuja hyödynnettiin jo kauden 2024 Extreme E -avauskilpailussa helmikuun 16.-18. päivänä Jeddahin Desert X Prix;ssä Saudi-Arabiassa. Kaudella 2024 sarja jatkuu Euroopassa ja Pohjois-Amerikassa.

”Innovaatio on Extreme E:n ydin, joten kumppanuus Kempowerin kanssa on meille erittäin innostavaa. Kempowerin teknologia auttaa meitä saamaan autot radalle entistäkin nopeammin, ja latausratkaisujen luotettavuus äärimmäisissä olosuhteissa sopii meille täydellisesti. On myös hienoa, että jaamme monia keskeisiä kestävän kehityksen tavoitteita, ja Kempowerin tavoitteet ovat yhtä kunnianhimoiset kuin meidän”, sanoi Extreme E:n toimitusjohtaja Ali Russell

"Yhteistyö Extreme E:n kanssa sopii täydellisesti Kempowerin visioon tehdä tästä planeetasta puhtaampi ja hiljaisempi paikka meille kaikille. Pyrimme jatkuvasti parantamaan sekä teknologiaa, softaa, että palveluamme. Siksi yhteistyö Extreme E:n kanssa, jonka jokainen kilpailu on erittäin haastava toteuttaa, on tiimillemme erittäin motivoivaa ja mielenkiintoista. Desert X Prix oli hieno alku kaudelle 2024 - odotamme innolla tulevaa kautta ja toivotamme onnea kaikille tiimeille”, sanoi Kempowerin viestintäjohtaja Paula Savonen.

Lisätietoa:
Erik Kanerva, Sales Director, North Europe, Kempower

erik.kanerva@kempower.com

Lisätietoja Extreme E:stä: www.Extreme-E.com

Suunnittelemme ja valmistamme luotettavia ja käyttäjäystävällisiä DC-pikalatausratkaisuja sähköajoneuvoille. Visiomme on luoda maailman halutuimpia latausratkaisuja kaikille, kaikkialla. Tuotekehityksemme ja tuotantomme sijaitsevat Suomessa ja Yhdysvalloissa, ja suurin osa materiaaleista ja komponenteista hankitaan paikallisesti.  Keskitymme kaikkiin sähköisen liikkumisen alueisiin sähköautoista rekkoihin ja busseihin, sekä työkoneisiin ja merenkulkuun. Kempowerin modulaarinen ja skaalautuva latausjärjestelmä ja maailmanluokan ohjelmisto on suunniteltu sähköautoilijoiden toimesta sähköautoilijoita varten. Näin mahdollistamme parhaan käyttökokemuksen asiakkaillemme kaikkialla maailmassa. Kempower on listattu Nasdaq First North Growth Market Finland – markkinapaikalla. www.kempower.com

Kempower lanseeraa megawattilatausjärjestelmänsä sähkörekoille Euroopassa3.4.2024 11:30:00 EEST | Tiedote

Kempower lanseeraa megawattilatausjärjestelmänsä Euroopassa. Uusi latausjärjestelmä hyödyntää yhtiön huipputeknologiaa ja tarjoaa raskaille sähköajoneuvoille uuden Mega Satellite -lataussatelliitin ja yli 1 MW:n lataustehon. Kempowerin megawattilatausjärjestelmällä yhtiö pyrkii vastaamaan raskaan liikenteen sähköistämisen haasteisiin, jotta EU:n hiilidioksidipäästöjen vähentämistavoitteet voidaan saavuttaa.

Kempower’s Megawatt Charging System for Electric Trucks Arrives in Europe3.4.2024 11:30:00 EEST | Press release

True to its commitment to the development of sustainable mobility for the planet, Kempower launches in Europe its Megawatt Charging System, company’s state-of-the-art electric truck charging solution for power ratings above 1 MW. Kempower’s Megawatt Charging System seeks to be part of the solution to the challenges of electrification of heavy-duty vehicles to meet the EU’s decarbonization goals.

Italian ensimmäinen Kempowerin pikalatausratkaisuilla varustettu sähköbussivarikko aloitti toimintansa Bolognassa26.3.2024 09:30:00 EET | Tiedote

Kempower vahvistaa asemaansa Italiassa toimittamalla DC pikalatausratkaisujaan julkisen liikenteen operaattori TPER:lle (Transporto Passeggeri Emilia-Romagna). TPER:n bussivarikko on yksi Euroopan suurimmista varikoista 500 ajoneuvollaan. Se aloitti toimintansa Via Ferraresessä Bolognassa, maaliskuussa 2024, ja se on Italian ensimmäinen Kempowerin pikalatausratkaisuilla varustettu bussivarikko.