Kela launches customer survey to better understand the needs of English-language services users
Kela's latest survey invites users of the English kela.fi website to shape the services aimed at them by sharing what aspects they think are effective and what areas need improvement.

Kela is committed to developing the way it operates in order to promote equity and ensure that all customers, irrespective of first language, are able to access Kela's services seamlessly. To gather valuable insights on the possible shortcomings of its online services, Kela is conducting a survey aimed specifically at users of the English website.
The survey seeks to collect information on users' experiences of website navigation and accessibility, so that Kela's online services can be tailored to better meet the needs of this specific group of users.
-The content on the Kela.fi website is almost identical among the Finnish, Swedish and English version. The number of visits to the English-language pages has been growing steadily, with that figure reaching 1.3 million last year. We would like to find out how well the English content meets the needs of our customers, Kela.fi's Chief Editor Maija Luotonen says.
The survey can be accessed at: https://response.questback.com/isa/qbv.dll/bylink?p=fYKy9oODpHBPkQAFBO9rapuFX6JSGXwVK6HNyTD0aJpC1HaILGvs2z7NPylzP2Na0
It takes around 10 minutes to complete the survey. Users can take part until March 17, 2024.
More information
Communications Intern Veronica Kontopoulou, Kela
0505689792
Contacts
Veronica KontopoulouCommunications Intern
Tel:0505689792veronica.kontopoulou@kela.fiLinks
Kela has a responsibility to provide basic support in life’s ups and downs to everyone covered by the Finnish social security system.

Alternative languages
Subscribe to releases from Kela/FPA
Subscribe to all the latest releases from Kela/FPA by registering your e-mail address below. You can unsubscribe at any time.
Latest releases from Kela/FPA
Nu är det möjligt att avstå från papperspost i e-tjänsten för hyresvärdar12.8.2025 09:00:35 EEST | Pressmeddelande
Hyresvärdar kan nu ge sitt samtycke i FPA:s e-tjänst till att inte längre få papperspost. För hyresvärdarna innebär det snabbare tillgång till information.
Vuokranantajan asiointipalvelussa mahdollisuus luopua paperipostista12.8.2025 09:00:35 EEST | Tiedote
Vuokranantajat voivat nyt antaa Kelan asiointipalvelussa suostumuksensa siihen, että heille ei enää lähetetä paperipostia. Vuokranantajalle paperittomuus merkitsee tiedon saamisen nopeutumista.
Kutsu mediatilaisuuteen 20.8.2025: 65 vuotta täyttäneiden valinnanvapauskokeilu käynnistyy syyskuussa11.8.2025 13:59:25 EEST | Kutsu
65 vuotta täyttäneiden valinnanvapauskokeilu alkaa 1.9.2025. Kokeilun aikana 65 vuotta täyttäneet voivat käydä yksityisellä yleislääkärillä julkisen perusterveydenhuollon asiakasmaksun hinnalla. Kokeilu koskee yli viidesosaa Suomen väestöstä, ja se jatkuu vuoden 2027 loppuun asti
Långa köer i FPA:s handläggning av ansökningar om studiestöd8.8.2025 10:18:40 EEST | Pressmeddelande
På grund av förändringen i stödet för boende för studerande har FPA fått in ett stort antal ansökningar om bostadstillägg. Handläggningstiderna för ansökningar om studiestöd och bostadstillägg har blivit längre och besluten kan dröja längre än vanligt.
Kela purkaa opintotukihakemusten ruuhkaa8.8.2025 10:18:40 EEST | Tiedote
Läs meddelandet på svenska (fpa.fi). Opiskelijoiden asumisen tuen muutoksen takia Kelaan on saapunut paljon asumislisähakemuksia. Opintotuen ja asumislisän hakemusten käsittelyajat ovat pidentyneet, ja päätöstä voi joutua odottamaan normaalia pidempään.
In our pressroom you can read all our latest releases, find our press contacts, images, documents and other relevant information about us.
Visit our pressroom