Polarica AB

Polarica on sitoutunut vastuullisiin toimintatapoihin

Pohjois-Suomen syyttäjäalue on tiedottanut 26.2.2024 nostaneensa Polarica Marjahankinta Oy:n entistä toimitusjohtajaa Jukka Kristoa vastaan syytteet törkeästä ihmiskaupasta.

Kristo on esitutkinnassa kiistänyt syyllistyneensä asiassa rikokseen ja hän tulee kiistämään syytteet.

”Olen pyrkinyt toiminnassani läpinäkyvyyden varmistamiseen ja jatkuvaan kehittämiseen yhteistyössä eri viranomaisten ja muiden sidosryhmien kanssa. Ottaen huomioon vuosien työn marjanpoiminnan kehittämiseksi, käynnissä oleva tutkinta ja nyt nostetut syytteet ovat minulle todella iso järkytys”, Jukka Kristo sanoo.

Kristo luopui toimitusjohtajan tehtävästään lokakuussa 2022.

Polarica Marjahankinta Oy ja sen johto torjuvat kaikki epäilyt lainvastaisesta menettelystä.

”Polarica on sitoutunut vastuullisiin toimintatapoihin ja haluamme olla mukana uudistamassa marja-alaa kestävästi sekä ympäristön että ihmisten näkökulmasta”, Polarica-konsernin toimitusjohtaja Mari Onkamo toteaa.

Polarica Berry Group

Polarica Berry Group is a Nordic provider of wild-berries and fruit-based products. We aspire to be a beacon of positive change in the berry industry through visionary leadership in sustainability, technology, and customer-centricity. Polarica has operations in 3 countries, employs over 200 people and has headquarter in Haparanda, Sweden.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Lue lisää julkaisijalta Polarica AB