Tervetuloa Turun Kansalliseen Kirjakauppaan torstaina 7.3.2024 klo 15.30, kun Markku Veijalainen haastattelee Markku Heikkilää hänen uutuusteoksestaan Sauli – Ratkaisevat hetket

Lähde mukaan Sauli Niinistön huikeaan tarinaan - Tässä kirjassa avautuu kuva ihmisestä, joka on kasvanut tehtäviensä mukana!

Kansi_High res.

Kun tasavallan presidentti Sauli Niinistö luopui virastaan maaliskuun 1. päivänä 2024, päättyi Suomen poliittisessa historiassa ura, joka tapahtumarikkaudessaan
hakee vertaistaan. Sauli Niinistö on kokenut poliitikkona suomettuneisuuden ajan, ankaran lamakauden, Neuvostoliiton romahduksen ja Suomen liittymisen Euroopan unioniin ja rahaliittoon. Presidentiksi pyrkiminen näytti Niinistölle pitkään kiusaannuttavalta, mutta asemaan lopulta noustuaan hänestä tuli kansansuosiolla mitaten ylivertainen maanisä, joka johti Suomea ankaran koronapandemian vuosina ja joutui kohtaamaan uuden aggressiivisen Venäjän naapureilleen aiheuttaman hyytävän uhkan. Toisen presidenttikautensa päätteeksi hän ”viivyttelemättä mutta harkiten” luotsasi Suomen sotilasliitto Naton jäseneksi.

Harkitsevuus on muutenkin ollut ohjenuora Niinistön toiminnassa. Tässä teoksessa kuvataan hetkiä, joina tuolle ominaisuudelle on ollut erityistä tarvetta. Näiden
välähdysten myötä piirtyy kuva ihmisestä, joka on kasvanut tehtäviensä mukana. Vuodet ovat hioneet särmiä ja opettaneet sosiaalisia taitoja, joiden hallinta kovina kamreerivuosina ei ollut Niinistön ominta alaa.

Nähtäväksi jää, miten eläkeläinen Niinistö vielä käyttää saamaansa oppia ja kokemusta omaksi ja ehkäpä koko läntisen maailman yhteiseksi iloksi.

Kirjoittaja Markku Heikkilä on tunnettu turkulainen toimittaja ja radiopersoona, joka on seurannut Sauli Niinistön vaiheita 1970-luvulta alkaen. Sauli Niinistö ei ole osallistunut kirjan tekemiseen.

Haastattelijana tilaisuudessa on Markku Veijalainen.

Kirja on ilmestynyt helmikuussa 2024.

Aika: torstai 7.3.2024 klo 15.30

Paikka: Turun Kansallinen Kirjakauppa, Linnankatu 16, 20100 Turku

Lisätiedot ja haastattelupyynnöt:  jussi.kiilamo@readme.fi

Tietoa julkaisijasta

Fatima Witickin ja Varpu Tavin Treenaa Fatiman kanssa -kirja julkaistaan 12.4.20249.4.2024 10:02:51 EEST | Tiedote

Tämän ajan laajimmin levinnyt "elintasosairaus " on liikkumattomuus - ja sen seurauksena syntyneet lymfakierron ongelmat, faskioiden kireys sekä vagushermon häiriöt. Näiden kolmen kokonaisvaltaisen järjestelmän vaikutus kehoon on hyvin moninainen, ja ne aiheuttavat fyysistä huonovointisuutta isossa osassa ihmisiä. Hyvä uutinen on se, että ne ovat pitkälti ennaltaehkäistäviä ja itsehoidettavia vaivoja.