Gigantin helmikuun myydyimmät puhelimet TOP 10 – Tammikuun kärkikolmikko edelleen keulassa, älykellojen myynti aktiivista

Tammikuun kolme myydyintä puhelinmallia pitävät kolmen kärjen myös helmikuussa. Samsungin A-sarjan mallinvaihdos aiheuttaa muutoksia myydympien puhelimien listalla. Helmikuussa kuluttajat hankkivat urheilukelloja, mutta tulevaisuudessa yhä useammalla on älysormus.

OnePlus Nord CE3 lite 5G on Gigantin helmikuun myydyin puhelin. Motorola e13 pitää paikkansa listan sijalla kaksi. Kuva: Gigantti Oy Ab - Samir Abya

Gigantin helmikuun myydyimmäksi puhelimeksi nousi keskihintainen OnePlus Nord CE3 lite 5G. Ykkössijan saavuttaneen OnePlusin lisäksi kärkikolmikossa on tammikuusta tuttuun tapaan Motorola e13 ja Apple iPhone 13. Motorola e13 säilyttää helmikuussa listasijan kaksi, kun taas tammikuun myydyin puhelin Apple iPhone 13 putoaa listan sijalle kolme.

Myydyimpien puhelimien listalle nousi helmikuussa Samsungin A-sarjan Galaxy A04s ja Galaxy A05s -mallit. Kasvaneen kysynnän taustalla on A-sarjan murrosvaihe, jossa Samsungin uudempi Galaxy A05s -malli pikkuhiljaa korvaa vanhemman Galaxy A04s -mallin.

“Kysyntä Samsungin A-sarjaa kohtaan on suuri Suomessa. Helmikuussa Galaxy A05s -malli kiinnosti suomalaisia uutuutensa vuoksi, kun taas Galaxy A04s -mallia kampanjoitiin alennettuun hintaan”, Gigantin telecom-tuotteiden myyntipäällikkö Jyri Helistö kertoo.

Myös Samsungin korkeamman hintaluokan lippulaivamalleilla oli helmikuussa kysyntää, ja Samsung Galaxy S22 sijoittui myydyimpien puhelimien listan sijalle 8. Android-käyttöjärjestelmän puhelimet tarjoavat malleja moneen hintaluokkaan.

“Taloustilanne näkyy puhelinmarkkinoilla edullisten Android-mallien suosiona. Kyseisen käyttöjärjestelmän puhelimia löytyy markkinalta useita edullisia malleja. Toisaalta taas kalliimpiin laitteisiin otetaan yhä useammin rahoitus, jonka osuus on noussut viime vuodesta”, Helistö toteaa.

Talviurheilukausi kasvattaa urheilukellojen kysyntää, tulevaisuudessa yhä useammalla on älysormus

Oman hyvinvoinnin mittaaminen on viime vuosina kasvattanut suosiotaan, ja puhelimen rinnalle hankitaan yhä useammin laadukas älykello tätä tarkoitusta varten. Talviurheilukauden aikana kysyntää on etenkin urheilukelloilla, joista suosituimpia merkkejä Gigantissa ovat Garmin ja Polar.  Urheilukelloista löytyy kuntoilua tukevia ominaisuuksia kaiken tasoisille treenaajille. Älykellojen osalta suosituimmat merkit ovat luottobrändit Apple ja Samsung.

Tulevaisuudessa urheilu- ja hyvinvointiteknologian markkinalla tullaan näkemään yhä enemmän älysormuksia. Älysormukset voivat tarjota hyvinvointidataa äly- tai urheilukellon lailla.

“Älysormusten valttikortti on, että ne kulkevat vaivattomasti mukana koko päivän ja yön. Pienen älysormuksen akun kesto on älykelloa pidempi, jolloin ihminen voi pitää sitä sormessaan useita päiviä kerrallaan. Akun kesto mahdollistaa myös sen, että sormusta ei tarvitse älykellon lailla ladata yhtä usein öisin, jolloin dataa nukkumisesta kertyy enemmän. Povaankin älysormuksista koko kansan seuraavaa hittiä, ja ne ovat tulossa valikoimiimme myös lähitulevaisuudessa”, Helistö vinkkaa.

Helmikuun myydyimmät puhelimet TOP 10

1. OnePlus Nord CE3 lite 5G (3.)
  2. Motorola e13 (2.)
  3. Apple iPhone 13 (1.)
  4. Samsung Galaxy A14 (7.)
  5. Apple iPhone 15 Pro Max (10.)
  6. Apple iPhone 15 (8.)
  7. Samsung Galaxy A05s (-)
  8. Samsung Galaxy S22 (-)
  9. Samsung Galaxy A04s (-)
  10. Samsung Galaxy A54 5G (5.)

Kuvat