Kelan palvelupiste Karkkilassa suljetaan – kaupungintalolle tulee Kelan etäpalvelu

Kelan palvelupiste Karkkilassa suljetaan maaliskuun lopussa. Kela-asioita voi 2.4. alkaen hoitaa Kelan etäpalvelussa Karkkilan kaupungintalolla.

Kelan palvelupiste Karkkilassa on palvellut asiakkaita ajanvarauksella ja asiakaskäyntien määrä on ollut vähäinen. Suurin osa asiakkaista on hoitanut Kela-asiansa verkossa, puhelimessa, postitse tai Kelan muissa palvelupisteissä.

Kela-asioita voi jatkossa hoitaa etäpalvelussa Karkkilan kaupungintalolla osoitteessa Valtatie 26 E (2 krs.). Kelan etäpalvelu on auki maanantaisin ja perjantaisin klo 9–12. Etäpalvelussa asiakas saa tietokoneella kuva- ja ääniyhteyden Kelan palveluasiantuntijaan ja voi hoitaa samoja asioita kuin palvelupisteessä.

Karkkilaa lähin Kelan palvelupiste sijaitsee Vihdissä ja palvelee neljänä aamupäivänä viikossa.

Useimmat Kela-asiat hoituvat puhelimitse ja verkossa

Lähes kaikki Kela-asiat voi hoitaa verkossa tai puhelimessa. Kelan asiointipalvelussa eli OmaKelassa voi hakea etuuksia, lähettää liitteitä ja ilmoittaa muutoksista. OmaKelassa voi myös tarkistaa oman hakemuksen tilanteen ja etuuksien maksupäivät. OmaKelaan kirjaudutaan verkkopankkitunnuksilla, mobiilivarmenteella tai varmennekortilla.

Puhelinpalvelussa asiakas saa henkilökohtaista neuvontaa verkkoasiointiin ja hakemuksen tekemiseen. Puhelinpalvelussa voi myös jättää suullisen hakemuksen, jos mikään muu asiointitapa ei ole mahdollinen. Kelan puhelinpalvelu on avoinna joka arkipäivä klo 9–16. Elämäntilannekohtaiset palvelunumerot löytyvät osoitteesta www.kela.fi/soita-kelaan.

Kelan palvelupisteiden osoitteet ja aukioloajat löytyvät kela.fistä. Tarkista, missä Kelalla on palvelupisteitä Uudellamaalla ja miten ne ovat auki. Karkkilan lähin palvelupiste Vihdissä on avoinna neljänä päivänä viikossa aamupäivisin.

FPA:s beräkning: Nedskärningarna i den sociala tryggheten försvagar incitamenten till lågavlönat arbete och deltidsarbete för personer som får arbetslöshetsförmåner från FPA25.4.2024 00:01:00 EEST | Tiedote

Nedskärningarna i den sociala tryggheten 2024 försvagar som helhet avsevärt de ekonomiska incitamenten till lågavlönat arbete eller deltidsarbete för dem som får arbetslöshetsförmåner från FPA, visar en beräkning som FPA:s sakkunniga gjort. Incitamenten till att övergå från deltidsarbete till heltidsarbete stärks.