Suomen korkein hotelli täyttää 10 vuotta – luvassa yllätyksiä ja ennätyksiä

Tampereen tunnettu maamerkki Solo Sokos Hotel Torni Tampere täyttää tänä vuonna 10 vuotta. Koko vuodelle luvassa on kilpailuja, haasteita ja uusia ennätyksiä.

Solo Sokos Hotel Torni Tampere ulkoapäin
Solo Sokos Hotel Torni Tampere Aki Rask

Solo Sokos Hotel Torni Tampere avattiin 15.10.2014 suuren huomion saattelemana. Tamperelaiset ja suomalaiset ottivat 88-metrisen hotellin kattobaareineen heti omakseen, ja siitä tuli nopeasti yksi koko kaupungin maamerkeistä. Torni Tampere onkin yksi koko Suomen suosituimmista hotelleista.

- Tampereen matkailuvire oli vuonna 2013 alamaissa. Uusi hotelli toi rouhealla olemuksellaan kaivatun piristysruiskeen markkinaan ja puhetta kahvipöytiin. Tänä vuonna juhlistamme 10-vuotiasta hotelliamme erilaisilla haasteilla, ennätyksillä ja tempauksilla, Tornin hotellinjohtaja Eveliina Jokinen kertoo.

Juhlavuosi potkaistaan käyntiin yleisökilpailulla. Solo Sokos Hotel Torni Tampere haastaa suomalaiset rakentamaan pienoismalleja tai taiteellisia tulkintoja hotellista, itse valitsemastaan materiaalista. Parhaat työt pääsevät näytteille hotellin tiloihin, ja voittaja palkitaan kahden hengen hotellipaketilla illallisineen. Kilpailuun voi osallistua kevään ajan lähettämällä kuvan tekemästään rakennelmasta. Ohjeet löytyvät hotellin verkkosivuilta sekä somekanavista.

Juhlat huipentuvat lokakuussa 2024, johon on suunnitteilla muun muassa huippuseminaari yhteistyössä Tampereen vaikuttajien kanssa. Edellisessä, hotellin avajaisten yhteydessä pidetyssä seminaarissa visioitiin Tampereen kehitystä ennen Areenaa, tunneleita ja raitiovaunuja.

- Tampere on Suomen tällä hetkellä kiinnostavin kaupunki, ja Torni Tampere sen korkein hotelli. Olemme tuoneet Tampereelle sopivaa suuruudenhulluutta jo vuodesta 2014. On hienoa nähdä, miten 10 vuotta sitten yhdessä visioimamme asiat ovat toteutuneet, ja miten kaupunkia on ennakkoluulottomasti kehitetty. Tulevassa Tampere -seminaarissa luomme katseen eteenpäin – mitä seuraavaksi?, hotellinjohtaja Jokinen maalailee.

10-vuotisjuhlat ja niihin liittyvät haasteet jatkuvat hotellissa koko vuoden.

- Emme paljasta kaikkea vielä, luvassa on monenlaista tapahtumaa ja myös jotain täysin ennennäkemätöntä. Tietysti tamperelaiseen mielenmaisemaan sopivaa, historiaa kunnioittavaa mutta jossa on myös ripaus huumoria mukana, Jokinen myhäilee.

Solo Sokos Hotel Torni Tampereen juhlavuoden tapahtumat löytyvät kootusti hotellin sivulta.

Solo Sokos Hotel Torni Tampere

• Avattu 2014
  • 305 huonetta
  • Korkeus 88,5 m, 25 kerrosta
  • Ravintola Grill it!, Paja Bar ja kattobaari Moro Sky Bar
  • Tapahtuma- ja juhlatilat jopa 700 hengen tilaisuuksiin

Tampereen ydinkeskustassa sijaitseva Solo Sokos Hotel Torni Tampere on Suomen korkein hotelli, joka tarjoaa kaupungin parhaat näkymät jokaiseen ilmansuuntaan. Moderni, huimaan 88 metrin korkeuteen nouseva hotellitorni ja sen vanhat veturitallit luovat parhaat puitteet kokea Tampere ja sen ilmiöt aina Manserockin ikoneista urheilun sankareihin. Ylimpänä, 25. kerroksessa sijaitseva Moro Sky Bar kattoterasseineen on suosittu kohtaamis- ja näköalapaikka Manseen ja maailmalle.

Eveliina Jokinen, hotellinjohtaja, Solo Sokos Hotel Torni Tampere & Original Sokos Hotel Villa
puh. 040 933 8399, eveliina.jokinen@sok.fi

Solo Sokos Hotel Torni Tampere ulkoapäin
Solo Sokos Hotel Torni Tampere

Sokos Hotels - tehtävänä onnellistaminen jo 50 vuoden ajan

Sokos Hotels on lähes 50 hotellista koostuva suomalainen hotelliketju. Ketjun neljä eri hotellityyppiä tarjoavat yksilöllisen hotellikokemuksen jokaiselle. Original-hotellit tunnetaan sydämellisestä palvelustaan ja keskeisistä sijainneistaan, Break-hotellit tarjoavat rentouttavaa irtiottoa arjesta ja uniikkien Solo-hotellien korkea laatu näkyy niin palvelussa kuin hotellien puitteissakin. Uusimmassa hotellityypissä, Heymossa maksat vain siitä, mitä kulloinkin tarvitset.

Sokos Hotels on valittu Suomen vastuullisimmaksi, arvostetuimmaksi ja luotetuimmaksi hotelliketjuksi monena vuotena peräkkäin. Vuosina 2022 ja 2023 Sokos Hotels -ketju on saanut myös kansainvälisen Brand of the Year -tunnustuksen. Ketjun hotelleja on Suomessa ja Virossa. Kaikilla Sokos Hotelleilla on Green Key -ympäristötunnus.

www.sokoshotels.fi

Jopa +60 % myyntipiikkejä – Prisman data osoittaa kuinka suomalaiset hurahtivat huoltamaan pyöriään25.4.2024 08:20:00 EEST | Tiedote

Suomalaiset ovat innostuneet tänä keväänä toden teolla pyöräilystä, kertoo Prisman tuore myyntidata. Pyoräilyn myynti kasvoi maaliskuussa peräti 60 prosenttia verrattuna vuodentakaiseen. Etenkin sähköpyörien suosio kasvaa jatkuvasti ja taustalla näkyy myös työsuhdepyöräilyn nousu sekä ympäri vuoden tapahtuvan pyöräilyn lisääntyminen. Suomalaiset vaikuttavat myös huoltavansa pyöriään aiempaa enemmän itse, sillä pyöräilytarvikkeiden kuten renkaiden paikkaustarvikkeiden ja ketjuöljyjen myynti on kasvanut voimakkaasti.

S-ryhmän ja S-Pankin asiakkaat voivat nyt käyttää S-Etukortti Visa -korttia Apple Payssä ja lisätä S-Etukortin Applen Lompakkoon23.4.2024 11:30:00 EEST | Tiedote

S-ryhmä ja S-Pankki tuovat S-Etukortti Visa -asiakkailleen mahdollisuuden Apple Payn käyttöön. Se on turvallinen ja helppo maksutapa, joka auttaa asiakkaita välttämään maksukorttinsa luovuttamisen toiselle henkilölle, fyysisten painikkeiden koskettamisen tai käteisellä maksamisen. Siinä käytetään iPhone-puhelimen tehokkaita toimintoja jokaisen maksutapahtuman suojaamiseen. Asiakasomistajat voivat myös lisätä S-Etukorttinsa Applen Lompakkoon. Näin he voivat kerryttää Bonusta iPhone-puhelimellaan tai Apple Watch -älykellollaan.