Kesärenkaiden myynti on vauhdissa Hobbyhall.fi-verkkokaupassa

Suomalaiset ovat varautuneet hyvissä ajoin kevääseen aloittamalla kesärenkaiden hankkimisen jo tammikuussa. Kesärenkaita on myyty tänä vuonna yli kaksi kertaa enemmän kuin viime vuonna tammi-helmikuussa. Hobbyhall.fi:n asiakkaat ovat suosineet kesärenkaita, joiden keskihinta on 78 €, mikä on 24 % enemmän kuin vuonna 2023.

Tänä vuonna kesärenkaiden myynnissä on ollut selkeät myyntipiikit tammikuun puolivälissä viikolla 3 sekä maaliskuun alussa viikolla 10. Myynti on ollut nousujohteista ja sen odotetaan kiihtyvän entisestään lähiviikkojen aikana. Vuonna 2023 kesärenkaiden myynti lähti nousuun helmikuun loppupuolella viikolla 8, saavuttaen huippunsa huhtikuun puolivälissä viikolla 16.

Kesärenkaiden aikainen myyntipiikki saattaa osittain selittyä uudella tieliikennelailla, jonka mukaan kesärenkaita saa käyttää ympäri vuoden, jollei sää tai keli edellytä talvirenkaiden käyttöä. Talvirenkaita voi käyttää 1.11.-31.3. välisenä aikana sääolosuhteiden sitä edellyttäessä. Kesärenkaiden vaihtamista ei kuitenkaan suositella ennen kuin lumi on sulanut ja yöpakkaset loppuneet.

Myyntitilastot osoittavat, että Hobbyhall.fi:n asiakkaat ostavat kesärenkaita pääosin parillisia määriä, 2 tai 4 kpl kerrallaan. Myös muutamia yksittäisiä renkaita on myyty. Asiakkaat ovat suosineet tunnettujen valmistajien kesärenkaita.

Myydyimmät kesärenkaat vuonna 2024:

• Nokian Tyres POWERPROOF 245/40R18 97 Y XL

• Hifly SUPER2000 195/80R14C 106 R

• Michelin E Primacy 245/40R20 99 Y XL

Myydyimmät kesärenkaat vuonna 2023:

• Nankang NA-1 205/55R16 94 V XL

• Kelly ST 195/65R15 91 T

• Kelly HP 205/55R16 91V

Hobbyhall.fi-verkkokaupan yli 10 000 kesärenkaan valikoimasta löytyy renkaita kattavasti eri ominaisuuksilla. Valikoimasta löytyy myös tuotteita auton puhtaanapitoon ja huoltamiseen. Maaliskuun alun suosituimpia autotuotteita kesärenkaiden lisäksi ovat olleet Nano Life Miracle mikrokuituliina, Sonax Xtreme autovaha sekä Castrol Edge Professional moottoriöljy.

Uudistunut Hobby Hall on monipuolinen verkkokauppa, jonka valikoimaan kuuluu yli miljoona tuotetta. Hobby Hallista löydät mitä ikinä tarvitsetkaan – kotiin ja mökille, vapaa-aikaan ja remontointiin, urheiluun ja lemmikeille. Keväällä 2023 avattiin Hobby Hallin Marketplace, joka mahdollistaa muiden yritysten tuotteiden myynnin kuluttajille Hobby Hallin verkkokauppa-alustalla.