Akavan Erityisalat kannattaa Maria Löfgreniä jatkokaudelle

Akavan Erityisalat kannattaa Maria Löfgrenin uudelleenvalintaa. ”Löfgren on jo lyhyen kautensa aikana osoittanut pystyvänsä yhdistämään Akavaa – jopa nykyisessä historiallisen vaikeassa työmarkkinatilanteessa",  Akavan Erityisalojen puheenjohtaja Pasi Hario sanoo.

Akavan puheenjohtaja Maria Löfgren akavalaisten ulosmarssitapahtumassa Helsingissä 6.2.2024. (Kuva: Mauri Ratilainen)

Akavan Erityisalat tukee Akavan nykyisen puheenjohtajan Maria Löfgrenin valintaa jatkokaudelle. Akavan Erityisalojen hallitus oli päätöksessään yksimielinen.

- Löfgren on rakentava työmarkkinaosaaja ja uudistaja, joka on jo nyt toiminnallaan pystynyt yhdistämään akavalaisia uudella tavalla, kuvailee Akavan Erityisalojen puheenjohtaja Pasi Hario.

- Jäsenistömme arvostaa sitä, että Akavan puheenjohtaja tuo selkeästi esille tasa-arvon ja syrjimättömyyden arvoja sekä ymmärtää akavalaisen jäsenkunnan moninaisuutta.

- Löfgrenin napakka ja rakentava toimintatapa saa meiltä varauksettoman kiitoksen. Hänen toiminnassaan näkyy myös vankka työmarkkinakokemus.

Akavan Erityisalat oli isolla panostuksella mukana Akavan ja akavalaisten liittojen helmikuisissa historiallisissa ulosmarsseissa, jotka toteutuivat puheenjohtaja Löfgrenin johdolla.

- Ulosmarssin avulla otimme selkeästi mutta rakentavasti - akavalaiseen tapaan - kantaa maan hallituksen työelämäheikennyksiin. Juuri tämäntyyppisiin, entistä näkyvämpiin ulostuloihin Akavalla on Löfgreninin johdolla mahdollisuus, Hario kiittää.

Akavan puheenjohtaja valitaan 21.5.2024 pidettävässä Akavan kevätliittokokouksessa.

Akavan Erityisalat on Akavan jäsenliitto, joka toimii kattojärjestönä 20 jäsenjärjestölle. Jäsenjärjestöissämme on yhteensä 25 000 jäsentä, jotka työskentelevät kulttuurin ja hallinnon sekä viestinnän, liike-elämän ja hyvinvoinnin aloilla esihenkilöinä ja asiantuntijoina kaikilla työmarkkinasektoreilla.

Pasi Hario, puheenjohtaja, Akavan Erityisalat, puh. 040 630 9106.

Anna Joutsenniemi, viestintäpäällikkö, Akavan Erityisalat, puh. 040 525 8582

Kansalaiskysely: Suomi ei menesty ilman hyvää julkista hallintoa12.4.2024 08:00:00 EEST | Tiedote

Suomi ei menesty ilman hyvää julkista hallintoa, arvioi 86 % suomalaisista Verianin (ent. Kantar) kyselyssä. - Kansa ymmärtää, ettei hyvä julkinen hallinto ole ostettavissa vasta sitten, kun vaikkapa kriisi yllättää, kommentoi Akavan Erityisalojen johtava työmarkkinalakimies Kari Eskola tuloksia. Ennen julkaisemattoman tutkimuksen aineisto kerättiin joulukuussa 2023. Kysely toteutettiin Akavan Erityisalojen toimeksiannosta.