Maatilamatkailu Ilomäki valittiin Maaseutumatkailun Vuoden Kellokkaaksi ja Karkausmäen Kammari Vuoden kehittyväksi maaseutumatkailuyritykseksi

Suomen Maaseutumatkailuyrittäjät ry on ylpeänä valinnut Maatilamatkailu Ilomäen Vuoden 2024 Kellokkaaksi. Tämä korkein tunnustus myönnetään yrityksille ja henkilöille, jotka ovat toimineet erityisen ansiokkaasti maaseutumatkailun saralla.

Vuoden 2024 kehittyvä maaseutumatkailuyritys -tunnustus puolestaan myönnettiin Karkausmäen Kammarille. Tämä arvostettu tunnustus myönnetään yrityksille ja henkilöille, jotka ovat osoittaneet rohkeaa otetta ja innovatiivisuutta maaseutumatkailun kehittämisessä.

Vasemmalta Päivi Ilomäki, Reijo Ilomäki, Merja Ilomäki ja Jarmo Ilomäki
Vasemmalta Päivi Ilomäki, Reijo Ilomäki, Merja Ilomäki ja Jarmo Ilomäki Manta Ilomäki

Maatilamatkailu Ilomäki on Maaseutumatkailun Vuoden 2024 Kellokas

Valinnassa huomioitiin Maatilamatkailu Ilomäen merkittävä panos maaseutumatkailun edistämisessä niin alueellisesti Etelä-Pohjanmaalla kuin valtakunnallisestikin. Yritys on tunnettu pitkäjänteisestä ja laadukkaasta toiminnastaan, sekä vahvasta verkostoitumisestaan alueen muiden yrittäjien kanssa.

Maatilamatkailu Ilomäki Peräseinäjoella tarjoaa ainutlaatuisen kokemuksen asiakkailleen. Lähes 200 vuotta vanhalla tilalla vieraat pääsevät nauttimaan maaseudun rauhasta ja kauneudesta. Majoituksen ohella tarjolla on monipuolisia elämyspalveluita, jotka luovat unohtumattomia hetkiä niin perheille kuin ryhmillekin.

"Olemme erittäin otettuja tästä kunnianosoituksesta. Se kannustaa meitä jatkamaan työtämme maaseutumatkailun parissa entistäkin innokkaammin", toteavat Ilomäen matkailutoiminnan 25 vuotta sitten käynnistänyt Reijo Ilomäki ja toimintaa jatkava Merja Ilomäki.  Sukupolvenvaihdos tilalla toteutettiin vuonna 2015, jolloin Merja ja Jarmo Ilomäki ryhtyivät jatkamaan tilan toimintaa Reijo ja Päivi Ilomäen jälkeen.

Karkausmäen Kammari on Vuoden 2024 kehittyvä maaseutumatkailuyritys

Karkausmäen Kammarin omistaja Jenni Numminen on palkittu tunnustuksen saajaksi hänen merkittävästä panoksestaan yrityksen kehittämisessä ja kasvattamisessa. Yritys on tunnettu sitoutumisestaan vastuulliseen ja kestävään matkailuun, digitaalisiin innovaatioihin sekä vahvaan paikalliseen ja alueelliseen verkostoitumiseen.

Karkausmäen Kammarin tarjoamat majoituspalvelut Salamajärven kansallispuiston läheisyydessä Kinnulassa, Keski-Suomessa, ovat saaneet laajaa kiitosta. Majatalo tarjoaa vierailleen mahdollisuuden nauttia luonnonläheisestä tunnelmasta sekä monipuolisista aktiviteeteista, kuten villiyrttiretkistä, turvesaunahemmottelusta ja ulkoilmakokouksista.

Jenni Numminen on sitoutunut paikallisen ruuan ja kulttuurin edistämiseen liiketoiminnassaan. Hänen toimintansa on vahvistanut matkailua Keski-Suomessa ja edistänyt alueen matkailuyhteistyötä merkittävästi.

"Olen erittäin otettu tästä tunnustuksesta. Se rohkaisee minua jatkamaan työtäni kestävän ja laadukkaan maaseutumatkailun parissa", sanoo Jenni Numminen.

Karkausmäen Kammari on esimerkki siitä, miten rohkea ja innovatiivinen lähestymistapa matkailuun voi tuoda menestystä ja hyvinvointia paikalliselle yhteisölle. Yrityksen tarina kertoo omistautuneisuudesta ja intohimosta maaseutumatkailua kohtaan.

Palkinnot jaettiin 48. Valtakunnallisessa maaseutumatkailuyrittäjien ja -kehittäjien seminaarissa 20. maaliskuuta 2024 Hämeenlinnassa.

Maatilamatkailu Ilomäki:
Reijo Ilomäki, yrittäjä, Maatilamatkailu Ilomäki, puh. 040 5740 286

Merja Ilomäki, yrittäjä, Maatilamatkailu Ilomäki, puh. 040 702 3922

sähköposti: info@maatilamatkailuilomaki.fi

www.maatilamatkailuilomaki.fi

Karkausmäen Kammari:

Jenni Numminen, yrittäjä, Karkausmäen Kammari, puh. 0442383943, sähköposti: info@karkausmaenkammari.net

www.karkausmaenkammari.net

Lisätietoja huomionosoituksesta: