Vaasan Sähköverkon toimitusjohtajana aloittaa 1.5. Jarmo Leppinen

Sähkötekniikan insinööri Jarmo Leppinen Laihialta on valittu Vaasan Sähköverkon toimitusjohtajaksi.

Jarmo Leppinen
Jarmo Leppinen Vaasan Sähköverkko Oy

Jarmo Leppinen aloittaa tehtävässä 1.5.2024 nykyisen toimitusjohtajan Juha Rintamäen siirtyessä toisen työnantajan palvelukseen. Leppinen on viimeiset neljä vuotta toiminut Vaasan Sähköverkon suunnittelupäällikkönä.

Martti HaapamäkiVaasan Sähköverkko Oy:n hallituksen puheenjohtaja

Tavoitettavissa 22.3. klo 12 - 14

Puh:050 056 2794

Vaasan Sähköverkko on osa Vaasan Sähkö -konsernia

Vaasan Sähkö on vahva energiakonserni, jonka liiketoimintoja ovat sähkökauppa, sähkönsiirto ja kaukolämpö. Konserniin kuuluu tytäryhtiö Vaasan Sähköverkko Oy. Konsernissa työskentelee noin 150 henkilöä ja liikevaihto vuonna 2023 oli noin 200 milj. euroa.

Massiivinen aurinkovoimala Lapualle: Vaasan Sähkön osuus lähes kolmannes20.12.2023 10:15:00 EET | Tiedote

Lapuan Heininevalle rakennettava aurinkovoimala on kansallisessa mittakaavassa erittäin suuri. EPV Energian rakennuttama teollisen mittaluokan laitos valmistuu kahdessa vaiheessa. Ensimmäisessä vaiheessa valmistuva aurinkovoimala tuottaa arviolta noin 67 gigawattituntia sähköä vuodessa. Siitä Vaasan Sähkön osuus on noin 30 prosenttia. Toisen vaiheen on suunniteltu nostavan vuosituotannon yli 90 gigawattituntiin.