Salibandyliitto nimesi vuoden 2023 parhaat - tässä valinnat

Salibandyliiton hallitus on nimennyt lajimme vuoden 2023 parhaan tyttöjuniorin, poikajuniorin, naispelaajan, miespelaajan ja valmentajan. Valinnat pohjautuvat Salibandyliiton huippu-urheilusektorin näkemykseen.

Salibandyliitto nimesi vuoden 2023 naispelaajaksi Ruotsissa pelaavan Thorengruppenin Veera Kaupin ja miespelaajaksi Esport Oilersin Justus Kainulaisen. Vuoden valmentaja meriitti meni TPS:n viime keväänä historian ensimmäiseen Suomen mestaruuteen valmentaneelle Santeri Raatarilalle. Vuoden tyttöpelaaja oli jo naisten MM-kisoissa edukseen esiintynyt SaiPa Salibandyn Miisa Turunen ja poikapelaaja OLS:n Luukas Hyvärinen.

Suomen Salibandyliitto valitsee Respect -säännöstön mukaan vuosittain vuoden nais- ja miespelaajan, vuoden valmentajan ja tyttö- ja poikapelaajan. F-liiga puolestaan valitsee kausittain kunkin pelipaikan parhaan mies- ja naispelaajan ja pelaajat äänestävät kauden arvokkaimman nais- ja miespelaajan. Nämä kaikki palkitsemiset suoritetaan juhlallisesti 24. toukokuuta Lempäälän Ideaparkin Bläk Boksissa järjestettävässä F-gaalassa.

Vuoden 2023 naispelaaja
Veera Kauppi, Team Thorengruppen
Kevään playoff-pelien, Ruotsin Superfinaalin ja Champions Cupin ratkaisupelaaja. MM-kisojen MVP.

Vuoden 2023 miespelaaja
Justus Kainulainen, Esport Oilers
Paras suomalainen miespelaaja. Maalimäärät omaa luokkaansa. Toimii kapteenina F-liigassa ja maajoukkueessa.

Vuoden 2023 valmentaja
Santeri Raatarila, TPS Salibandy
Valmensi TPS:n Suomen mestariksi. Mestaruus omalla tyylillä ja pelifilosofialla.

Vuoden 2023 tyttöpelaaja
Miisa Turunen, SaiPa Salibandy
Nuorena naisten maajoukkueen ratkaisupelaajaksi. F-liigassa läpimurto.

Vuoden 2023 poikapelaaja
Luukas Hyvärinen, Oulun Luistinseura
F-liigassa ratkaisupelaaja OLS:ssa. Suomen paras pelaaja U19 MM-kisoissa. Nuoresta iästä huolimatta liigajoukkueensa kantava voima.