Tasavallan presidentin puoliso Suzanne Innes-Stubb siirtyy uusiin työtehtäviin

Tiedote 17/2024
25.3.2024

Suzanne Innes-Stubb on irtisanoutunut tehtävästään Kone Oyj:ssä ja siirtyy Aalto-yliopiston palvelukseen.

Tasavallan presidentin puoliso Suzanne Innes-Stubb on irtisanoutunut 20. maaliskuuta 2024 tehtävästään Koneella, jossa hän on johtanut maailmanlaajuista Compliance-tiimiä (Vice President, Global Compliance). Tiimi vastaa muun muassa Koneen eettisistä ohjesäännöistä, ihmisoikeuskysymyksistä, pakote-, korruptio- ja petosasioista sekä häirinnän ja syrjinnän vastaisesta työstä. Innes-Stubb työskentelee Koneella 14. kesäkuuta asti.

Innes-Stubb siirtyy Aalto-yliopiston palvelukseen yritysjuridiikan johtavaksi työelämäasiantuntijaksi. Hän tulee tehtävässään opettamaan esimerkiksi yritysjuridiikan valinnaisia kursseja maisteritasolla. Innes-Stubbin kolmivuotinen osa-aikainen työsopimus alkaa 1. syyskuuta 2024.

”Olen viihtynyt Koneen palveluksessa erinomaisesti ja olen kiitollinen työnantajani tarjoamista mahdollisuuksista muuttaa työnkuvaani puolisoni tultua valituksi tasavallan presidentiksi. Huolellisen harkinnan jälkeen uskon kuitenkin, että uusi työtehtäväni antaa minulle paremmat mahdollisuudet palvella Suomea myös tasavallan presidentin puolisona. Samalla voin jatkaa uraani juridiikan parissa”, Innes-Stubb sanoo.

”On hienoa päästä tässä vaiheessa uraani jakamaan osaamistani tuleville ammattilaisille. Uskon kehittyväni myös itse ammatillisesti akateemisessa maailmassa”, Innes-Stubb sanoo.

Muut kielet

President Stubb besöker Utsjoki och Enare17.5.2024 15:32:43 EEST | Tiedote

Republikens presidents kansli Pressmeddelande 29/2024 17.5.2024 Republikens president Alexander Stubb kommer att besöka Utsjoki och Enare i Lappland 23–24 maj 2024. Besöket inleds torsdagen den 23 maj i Nuorgam i Utsjoki där president Stubb bekantar sig med Nuorgams lågstadieskola och intervjuas av skolans elever. Efter skolbesöket kommer presidenten att ha ett lunchmöte med ledningen för Utsjoki kommun och renägare. Temat för diskussionen är aktuella frågor som gäller regionen och dess näringsliv. President Stubb träffar allmänheten i byahuset Giisá i Utsjoki med start ca kl. 13.30. På eftermiddagen besöker president Stubb Kevo naturreservat. På programmet står bland annat ett besök på Lapplands forskningsinstituts fältstation i Kevo, diskussioner med representanter för Forststyrelsen och en vandringstur. Fredagen den 24 maj träffar president Stubb representanter för sametinget i Enare för att diskutera aktuella frågor som berör samerna. Presidenten kommer också att besöka Samemuseet

Presidentti Stubb vierailee Utsjoella ja Inarissa17.5.2024 15:32:43 EEST | Tiedote