Italian ensimmäinen Kempowerin pikalatausratkaisuilla varustettu sähköbussivarikko aloitti toimintansa Bolognassa

TPER lataa jatkossa 20 sähköbussia viidellä Kempower -lataussatelliitilla, ja 20 Kempower Pantograph -latausratkaisulla.
  • Italian ensimmäinen Kempowerin pikalatausratkaisuilla varustettu sähköbussivarikko avattiin Bolognassa maaliskuussa 2024.
  • Varikolla on jopa 20 latauspistettä, ja sitä operoi julkisen liikenteen yhtiö TPER (Transporto Passeggeri Emilia-Romagna), Italian nettonollaliikenteen edelläkävijä.
  • Hanke on tärkeä askel Bolognan kaupungille, joka tavoittelee nettonollaliikennettä vuoteen 2030 mennessä.

BOLOGNA, ITALIA - Kempower vahvistaa asemaansa Italiassa toimittamalla DC pikalatausratkaisujaan julkisen liikenteen operaattori TPER:lle (Transporto Passeggeri Emilia-Romagna). TPER:n bussivarikko on yksi Euroopan suurimmista varikoista 500 ajoneuvollaan. Se aloitti toimintansa Via Ferraresessä Bolognassa, maaliskuussa 2024, ja se on Italian ensimmäinen Kempowerin pikalatausratkaisuilla varustettu bussivarikko.

Hanke on tärkeä virstanpylväs Bolognan kaupungille, joka kuuluu Horizon Europe -ohjelman 100 kaupungin joukkoon, joiden tavoitteena on saavuttaa ilmastoneutraalius vuoteen 2030 mennessä - 20 vuotta aikaisemmin kuin EU:n asettama ympäristöä, energiaa ja ilmastoa koskeva määräaika.

75 % EU:n kansalaisista asuu kaupungeissa. Kaupungit kuluttavat yli 65 % maailman energiasta ja tuottavat yli 70 % maailman hiilidioksidipäästöistä. Siirtyminen kestävämpään julkiseen liikenteeseen on tärkeää paitsi päästöjen vähentämisessä myös puhtaamman ilman ja turvallisemman liikenteen tarjoamisessa sekä ruuhkien ja melun vähentämisessä kansalaisille.

Bologna johtaa Italian kaupunkien joukkoliikenteen siirtymää nettonollaliikenteeseen, ja uuden sähköbussien latauspaikan avaaminen on avainasemassa kaupungin kestävyystavoitteiden saavuttamiseksi. TPER lataa jatkossa 20 sähköbussia viidellä Kempower -lataussatelliitilla, kukin tarjoten jopa 130 kW tehon, ja 20 Kempower Pantograph -latausratkaisulla, tarjoten jopa 300 kW.

"TPER:ssä mottomme on, että 'bussi on bussi', eli kaikki ajoneuvomme, myös sähköbussit, on toimittava tehokkaasti niille määritetyillä reiteillä. Näin voimme varmistaa kannattavuutemme ja siten pitkäaikaisen toimintamme", sanoo Fabio Monzali, TPER:n infrastruktuurista vastaava tekninen johtaja.

"Etsin siksi erittäin luotettavaa latausratkaisua sähkökalustollemme. Kempowerin modulaarinen tehoyksikkö ja siihen liittyvä dynaaminen tehonhallinta mahdollistaa latauksen myös vian ilmetessä. Vialliset tehomoduulit voidaan kytkeä pois etäyhteydellä, mikä mahdollistaa keskeytymättömän toiminnan muulle kalustolle. Tämä on äärimmäisen tärkeää meille", Monzali jatkaa.

TPER:n laajentaessa sähköbussikalustoaan, varikon latauskapasiteetin kysyntä kasvaa sen mukana. Kempowerin modulaariset ja skaalautuvat latausratkaisut mahdollistavat TPER:lle latauskapasiteetin helpot lisäykset tarpeen mukaan. Yli 99 % toimintavarmuudella TPER hyötyy markkinoiden luotettavimmista ja käyttäjäystävällisimmistä sähköajoneuvojen latausratkaisuista.

"Olemme kiitollisia mahdollisuudesta osallistua TPER:n aloitteeseen sähköistää alueen julkista liikennettä. Julkisen liikenteen sähköistäminen on tärkeä askel Bolognan kaupungille sen pyrkiessään kohti ilmastotavoitteitaan, ja odotamme innolla yhteistyön laajentamista TPER:n kanssa, kun tarve luotettaville latausratkaisuille kasvaa", sanoo Tommi Liuska, Kempowerin myyntijohtaja.

Lisätietoa:

+358 400 343 851

Lisätietoa TPER:stä: www.tper.it

Suunnittelemme ja valmistamme luotettavia ja käyttäjäystävällisiä DC-pikalatausratkaisuja sähköajoneuvoille. Visiomme on luoda maailman halutuimpia latausratkaisuja kaikille, kaikkialla. Tuotekehityksemme ja tuotantomme sijaitsevat Suomessa ja Yhdysvalloissa, ja suurin osa materiaaleista ja komponenteista hankitaan paikallisesti.  Keskitymme kaikkiin sähköisen liikkumisen alueisiin sähköautoista rekkoihin ja busseihin, sekä työkoneisiin ja merenkulkuun. Kempowerin modulaarinen ja skaalautuva latausjärjestelmä ja maailmanluokan ohjelmisto on suunniteltu sähköautoilijoiden toimesta sähköautoilijoita varten. Näin mahdollistamme parhaan käyttökokemuksen asiakkaillemme kaikkialla maailmassa. Kempower on listattu Nasdaq First North Growth Market Finland – markkinapaikalla. www.kempower.com

Kempower lanseeraa megawattilatausjärjestelmänsä sähkörekoille Euroopassa3.4.2024 11:30:00 EEST | Tiedote

Kempower lanseeraa megawattilatausjärjestelmänsä Euroopassa. Uusi latausjärjestelmä hyödyntää yhtiön huipputeknologiaa ja tarjoaa raskaille sähköajoneuvoille uuden Mega Satellite -lataussatelliitin ja yli 1 MW:n lataustehon. Kempowerin megawattilatausjärjestelmällä yhtiö pyrkii vastaamaan raskaan liikenteen sähköistämisen haasteisiin, jotta EU:n hiilidioksidipäästöjen vähentämistavoitteet voidaan saavuttaa.

Kempower’s Megawatt Charging System for Electric Trucks Arrives in Europe3.4.2024 11:30:00 EEST | Press release

True to its commitment to the development of sustainable mobility for the planet, Kempower launches in Europe its Megawatt Charging System, company’s state-of-the-art electric truck charging solution for power ratings above 1 MW. Kempower’s Megawatt Charging System seeks to be part of the solution to the challenges of electrification of heavy-duty vehicles to meet the EU’s decarbonization goals.

First public transport electric bus depot equipped with Kempower charging solutions starts to operate in Bologna, Italy26.3.2024 09:30:00 EET | Press release

Kempower strengthens its presence in Italy by delivering DC charging solutions to public transportation operator TPER’s (Transporto Passeggeri Emilia-Romagna) bus depot - one of the biggest bus depots in Europe with 500 vehicles. The depot opened its doors in Via Ferrarese, Bologna, on the 25th of March 2024 and it is Italy’s first equipped with Kempower charging solutions.