SOK - Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta

S-ryhmän ravintoloiden asiakkaiden suositteluhalukkuus paras 10 vuoteen – ravintoloiden ja henkilöstön vuoden 2023 parhaat onnistujat palkittiin

Jaa

Asiakkaiden aito kohtaaminen ja henkilökohtainen huomioiminen ovat merkittävä osa asiakaskokemusta. S-ryhmän ravintoloissa asiakaspalvelu on yksi systemaattisen kehitystyön painopisteistä. Ryhmän ravintoloiden asiakastyytyväisyys ja suositteluhalukkuus nousivat kymmenettä vuotta perättäin ja ovat kiitettävällä tasolla. Ravintola-alan ammattilaisia palkittiin hienosta vuodesta ja erityisen hienoista onnistumisista ravintoloiden vetovoiman ja asiakaskokemuksen edistämiseksi valtakunnallisessa tapahtumassa 26. maaliskuuta 2024 Original Sokos Hotel Triplassa.

Vuoden palveluteko 2023 -voittajat Tea Kujala (ravintolapäällikkö) ja Elina Luoma (apulaisravintolapäällikkö), Pizza & Buffa, Vaasa, Osuuskauppa KPO
Vuoden palveluteko 2023 -voittajat Tea Kujala (ravintolapäällikkö) ja Elina Luoma (apulaisravintolapäällikkö), Pizza & Buffa, Vaasa, Osuuskauppa KPO Mikko Mäntyniemi

Tänä päivänä ravintolakäyntiin latautuu entistä suurempia odotuksia, ja siksi myös palvelun merkitys korostuu. Vierailun täytyy hyvän ruoan ohella tarjota puitteet iloiseen ja huolettomaan yhdessä oloon sekä hemmotelluksi tulemiseen.

S-ryhmän ravintoloiden suositteluhalukkuutta (NPS) mittaava tulos on kehittynyt positiiviseen suuntaan 10 vuotta peräjälkeen ja saavutti jälleen kiitettävän tason. Hyvän tuloksen taustalla on ammattitaitoinen henkilöstö, joka antaa panoksensa ja työskentelee erinomaisella tavalla asiakaspalvelun ja -kokemukseen eteen.

Asiakastyytyväisyyden ja suositteluhalukkuuden positiivinen kehittyminen on systemaattisen ja intohimoisen asiakaspalvelun ja -kokemuksen, tuotteiden ja palveluiden, johtamisen ja henkilöstökokemuksen sekä digitaalisuuden kehittämisen tulosta. Asiakkaat ovat tottuneet digitaalisiin palveluihin ja odottavat myös niiden tuomaa helppoutta. S-ryhmän ravintoloissa on viime aikoina pilotoitu ja otettu käyttöön muun muassa mobiilipalvelumalleja, jotka sujuvoittavat asiakkaiden asiointia ja helpottavat samalla henkilöstön työtä.

Ensiluokkaisen palvelun ohella konseptien ja fyysisten puitteiden on oltava vetovoimaisia ja vastattava nykyajan tarpeisiin. Toiminnan kehittämisen ohella S-ryhmä on vahvistanut ravintolaverkostoaan, ja viimeisen neljän vuoden aikana on uusittu tai avattu kokonaan uusia ravintoloita 202 kappaletta.

Himoitut henkilökohtaiset palkinnot

Tänä vuonna jaettiin jo toistamiseen henkilökohtainen Vuoden palveluteko. Voittajaksi valikoitui sydämellinen teko, jossa Osuuskauppa KPO:n Pizza & Buffa -ravintola Vaasassa avattiin poikkeuksellisesti ennen varsinaista aukioloaikaa 3-vuotiaalle leukemiaa sairastavalle lapselle sekä hänen perheelleen. Lapsen suuri toive oli päästä ”vihreän kaupan ravintolaan” syömään, mutta infektioriski oli liian suuri yleisenä aukioloaikana. Ravintolassa järjestettiin ikimuistoinen yksityinen vierailu, joka loi lämmintä joulumieltä sekä perheelle että ravintolan koko henkilökunnalle.  

Arvostetut S-Boss-titteli suuntasivat tänä vuonna pääkaupunkiseudulle ja vuoden S-Chef löytyi Iisalmelta.

"S-ryhmän ravintoloissa työskentelee upeita asiakaspalvelun ja -kohtaamisen ammattilaisia ja persoonia, jotka kohtaavat asiakkaat sekä työyhteisön jäsenet aidosti ja joilla jokaisella on merkittävä rooli onnistumisessamme.  Kiitos heille jokaiselle, intohimoinen työ ja sitoutuminen asiakastyytyväisyyden kehittämiseen näkyy tuloksissa. Erityiset kiitokset ja onnittelut huippuonnistujillemme, jotka inspiroivat meitä arjessa kohti yhä parempaa palvelua ja tuloksekasta liiketoimintaa. Yhteishenki ja tekemisen meininki on tarttuvaa ja välittää hyvää fiilistä myös asiakkaille”, kiittää S-ryhmän ravitsemiskaupan kentän ohjauksesta vastaava johtaja Juha Lindholm.

S-ryhmän ravintola-alan parhaimmistoa on palkittu vuosittain jo 2000-luvun alusta alkaen. Palkitsemiset ovat tärkeä osa S-ryhmän ravintoloiden palvelukulttuurin kehittämistä sekä huippuammattilaisten sekä erinomaisten tiimien esille nostamista.

Ravintoloissa nautitaan positiivisia kokemuksia

S-ryhmän ravintolat ovat selvinneet vaikeista ajoista hyvin, onnistuneet uudistumaan ja tarjoamaan asiakkaiden toivomia palveluita. Uudistamistyö tulee jatkumaan vuonna 2024 eri puolilla Suomea ja asiakaskokemukseen, asiakasomistajapalveluihin, digitaalisiin palveluihin sekä uusiin ja nykyisiin ravintolakonsepteihin tullaan panostamaan edelleen.

”Asiakkaiden tarpeet ovat monipuolistuneet, mutta halu nauttia ja saada positiivisia kokemuksia on yhtä. Tätä me haluamme vahvistaa monipuolisella tarjonnallamme, laadukkaalla ruoka- ja juomavalikoimallamme sekä ensiluokkaisella palvelulla ja tunnelmalla. Onnistumisen avaimena on se, että teemme tätä yhdessä", Lindholm kiteyttää.

Ravintoloiden parhaimmistoa 2023

S-ryhmän ravintoloista palkittiin tuttuun tapaan paras ravintolapäällikkö S-Boss ja paras keittiöpäällikkö S-Chef. Jo toista kertaa jaettiin henkilökohtainen tunnustus vaikuttavimmasta palveluteosta.

  • Vuoden S-Boss (ravintolapäällikkö): Kirsi Rautio, Pizza&Buffa ja Presso Prisma Iisalmi, Osuuskauppa PeeÄssä
  • Vuoden S-Chef (keittiöpäällikkö): Nico Ajanti, Amarillo Flamingo Vantaa, Sokotel Oy
  • Vuoden vaikuttavin palveluteko: Tea Kujala (ravintolapäällikkö), Elina Luoma (apulaisravintolapäällikkö) ja Joonas Saarela (keittiöpäällikkö), Pizza & Buffa, Vaasa, Osuuskauppa KPO

Palkituissa ketju- ja uniikkiravintoloissa huipputason asiakaspalvelua

Ketjuravintoloiden ohella palkittiin nyt toistamiseen parhaat uniikki- ja franchising-ravintolat. Vuoden 2023 ykkösravintolat ovat onnistuneet erinomaisesti asiakas- ja henkilöstötyytyväisyydessä sekä tuloksenteossa:

  • Vuoden hotellien ruokaravintola: Frans & Rose, Kouvola, Osuuskauppa KSO
  • Vuoden kivijalkakahvila: Coffee House, Rovaniemi, Osuuskauppa Arina
  • Vuoden VENN: VENN, Lappeenranta, Etelä-Karjalan Osuuskauppa
  • Vuoden Rosso: Rosso, Rovaniemi, Osuuskauppa Arina
  • Vuoden Amarillo: Amarillo, Rovaniemi, Osuuskauppa Arina
  • Vuoden juomaravintola: Takatasku, Joensuu, Osuuskauppa PKO
  • Vuoden ravintolamaailma: Prisma ravintolamaailma, Kuopio, Osuuskauppa Peeässä
  • Vuoden franchising-ravintola: Hesburger Prisma Mikkola, Pori, Satakunnan Osuuskauppa

S-ryhmän ravintoloiden NPS eli suositteluaste nousi kiitettävälle tasolle jo vuonna 2020 ja huipputaso jatkuu edelleen. Vuoden 2023 suositelluimpina ravintoloina palkittiin:

  • Vuoden suositelluin ravintola (juoma-, ruoka- ja seurusteluravintolat): VENN, Lappeenranta, Etelä-Karjalan Osuuskauppa
  • Vuoden suositelluin ravintola (nopea syöminen ja kahvilat): Presso, Kerava, HOK-Elanto

Yhteyshenkilöt

SOK:n viestintä

SOK:n viestintä tarjoaa median edustajille ajankohtaista tietoa S-ryhmästä. Viestintämme palvelee mediaa arkisin klo 8–16.

Puh:050 472 2745viestinta@sok.fi

SOK - Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta

S-ryhmä on suomalaisten kotitalouksien omistama kaupparyhmä. S-ryhmän muodostavat 19 alueosuuskauppaa, SOK sekä niiden tytäryhtiöt. ​

Tarjoamme arjen palveluita päivittäis- ja käyttötavarakaupassa, hotelleissa & ravintoloissa, tavarataloissa, liikennemyymälöissä, rautakaupassa ja oman pankkimme kautta.

Olemme suurin yksityinen työllistäjä Suomessa – meitä s-ryhmäläisiä on noin 40 000. Toimimme tinkimättömästi yhdenvertaisuutta edistäen sekä luonnonvaroja kunnioittaen, ja olemme Suomen suurin kotimaisen ja lähiruoan myyjä. Verojalanjälkemme on lähes 1,7 miljardia euroa, ja investoimme Suomeen vuosittain noin 500 miljoonaa euroa. ​​

#parempipaikkaelää

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta SOK - Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta

Jopa +60 % myyntipiikkejä – Prisman data osoittaa kuinka suomalaiset hurahtivat huoltamaan pyöriään25.4.2024 08:20:00 EEST | Tiedote

Suomalaiset ovat innostuneet tänä keväänä toden teolla pyöräilystä, kertoo Prisman tuore myyntidata. Pyoräilyn myynti kasvoi maaliskuussa peräti 60 prosenttia verrattuna vuodentakaiseen. Etenkin sähköpyörien suosio kasvaa jatkuvasti ja taustalla näkyy myös työsuhdepyöräilyn nousu sekä ympäri vuoden tapahtuvan pyöräilyn lisääntyminen. Suomalaiset vaikuttavat myös huoltavansa pyöriään aiempaa enemmän itse, sillä pyöräilytarvikkeiden kuten renkaiden paikkaustarvikkeiden ja ketjuöljyjen myynti on kasvanut voimakkaasti.

S-ryhmän ja S-Pankin asiakkaat voivat nyt käyttää S-Etukortti Visa -korttia Apple Payssä ja lisätä S-Etukortin Applen Lompakkoon23.4.2024 11:30:00 EEST | Tiedote

S-ryhmä ja S-Pankki tuovat S-Etukortti Visa -asiakkailleen mahdollisuuden Apple Payn käyttöön. Se on turvallinen ja helppo maksutapa, joka auttaa asiakkaita välttämään maksukorttinsa luovuttamisen toiselle henkilölle, fyysisten painikkeiden koskettamisen tai käteisellä maksamisen. Siinä käytetään iPhone-puhelimen tehokkaita toimintoja jokaisen maksutapahtuman suojaamiseen. Asiakasomistajat voivat myös lisätä S-Etukorttinsa Applen Lompakkoon. Näin he voivat kerryttää Bonusta iPhone-puhelimellaan tai Apple Watch -älykellollaan.

Bomban lomakohteen odotetut uutuudet kesällä 202423.4.2024 08:20:00 EEST | Tiedote

Pielisen rantamaisemassa Pohjois-Karjalassa sijaitsevasta Bombasta on viime vuosina muodostunut monipuolinen ja suosittu lomakohde. Ylellinen kylpylä, omaleimainen kulttuuri, lukuisat luonnossa tapahtuvat aktiviteetit sekä herkullinen ruoka houkuttelevat Bomballe. Kesällä 2024 palvelutarjonta laajenee entisestään, kun Bomballa avautuu sekä oma elämyspalveluyritys että Break Sokos Hotel Bomban uusi laajennusosa maisemahuoneineen.

Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.

Tutustu uutishuoneeseemme
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye