Studio Korento Masters viikonloppuna: "Yksi vuoden odotetuimmista tapahtumista", sanoo Suomen rankingykkönen

Kahdeksasta turnauksen pelaajasta neljä edusti Suomea ja yksi Sveitsiä viikko sitten päättyneissä EM-kisoissa Sarajevossa.

Studio Korento Masters pelataan Viinijärven rannalla Pohjois-Karjalan Liperissä noin 50 henkilöstä koostuvan yleisön edessä. Kuva: Studio Korento.

Studio Korento Masters kerää Suomen kärkipelaajat sekä hallitsevan Sveitsin mestarin kovatasoiseen snookerturnaukseen perjantaina ja lauantaina Pohjois-Karjalan Liperiin.

Perjantai-iltapäivällä käynnistyvässä turnauksessa pelaavat Robin Hull, Jani Kananen, Tuure Lappalainen, Jirka Maaranen, Heikki Niva, Ville PiriläPatrik Tiihonen ja Risto Väyrynen.

Hull sijoittui pari viikkoa sitten snookerin EM-kisoissa Sarajevossa kahdeksanneksi. Muut Studio Korento Mastersissa pelaavat Suomen EM-kisaedustajat olivat Kananen, Pirilä ja Tiihonen. Väyrynen edusti Sveitsiä.

Mallia maailmalta

Studio Korento Mastersiin rakennetaan kansainvälisistä turnauksista tuttua tunnelmaa tuntuvan rahapalkinnon sekä aivan pelipöydän viereen rakennettavan katsomon avulla.

Yleisöllä on pelien välissä jopa mahdollisuus keskustella pelaajien ja tuomari Sami Erkkilän kanssa, mikä lisää turnauksen ja lajin yhteisöllisyyttä.

"Yleisö on poikkeuksellisen lähellä. Se on totta kai paineistava tekijä, mutta samalla siitä nauttii ja tuntee olevansa mukana isossa kilpailussa. Yleisön edessä pelaaminen Suomessa on harvinaista herkkua. Tunnelma onkin ainutlaatuinen, ja tämä on aina yksi vuoden odotetuimmista tapahtumista”, sanoo Suomen rankingykkönen Patrik Tiihonen.

Hallitseva Sveitsin mestari Risto Väyrynen komppaa Tiihosta.

"Turnaus on parhaiten järjestetty kisa kalenterissamme. Jokaisesta yksityiskohdasta paistaa palava intohimo lajiin. Yleisön läheisyyden ansiosta kyseessä on todellinen painekattila, jossa pelaajan hermot aidosti testataan", Väyrynen sanoo.

Lappalainen mukaan karsinnasta

Turnauksen kahdeksas pelaaja ratkaistiin maaliskuun puolivälin karsintaturnauksessa Cabin Street Snookerilla Helsingissä. Neljän menestymisnälkäisen nuoren pelaajan joukosta voittajaksi nousi Tuure Lappalainen.

Muun muassa Snooker Shoot Outin Suomen mestaruuden maaliskuussa voittanut Toni Savonen karsiutui.

"Etenkin nuorille suomalaispelaajille tarvitaan enemmän kovia painepelejä. Tämä oli tavoitteenamme, sillä vain harjoittelemalla oikeassa paineessa oppii pelaamaan paineen alla", sanoo Studio Korento Masters -turnauksen järjestäjä Harri Mäenpää.

INFO: Studio Korento Masters 5.-6.4.: Ohjelma ja striimaus

Ohjelma:

Pe 5.4.
Klo 14 alkaen puolivälierät (pelataan neljään voittoon)

1. Risto Väyrynen - Jirka Maaranen
  2. Heikki Niva - Ville Pirilä
  3. Patrik Tiihonen - Tuure Lappalainen
  4. ⁠Robin Hull - Jani Kananen

La 6.4.

• Semifinaalit klo 12 alkaen
  • Finaalin arvioitu alkamisajankohta klo 18.30

Striimaus:

Kaikki ottelut näkyvät järjestäjän YouTube-kanavassa www.youtube.com/@harrimaenpaa5393

Kuvat

Studio Korento Mastersin erityispiirre on suomalaisittain harvinainen tapa asemoida yleisö ja pelaajat erittäin lähelle toisiaan.

Studio Korento / Studio Korento Masters

Studio Korento on valokuvaus-, lehtikuvaus- sekä mainosvalokuvausalan yritys Liperissä / Joensuussa. Yrittäjä Harri Mäenpää on innokas snooker-fani ja lajin harrastaja, joka on järjestänyt Studio Korento Masters -turnausta vuodesta 2022 lähtien.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Lue lisää julkaisijalta Studio Korento