Anna Simula nimitetty QMG:n viestintä- ja markkinointipäälliköksi 1.4. alkaen

QMG vahvistaa ulkoista ja sisäistä viestintäänsä nimittämällä Anna Simulan konsernin viestintä- ja markkinointipäälliköksi 1.4.2024 alkaen. Nimitys on johdonmukaista jatkoa konsernitoimintojen vahvistamiselle.

Kiinteistöpalveluyritys Coorilta tarjouspäällikön tehtävistä QMG:lle siirtyvä Anna Simula on työskennellyt viestinnän, markkinoinnin ja liiketoiminnan kehittämisen tehtävissä Coorin lisäksi Skanskalla sekä Suomessa että kansainvälisissä tehtävissä. Koulutukseltaan hän on kauppatieteiden maisteri.

– Talotekniikalla on merkittävä rooli kiinteistöjen ilmastovaikutusten pienentämisessä. QMG alan voimakkaasti kasvavana toimijana tarjoaa mielenkiintoisen mahdollisuuden edistää tätä tavoitetta. Odotan innolla konsernin strategian tukemista sisäisellä ja ulkoisella viestinnällä, tuomalla kokemustani projekti- ja palveluliiketoiminnan tarjoustoiminnasta sekä vahvistamalla Nimlaksen brändiä, Anna Simula kertoo.

Pohjoismaista ja paikallista yrityskuvaa tukemassa

Sekä QMG että muut Nimlas Groupin maayhtiöt Ruotsissa ja Norjassa toimivat hajautetulla rakenteella. Se tarkoittaa, että paikallisilla tytäryhtiöillä on omat identiteettinsä sekä paljon päätösvaltaa omassa liiketoiminnassaan.

– Konsernin kasvaessa on keskeistä varmistaa, että pystymme tehokkaasti jakamaan osaamista ja oppeja sekä varmistamaan strategian mukaisen yhteisen suunnan – samalla varmistaen paikallisten yhtiöiden itsenäisyyden. Aion ensi töikseni perehtyä yhtiöihin ja niiden viestinnällisiin tarpeisiin sekä tutustua Pohjoismaisiin kollegoihini Ruotsissa ja Norjassa synergioiden hyödyntämiseksi, Anna Simula kuvaa.

– Olen viimeiset kymmenen vuotta työskennellyt pohjoismaisissa pörssiyrityksissä, joten QMG:ssa on sekä minulle tuttua pohjoismaisuutta että innostavaa uutta paikallisista brändeistä koostuvasta rakenteesta johtuen, Simula jatkaa.

Viestinnän vahvistaminen osa kasvustrategiaa

Anna Simulan nimitys jatkaa QMG:n konsernitoimintojen vahvistamista, josta julkistettiin Vesa Vuopion nimitys vastuullisuus- ja hankintajohtajaksi 15.1.2024 alkaen sekä Kirsi Aropaltion nimitys henkilöstöjohtajaksi 14.2.2024 alkaen.

– Konsernitoimintojen vahvistaminen strategisten painopisteiden osalta on QMG:lle tärkeä askel. Viestintä ja markkinointi tukee näkyvyyttämme sekä sisäistä yrityskuvaa, joka konsernin kasvaessa on ensiarvoisen tärkeää. Annasta saamme energisen tiimipelaajan, jonka kanssa on helppo viedä QMG:tä kasvu-uralla eteenpäin, toteaa QMG-konsernin toimitusjohtaja Tiina Koppinen.

Tiina KoppinentoimitusjohtajaQuattro Mikenti Group

Puh:040 350 2225

QMG lyhyesti

QMG-konserni on Suomen suurimpia talotekniikka-alan yrityksiä. Se toteuttaa talotekniikkaprojekteja ja -huoltopalveluita valtakunnallisesti. QMG:n palveluvalikoima kattaa kaikki talotekniikan osa-alueet. Konserniin kuuluu 45 tytäryhtiötä eri puolilla maata. Vuonna 2023 QMG:n pro forma -liikevaihto oli noin 270 miljoonaa euroa. Konsernin palveluksessa on yli 1500 talotekniikkaurakoinnin ja -huollon ammattilaista.

QMG, ruotsalainen Sandbäckens ja norjalainen Konstel muodostavat pohjoismaisen Nimlas Group -talotekniikkakonsernin. Nimlaksen pääomistaja on sijoitusyhtiö KLAR Partners, ja omistajaohjelmaan kuuluu yhtiöistä yli 500 henkilöstöomistajaa.

Päätiedot Nimlas Groupista

Nimlas Group on johtava pohjoismainen talotekniikkaurakointi- ja -palvelukonserni, joka työllistää runsaat 3 800 ammattilaista yli 120 toimipaikassa Ruotsissa, Suomessa ja Norjassa.

Nimlas-konserni tarjoaa talotekniikkaurakointia ja -palveluita laajasti. Valikoima kattaa muun muassa LVI-, sähkö-, automaatio-, jäähdytys-, kylmätekniikka-, paloturva- sekä suunnittelu- ja turvatekniikkaratkaisut. Nimlas on asettanut tavoitteekseen olla markkinoiden vastuullisin talotekniikkakonserni, joka muodostaa parhaan ympäristön alan yrityksille ja ammattilaisille. Konsernin pro forma -liikevaihto oli vuonna 2023 noin 8 miljardia Ruotsin kruunua.