Solidium Oy

Solidiumin hallituksen jäsentä kohtaan on nostettu syyte Ramirent Oyj:tä koskevassa asiassa

Solidium Oy on saanut tiedon, että syyttäjä on päättänyt nostaa entistä Ramirent Oyj:n johtoa kohtaan syytteen epäillystä arvopaperimarkkinoita koskevasta tiedottamisrikoksesta. Solidiumin hallituksen jäsen Laura Raitio toimi Ramirent Oyj:n hallituksen jäsenenä väitettynä tekoaikana vuonna 2019. Solidiumin saaman tiedon mukaan Laura Raitio kiistää syyllistyneensä rikokseen.

Solidium Oy ei ole osapuolena asiassa, eikä syytteellä ole vaikutusta Laura Raition työskentelyyn Solidiumin hallituksessa. Solidium seuraa oikeusprosessia ja arvioi asiaa uudelleen viimeistään, kun oikeusprosessin lopputulos on tiedossa.

Lisätiedot: hallituksen puheenjohtaja Jouko Karvinen, Solidium Oy; soittopyynnöt Jaana Lahti, puh. 050 339 8801

Solidium on Suomen valtion kokonaan omistama osakeyhtiö, jonka tehtävänä on vahvistaa ja vakauttaa kotimaista omistusta kansallisesti merkittävissä yrityksissä ja kasvattaa pitkäjänteisesti omistustensa taloudellista arvoa. Solidium on omistajana yhdessätoista merkittävässä pörssilistatussa yhtiössä, joissa kaikissa Solidium on vähemmistöomistajana (Anora Group Oyj, Elisa Oyj, Konecranes Oyj, Metso Oyj, Nokia Oyj, Nokian Renkaat Oyj, Outokumpu Oyj, Sampo Oyj, Stora Enso Oyj, Tietoevry Oyj ja Valmet Oyj). Solidiumin sijoitusvarallisuuden arvo on noin 7,5 miljardia euroa. Lisätietoja: www.solidium.fi.

Muut kielet

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Lue lisää julkaisijalta Solidium Oy

Solidiums räkenskapsperiod ändras till ett kalenderår8.5.2024 13:32:29 EEST | Tiedote

Solidiums räkenskapsperiod ändras till ett kalenderår. Den pågående räkenskapsperioden är 18 månader lång och slutar 31.12.2024, vilket betyder att Solidiums nästa bokslut kommer att vara klart i början av 2025. Syftet med ändringen av räkenskapsperioden är att förtydliga Solidiums kommunikation och annan förvaltning. Ändringen påverkar inte vinstutdelningen till den finska staten. Tilläggsinformation: Verkställande direktör Reima Rytsölä; ringbud, Inka Virtanen, tfn +358 50 304 7904 Solidium är ett aktiebolag som i sin helhet ägs av finska staten och vars uppgift är att förstärka och stabilisera det inhemska ägandet i nationellt sett viktiga företag och öka innehavens ekonomiska värde på lång sikt. Solidium är minoritetsägare i elva betydande börsnoterade bolag: Anora, Elisa, Konecranes, Metso, Nokia, Nokian Renkaat, Outokumpu, Sampo, Stora Enso, Tietoevry och Valmet. Solidiums placeringsförmögenhet är cirka 7,7 miljarder euro. Tilläggsinformation: www.solidium.fi/sv/.

Solidiumin tilikausi muuttuu kalenterivuodeksi8.5.2024 13:32:29 EEST | Tiedote

Solidiumin tilikausi muuttuu kalenterivuodeksi. Kuluva tilikausi on 18 kuukauden mittainen ja päättyy 31.12.2024, minkä seurauksena seuraava Solidiumin tilinpäätös valmistuu alkuvuonna 2025. Tilikauden muutoksen tavoitteena on selkeyttää Solidiumin viestintää ja muuta hallintoa. Muutoksella ei ole vaikutuksia valtio-omistajalle maksettaviin osinkoihin. Lisätiedot: Toimitusjohtaja Reima Rytsölä, Solidium Oy; soittopyynnöt Inka Virtanen, puh. 050 304 7904 Solidium on Suomen valtion kokonaan omistama osakeyhtiö, jonka tehtävänä on vahvistaa ja vakauttaa kotimaista omistusta kansallisesti merkittävissä yrityksissä ja kasvattaa pitkäjänteisesti omistustensa taloudellista arvoa. Solidium on omistajana yhdessätoista merkittävässä pörssilistatussa yhtiössä, joissa kaikissa Solidium on vähemmistöomistajana (Anora Group Oyj, Elisa Oyj, Konecranes Oyj, Metso Oyj, Nokia Oyj, Nokian Renkaat Oyj, Outokumpu Oyj, Sampo Oyj, Stora Enso Oyj, Tietoevry Oyj ja Valmet Oyj). Solidiumin sijoitusvarallisuuden

Solidium’s financial year changes to a calendar year8.5.2024 13:32:29 EEST | Press release

Solidium’s financial year changes to a calendar year. The current financial year is 18 months long and ends on December 31, 2024. The next financial statements will be completed in the beginning of 2025. The reason for the change in financial year is to clarify Solidium’s communication and other governance. The change will not affect the dividends paid to the state owner. Further information: CEO Reima Rytsölä, call-back requests, Inka Virtanen, tel. +358 50 304 7904 Solidium is a limited company wholly owned by the State of Finland. Its mission is to strengthen and stabilise Finnish ownership in nationally important companies and increase the value of its holdings in the long term. The basis and core objective of Solidium’s strategy is proper, value-enhancing asset management of its current holdings. Through its stakes, Solidium is a minority owner in eleven listed companies: Anora, Elisa, Konecranes, Metso, Nokia, Nokian Tyres, Outokumpu, Sampo, Stora Enso, Tietoevry and Valmet. The