Hämeenmaan Kannustajat jakaa tänä vuonna 60 000 + 1 000 euroa tukea alueen lasten ja nuorten hyväksi

Osuuskauppa Hämeenmaan Kannustajat-ohjelman kautta jaetaan vuosittain 60 000 euroa tukea lasten ja nuorten harrastamista ja hyvinvointia edistäville alueellisille toimijoille. Tänä keväänä tukea jaetaan tuhat euroa enemmän kuin tavallisesti.

Hämeenmaan asiakasomistajat päättivät maaliskuussa sähköpostiäänestyksellä Kannustajat-tuen jakautumisesta ohjelmaan ilmoittautuneiden kesken. Asiakasomistajat kannustivat yhteensä 15 539 äänen voimin, mikä on 4 557 ääntä enemmän kuin vuosi sitten.

Tänä vuonna Kannustajat-tukea jaetaan 41 eniten ääniä saaneelle toimijalle suhteessa heidän keräämiinsä ääniin. Näistä toimijoista jokainen saa vähintään 300 euroa ja enimmillään 3 000 euroa tukea.

– Asiakasomistajiemme arvot näkyvät äänestystuloksissa. Kannustajat-ohjelmassa erityisen hienoa on se, että lasten ja nuorten harrastamista ja hyvinvointia edistäviä alueellisia toimijoita tuetaan monipuolisesti, Hämeenmaan asiakkuusjohtaja Jaana Järvenselkä sanoo.

Päijäthämäläisistä toimijoista eniten ääniä sai Lahden ensi- ja turvakoti, 583 ääntä. Kanta-Hämeessä suurimman äänipotin keräsi Kanta-Hämeen ensi- ja turvakoti, 456 ääntä. Kumpikin toimija saa Kannustajat-tukea maksimimäärän eli 3 000 euroa.

Hämeenmaan koko toimialueella eniten ääniä sai Etelä-Hämeen luonnonsuojelupiiri, joka toimii sekä Kanta- että Päijät-Hämeessä. Yhdistykselle annettiin yhteensä 752 ääntä, joten myös se saa täyden 3 000 euron tuen. Kannustajat-tuki ohjataan lasten luontokerhotoimintaan.

– Lämpimät onnittelut kaikille Kannustajat-tukea saaville toimijoille ja kiitos siitä arvokkaasta työstä, jota teette. Kiitos myös asiakasomistajatalouksiemme jäsenille hyvästä äänestysaktiivisuudesta, Järvenselkä kiittää.

Hämeenmaan Kannustajat-ohjelmassa tuen saajien määrä on rajattu lähtökohtaisesti niin, että kummassakin maakunnassa enintään 22 toimijaa voi saada tukea. Tämänvuotinen tasaväkinen äänestystulos tuotti kuitenkin pienen poikkeuksen rajaukseen ja lisäsi jaettavan tuen kokonaismäärää noin tuhannella eurolla 61 000 euroon.

– Päijät-Hämeessä sijoille 22 ja 23 äänestetyt toimijat saivat tismalleen saman äänimäärän, minkä vuoksi päätimme lisätä tuen määrää noin 1 000 eurolla. Kannustajat-tukea saa siksi poikkeuksellisesti 23 päijäthämäläistä toimijaa, kertoo Jaana Järvenselkä.

Kannustajat-tuen kokonaismäärä on tänä vuonna näin ollen 60 000 + 1 000 euroa.

Katso äänestystulokset Hämeenmaan verkkosivuilta.

Hämeenmaa – 173 000 asiakasomistajan omistama paikallinen yritys

Osuuskauppa Hämeenmaa toimii Kanta- ja Päijät-Hämeessä, 21 kunnan alueella. Hämeenmaa on alueensa suurin yritys, joka työllistää noin 3 300 työntekijää. Osuuskaupan omistavat sen asiakasomistajat, ja Hämeenmaalla omistajia on jo yli 173 000. Edullisten ja luotettavien kauppapalvelujen lisäksi omistajuus palkitsee muun muassa kuukausittaisena Bonuksena. Tuloksensa Hämeenmaa käyttää jäsentensä palveluiden ja verkostonsa kehittämiseen.