Ravintola Passio yllättää vuosikymmenenkin jälkeen
Helsingin ydinkeskustassa sijaitseva ravintola Passio täyttää 5. huhtikuuta 10 vuotta. Pohjoismaiseen ruokaan ja ranskalaiseen keittiötyyliin intohimoisesti suhtautuva ravintola on kulkenut kestävästi omaa polkuaan läpi ravintolakentän ylä- ja alamäkien säilyttäen paikkansa asiakkaiden sydämissä ja ravintoloiden huipun tuntumassa. Passion menestys perustuu sesongeittain vaihtuvaan yllätysmenuun, mikä on paitsi synnyttänyt positiivisia kokemuksia, myös saanut asiakkaat palaamaan yhä uudelleen yllätettäväksi.
Ravintola Passio avasi ovensa keskelle kovaa kilpailua yleisön ja asiakkaiden huomiosta. Helsingin ravintolakenttä oli vuonna 2014 uudistuksen pyörteessä ja sosiaalinen media ruokakuvineen vahvassa nousussa. Värikäs etninen keittiö oli trendikästä ja ydinkeskustaan avattiin kevään aikana myös useampi tähtikokkivetoinen ravintola. Savonlinnasta Helsinkiin muuttaneet ravintoloitsijat Jussi Hukkanen ja Jesse Vottonen päättivät keskittyä tekemään parhaansa ja rakentaa konseptin, joka pitäisi ravintolan trendeistä vapaana ja aina ajankohtaisena.
”Usein kuulee, että ihmiset joutuvat tekemään liikaa vaikeita päätöksiä. Meille ravintolan perustaminen Helsinkiin oli varmasti yksi, ja mietimme myös miten helpottaa asiakkaitamme päätöksenteossa. Konseptiksemme kiteytyi yllätysmenu, eli me päätämme, mitä asiakkaille tarjotaan. He eivät tiedä mitä pöytään tulee ja me otamme vastuun siitä, että kaikki keittiöstä nouseva on varmasti hyvää. Savosta tulleina luotimme myös rennon tunnelman voimaan”, kertoo salista ja Passion juomista vastaava ravintoloitsija Jussi Hukkanen.
Passio palvelee joka päivä
Myös sunnuntaisin palveleva Passio nousi heti ensimmäisenä toimintavuotenaan Suomen Michelin-listalle, jossa se piti paikkansa koronaan saakka. Kestävä konsepti ja kannattava liiketoimintaidea kannattelivat ravintolaa yli haastavien aikojen, ja Passio on valmis seuraavaan vuosikymmeneen ilman suurempia muutoksia.
”Saliin emme ole koskeneet, mutta jokaisen uuden yllätysmenun myötä haastamme itseämme uudistumaan ja kehittymään. Emme ole trendiravintola, mutta toki maailman ja arvojen muuttuminen näkyy annoksissamme. Jokainen osaa paistaa pihvin, mutta kasvikset ja haastavammat ruhonosat ovat niitä, missä kekseliäisyys ja keittotaito mitataan. Yllätykseen perustuva konseptimme antaakin vapaat kädet kokeilla lähes mitä vain”, kertoo Passion keittiömestari Jesse Vottonen ja jatkaa:
”Jonkin kerran on jännittänyt, miten mihinkin erikoisuuteen suhtaudutaan. Kanta-asiakkaiden määrästä ja asiakkaiden lähettämistä joulukorteista päätellen maaliin on useimmin osuttu. Uskoisin, että meille on myös valikoitunut parhaimmat ja ennakkoluulottomimmat asiakkaat, jotka ovat valmiita kokeilemaan jotain uutta. Keittäjälle suurin nautinto on tyytyväinen asiakas, ja meille he ovat mahdollistaneet nyt jo vuosikymmenen toiminnan erittäin tuulisella alalla.”
Ravintola Passion yllätysmenut tarjotaan 3 tai 5 ruokalajin kokonaisuuksina. 58 tai 78 euron menuille on koostettu myös ravintolan oman maahantuonnin viineistä viinipaketti 47 tai 67 euroa. Ravintola on avoinna maanantaista torstaihin 17-24 ja perjantaista sunnuntaihin 16-24. 10-vuotisjuhlia Passio viettää 5. ja 6. huhtikuuta, jolloin tarjolla entistä yllättävämpi erikoismenu. Osoite: Kalevankatu 13, 00100 Helsinki.
Avainsanat
Yhteyshenkilöt
Lisätiedot:
Jussi Hukkanen, ravintoloitsija, Passio
jussi@passiodining.fi
+358 40 769 4522
passiodining.fi
Samuel SorainenPR Boutique Wolfcom Oy
Puh:+358400579653samuel.sorainen@wolfcom.fiKuvat
Linkit
Tietoja julkaisijasta
Wolfcom PR Boutique, Helsinki, Finland
Tehtaankatu 40 B 21, 00150 Helsinki
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta Wolfcom
Suomi ja Viro hakevat maailmanennätystä saunapäivänä 8.6.10.5.2024 08:30:00 EEST | Tiedote
Suomalaista saunaa on juhlistettu kesäkuun toisena lauantaina jo lähes 40 vuoden ajan. Hyvinvoinnin trendin kasvaessa saunan suosio on nousussa myös maailmalla, mutta vahvimmin aito saunaperinne on säilynyt osana ihmisten arkea ja elämää Suomessa ja Virossa. Kaksi perinteistä saunakansaa tavoittelee saunapäivänä Guinness World Records -maailmanennätystä, joka syntyy helpoimmalla ja miellyttävimmällä mahdollisella tavalla: saunomalla lauantaina 8. kesäkuuta ja kertomalla siitä maailmalle.
Luka Nurmi aloitti Italian GT3-sarjan uudessa tiimissä, heti palkintopallille7.5.2024 11:03:09 EEST | Tiedote
Suomalainen Luka Nurmi kilpailee superautojen Italian GT3 -sprinttisarjassa nyt Emil Frey Racingin väreissä. Nurmi sai alleen entuudestaan tutun automerkin, kun viime kauden Ferrari 488 GT3 vaihtui Ferrari 296 GT3:een. Emil Frey Racingin myötä Luka Nurmen käyttöön tulivat myös kisainsinööri ja ajovalmentaja auttamaan nuorta suomalaista urapolullaan autourheilun huipulle. Kauden ensimmäiset GT3-sprinttikilpailut ajettiin viime viikonloppuna Italian Misanossa. Nurmi oli lauantaina 13., mutta nousi sunnuntain kisassa palkintopallille ja kolmanneksi.
Tapio Lehtisen Galiana WithSecure maaliin odoteltuaan loppusuoran tuulia ankkurissa25.4.2024 14:57:37 EEST | Tiedote
Tapio Lehtisen kipparoima Galiana WithSecure purjehti Ocean Globe Race -maailmanympäripurjehduksen maaliin Isle of Wightin Cowesiin myöhään keskiviikkoiltana. Kilpailun loppuosa oli suomalaisvenekunnalle erittäin vaikea, mutta perille saapui hymyilevä, onnellinen sekä silminnähden kaikkensa antanut joukkue.
Näyttelijä Peter Franzénille uusi rooli juoma-alalla25.4.2024 12:22:27 EEST | Tiedote
Vuosi sitten esitelty suomalainen Lingoncello-käsityölikööri panostaa kansainvälistymiseen näyttelijätähti Peter Franzénin avulla. Lingoncello kuuluu kansainvälisessä kasvussa olevaan cello-juomien kategoriaan, jonka tunnetuin edustaja on italialainen limoncello. Suomessa keksitty ja kotimaisista puolukoista valmistettu likööri haastaa markkinaa pohjoisen tyylikkyydellä, laadulla ja ainutlaatuisella maulla. Suomen kansainvälisesti menestyneimpiin kuuluva näyttelijä Peter Franzén tulee vauhdittamaan Lingoncellon koti- ja kansainvälistä kasvua liittymällä juoman innovoineen Mother’s Milk Beveragesin osakkaaksi. Yhtiö on kehittänyt myös kulttimainetta nauttivan Puolustuslaitos-juomaperheen.
Minor Hotels yhtenäistää yritysilmeensä, NH Hotel Groupin uudeksi nimeksi Minor Hotels Europe & Americas23.4.2024 09:00:41 EEST | Tiedote
Globaaliin Minor Hotels -konserniin kuuluva NH Hotel Groupin vuosikokous päätti, että yhtiö toimii jatkossa nimellä Minor Hotels Europe & Americas.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme