Menevä sähköisti Tampereen taksimarkkinan Tesloilla ja 5€ kyydeillä

Kotimainen Menevä taksipalvelu aloitti toiminnan Tampereella ja toi kaupungin katukuvaan sähköautoista koostuvan taksilaivueen. 12 Teslan voimin Tampereella huhtikuun 4. aloittanut Suomen suurin taksialan yhtiö on uusi vaihtoehto vähäpäästöistä ja laadukasta kyytiä arvostavalle matkustajalle. Menevän voi helpoiten tilata sovelluksella, jossa Tampereen kyytien kiinteät hinnat alkavat viidestä eurosta ja ovat kiireisimpäänkin aikaan kaupungin keskustan alueen taksitolppia edullisempi.

Tampereella Menevä-taksilaivue on helppo tunnistaa mustasta Teslasta ja reippaalla palveluasenteella varustetusta kuljettajasta. Kuvassa vasemmalta kuljettajat Toni Kähkönen ja Mika Rajala, Menevän markkinointijohtaja Arto Peisa, kuljettaja Essi Lindequist, T Taxin toimitusjohtaja Harri Pusa sekä kuljettajat Aapo Rintatalo ja Jon-Erik Rajala. Kuva: Menevä.

Kotimainen Menevä tarjoaa taksipalveluita kuluttajille, yrityksille ja hyvinvointialueille ympäri Suomen Hangosta Kittilään. Tampereelle perheyhtiö saapui uudella ja erilaisella konseptilla, jossa kalustona on pelkästään uusia Tesloja.

”Suomen vetovoimaisin kaupunki on yritys- ja kulttuurielämältään erittäin vilkas, mutta myös suurista ainoa, jossa Menevän taksipalvelua ei vielä ole ollut. Meidän vastuullamme on rakentaa entistä parempaa ja toimivampaa taksialaa, joten tuomme nyt uuden vaihtoehdon laatua, läpinäkyvää hinnoittelua ja ympäristöystävällisyyttä arvostaville tamperelaisille. Edullisimmillaan Tesla-kyydin voi hiljaiseen aikaan saada vitosella. Taksan lisäksi asiakkaalle ei synny muita kuluja, sillä kyydin tilaaminen sovelluksen tai oman puhelinkeskuksemme kautta on ilmaista. Uskomme kuluttajien hyötyvän taksiyritysten välille syntyvästä terveestä ja reilusta kilpailusta niin hinnassa, kuin laadussakin”, sanoo Tuomo Halminen, Menevän yrittäjä ja toimitusjohtaja, ja lisää:

”Me arvostamme vanhoja hyviä taksitapoja, eli panostamme kuljettajien paikallistuntemukseen, luotettavuuteen ja riittävän paikallisen kielitaidon varmistamiseen. Niitä tulemme vaalimaan myös Tampereella.”

Helposti tilattava ja tunnistettava Menevä

Suomen suurimmaksi taksialan yhtiöksi kasvaneen Menevän tilauskeskuksen ja applikaation välityksessä on yli 1500 taksia. Tampereelle Menevä saapui yhteistyössä Tesla-automerkkiin erikoistuneen T Taxi Finland Oy:n kanssa.

”Meidän missionamme on kirittää Suomen taksiliikennettä kohti fossiilivapautta. Sen toteuttamiseen vaaditaan voimakasta kasvua, mihin Menevä on tarjonnut loistavat puitteet. Olemme yhteistyömme myötä onnistuneet kasvattamaan automäärämme nollasta useisiin kymmeniin vain muutamassa vuodessa ja laajentamaan toimintamme nyt jo kahdeksalle paikkakunnalle”, kertoo T Taxin perustaja Harri Pusa ja jatkaa:

”Tampereen avaus tarjoaa meille mahdollisuuden esitellä sähköautojen konkreettiset hyödyt suurelle yleisölle. Alhaiset käyttökustannukset siirretään asiakkaiden eduksi edullisina hintoina ja kyytien laadustakaan ei ole tarpeen tinkiä. Kaikki kuljettajamme ovat ammattitaitoisia ja hyvällä asenteella mukana kehittämässä taksialaa. Jatkamme tämän lanseerauksen myötä rekrytointia ja tavoitteena on kasvattaa automääräämme myös Tampereella."

Tampereen Menevä-laivue on helposti tunnistettava ja niillä ajetaan vain Menevän applikaation ja puhelinkeskuksen kautta tulevia tilauksia.

”Olemme talven aikana panostaneet myös tilausapplikaatiomme kehittämiseen ja uskomme asiakkaiden arvostavan nopeaa kyydin kuittausta sekä luotettavaa hintaa. Taksipalveluiden vaihteleva laatu on ollut Suomessa yleinen puheenaihe liian pitkään”, lisää Halminen.

Taksiuudistus mullisti alan

Liikennekaareen kuuluva Suomen taksiuudistus laittoi alan paljon puhuttuun myllerrykseen, jonka tuloksena koko taksialan maine on kärsinyt. Menevä lukeutuu niihin harvoihin yrityksiin, joka on onnistunut alan kriisistä huolimatta kääntämään tilanteen voitokseen ja kasvamaan liikevaihdolla mitattuna alan suurimmaksi.

”Sääntelyn vapautumisen jälkeen kyydit ovat jakautuneet entistä suuremmalle kuljettajajoukolle, jolloin yksittäisen kuljettajan ansiot ovat pienentyneet ja vastuut kasvaneet. Tilanne on haastava paitsi yksittäisille ammatinharjoittajille, myös kyytejä välittäville yrityksille. Taksiuudistuksen jälkeen valitsemamme strategia on osoittautunut menestyksekkääksi. Olemme keskittyneet kuljettajiemme työtyytyväisyyteen ja me vastaamme palvelumme laadusta, ajoihin ja työntekoon liittyvistä hallinnollisista asioista sekä kyytien välityksestä. Kuljettajamme voivatkin keskittyä olennaiseen, eli asiakaspalveluun ja turvalliseen ajoon”, lupaa Tuomo Halminen.

Menevä-Teslan voi tilata Tampereella 4.4. alkaen Menevä-sovelluksella tai soittamalla veloituksetta yhtiön omaan tilauskeskukseen 0800 02120. Edullisimmillaan kiinteähintaisen Menevä-kyydin saa Tampereella viidellä eurolla, eikä palveluun liity ylimääräisiä tilausmaksuja tai muita piilokuluja.

Menevä on valtakunnallinen taksipalvelu, jonka tilauskeskus ja applikaatio välittää yli 1500 taksia ympäri maan. Liikevaihdolla mitattuna (41MEUR v. 2023) pian 50 vuotta toiminut, kotimainen perheyhtiö on Suomen suurin taksialan yhtiö. Menevä-taksit palvelevat kuluttajia, yrityksiä ja julkisen sektorin sopimusasiakkaita.

T Taxi Finland tarjoaa taksiliikennepalvelua Tesla-kalustolla pääkaupunkiseudulla, Rovaniemellä, Oulussa, Turussa, Kuopiossa, Joensuussa, Lappeenrannassa ja nyt myös Tampereella. Kalustoon kuuluu 38 Teslaa ja määrä kasvaa jatkuvasti.

Tuomo Halminen, toimitusjohtaja, Menevä Oy, tuomo@meneva.fi, +358 50 5208706

Arto Peisa, markkinointijohtaja, Menevä Oy, arto@meneva.fi, +358 50 3008987

Harri Pusa, toimitusjohtaja T Taxi Finland, info@ttaxi.fi 044 531 7004

Taksiyhtiö Menevä tarjoaa uuden vaihtoehdon laatua, läpinäkyvää hinnoittelua ja ympäristöystävällisyyttä arvostaville tamperelaisille. Yhtenäinen Tesla-laivue hankitaan T Taxilta, jonka missiona on kirittää Suomen taksiliikennettä kohti fossiilivapautta. Suomen suurimman taksiyhtiön kumppanina T Taxi on onnistunut kasvattamaan automääräänsä ja laajentamaan toimintaansa uusille paikkakunnille. Kuvassa Menevän toimitusjohtaja ja yrittäjä Tuomo Halminen ja T Taxin perustaja Harri Pusa.

Wolfcom PR Boutique, Helsinki, Finland

Tehtaankatu 40 B 21, 00150 Helsinki

Keväisiä elämyksiä Virossa10.4.2024 13:00:41 EEST | Tiedote

Keväällä luonto herää eloon ja ensimmäiset auringonsäteet kutsuvat ulkoilmaan pitkän ja pimeän talven jälkeen. Muuttolinnut palaavat pohjoiseen etsimään kumppania ja pesäpaikkaa tositarkoituksella. Keväisin myös viherpeukaloa syyhyttää päästä työntämään sormensa multaan ja seuraamaan uuden kasvun ihmettä. Mutta ennen varsinaisen kevään tuloa Viron alavat suomaat käyvät läpi niin kutsutun viidennen vuodenajan, joka on täynnä luonnonihmeitä. Kokosimme vinkkejä ainutlaatuisiin luontoelämyksiin keväisessä Virossa.

Ravintola Passio yllättää vuosikymmenenkin jälkeen3.4.2024 14:58:16 EEST | Tiedote

Helsingin ydinkeskustassa sijaitseva ravintola Passio täyttää 5. huhtikuuta 10 vuotta. Pohjoismaiseen ruokaan ja ranskalaiseen keittiötyyliin intohimoisesti suhtautuva ravintola on kulkenut kestävästi omaa polkuaan läpi ravintolakentän ylä- ja alamäkien säilyttäen paikkansa asiakkaiden sydämissä ja ravintoloiden huipun tuntumassa. Passion menestys perustuu sesongeittain vaihtuvaan yllätysmenuun, mikä on paitsi synnyttänyt positiivisia kokemuksia, myös saanut asiakkaat palaamaan yhä uudelleen yllätettäväksi.

Suomen ensimmäinen luomuviski valmis nautittavaksi15.3.2024 13:49:40 EET | Tiedote

The Helsinki Distilling Company julkisti Nilsiässä torstaina Suomen ensimmäisen luomuviskin, joka on taidokas sekoitus perinteistä käsityötaitoa ja moderneja makutrendejä. Tahkon tislaamossa Kuopiossa tislatun ja kypsytetyn Tahko Single Malt ohramallasviskin valmistukseen on käytetty ainoastaan kotimaista luomuohramallasta, pohjavettä ja hiivaa. Sen maussa ovat tasapainossa hedelmäisyys ja tammitynnyrin hehkuva lämpö.

Maailmanympäripurjehdus: Suomalaisvenekunnat Kap Hornin valloituksessa18.2.2024 15:09:55 EET | Tiedote

Ocean Globe Race -maailmanympäripurjehduskilpailu on edennyt jo kolme osuutta, ja laivue kerääntyy paraikaa Uruguayn Punta del Esteen. Tapio Lehtisen kipparoima Galiana WithSecure saapui etapin maaliin kokonaiskilpailun kolmantena. Omassa luokkajohdossaan oleva Spirit of Helsinki on kokonaiskilpailussa viides. Kolmannen etapin kohokohta oli pitkän ja vaativan Etelämeri-jakson päättyminen tarunhohtoisen Kap Hornin kiertoon. Venekunnat tekevät Uruguayssa huoltotoimenpiteitä ja valmistautuvat kilpailun päätösosuudelle, joka starttaa 5. maaliskuuta.

Skandinavian villinnyt Camping-viihderavintola Helsinkiin13.2.2024 12:56:52 EET | Tiedote

Norjassa, Ruotsissa ja Tanskassa kulttimaineeseen noussut viihderavintola Camping avautuu maaliskuussa Helsinkiin. Ratagolfin ympärille noussut ravintolakonsepti rikastuttaa paitsi Helsingin yökerho- ja klubitarjontaa, tarjoaa se päivisin ja viikonloppuisin elämyksellisen ympäristön laajemmalle kohderyhmälle työpalavereista ja ensitreffeistä myös lapsiperheiden ajanviettoon. Iso Roobertinkadulla sijaitsevassa Helsinki Camping -baarissa on kilpatason 13-väyläinen minigolfrata, karaokehuone, monipuolinen baari ja street food -keittiö sekä DJ-vetoinen yökerho tanssilattioineen.