Kelan etuuskäsittelyn uudistaminen etenee neuvotteluvaiheeseen
Kela uudistaa etuuskäsittelyn tietojärjestelmät ja aloittaa siihen liittyvät hankintaneuvottelut.
Kelassa on käynnissä strateginen Eepos-kehittämisohjelma, jossa Kela uudistaa sosiaaliturvan toimeenpanoa. Ohjelman kautta Kela toteuttaa 2030-luvun alkuun mennessä strategiansa mukaisen asiakaslähtöisen toimintamallin.
Ohjelmassa Kela hankkii alustat ja kumppanit, joiden avulla se uudistaa etuuskäsittelyn, digitaalisen asioinnin, asiakkuudenhallinnan ja tiedonvälityksen. Hankittavat alustat mahdollistavat myös tulevaisuuden palvelujen käyttöön ottamisen.
Hankintatapana on kilpailullinen neuvottelumenettely. Hankinta on tarkoitus saada päätökseen alkuvuonna 2025.
Neuvotteluihin valittiin neljä tarjoajaa
Hankintailmoitus julkaistiin tammikuussa 2024. Kela vastaanotti määräaikaan mennessä yhteensä 17 osallistumishakemusta, joista se valitsi hankintaneuvotteluvaiheeseen neljä tarjoajaa.
Valintakriteereissä painotettiin sosiaaliturvan toimeenpanon valmisohjelmistoja sekä niiden toimeenpanon todennettuja referenssejä.
Neuvotteluihin valitut tarjoajat ovat ryhmittymä CGI Suomi Oy ja Merative UK Ltd, ryhmittymä Fast Enterprises LLC ja Accenture Finland Oy, PricewaterhouseCoopers Business Services SRL (teknologiana Salesforce) sekä ryhmittymä Tietoevry Tech Services Finland Oy ja SAP Fioneer GmbH.
Hankintaneuvottelut käydään alustavien tarjousten pohjalta kevään ja syksyn 2024 aikana. Kela tekee toimittajavalinnan alkuvuodesta 2025.
Lisätiedot
Hankintaprosessiin liittyvät kysymykset: kilpailutus@hansel.fi
Yhteyshenkilöt
Kelan viestintäKelan viestinnän mediapuhelin palvelee arkisin klo 9–16. Numerossa ohjaamme haastattelupyyntöjä asiantuntijoillemme. Voit jättää haastattelupyynnön myös sähköpostitse.
Puh:020 634 7745viestinta@kela.fiMiikka SaarteinenohjelmajohtajaKela
Haastattelupyynnöt Kelan viestinnän kautta.
Linkit
Kansaneläkelaitos (Kela) hoitaa Suomen sosiaaliturvaan kuuluvien perusturvaa eri elämäntilanteissa.
![](/data/images/public/69820426/70132288/e3a8fade-1c96-42d0-9136-6f4e4395c68f-w_780.png)
Muut kielet
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta Kela
Kelan Ylöjärven palvelupisteen aukioloaika muuttuu24.7.2024 09:00:00 EEST | Tiedote
Aukioloaika muuttuu Ylöjärven palvelupisteessä 6.8. alkaen. Jatkossa neuvontaa saa ajanvarauksella tiistaisin.
Kela bálvalanbáiki Soađegilis fárre15.7.2024 10:06:26 EEST | Tiedote
Soađegili bálvalanbáiki fárre 29.7. čujuhussii Ostoskuja 1.
Kelan palvelupiste Sodankylässä muuttaa15.7.2024 10:05:51 EEST | Tiedote
Sodankylän palvelupiste muuttaa 29.7. osoitteeseen Ostoskuja 1.
MittKanta håller öppet hela sommaren – här våra tips till semesterfirare11.7.2024 06:30:00 EEST | Tiedote
Finlands mest använda digitala tjänst inom social- och hälsovården, MittKanta, står till tjänst i hälso- och sjukvårdsärenden också under semesterperioden. Med hjälp av Kanta-tjänsterna följer viktiga uppgifter med dig från ett välfärdsområde till ett annat och till och med utomlands. Läs om hur vi betjänar semesterfirare.
OmaKanta on auki koko kesän – tässä vinkkimme lomalaiselle11.7.2024 06:30:00 EEST | Tiedote
Suomen käytetyin sosiaali- ja terveydenhuollon asiointipalvelu OmaKanta palvelee terveysasioissa lomakaudellakin. Tärkeät tiedot kulkevat mukanasi hyvinvointialueelta toiselle ja jopa ulkomaille Kanta-palvelujen avulla. Lue, miten palvelemme lomalaista.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme