Modernisation of Kela benefit administration systems moves forward into negotiation phase
Kela is modernising the information systems it uses for benefit administration and is now starting negotiations with suppliers.
Kela has embarked on a strategic development programme called Eepos in which it is modernising the processes involved in implementing the social security system. The programme is aimed at introducing a customer-focused operational model by the beginning of the 2030s as foreseen in Kela’s strategy.
Under the programme, Kela will acquire the platforms and partners needed to modernise its processes relating to benefit administration, digital customer service, customer relationship management and data exchange. The platforms being acquired will also make it possible to adopt new services for the future.
The procurement will be arranged as a competitive dialogue. The goal is to complete the procurement process by early 2025.
Four suppliers selected for negotiations
A call for tenders was published in January 2024. A total of 17 applications to participate were submitted by the specified deadline. Four suppliers were selected for the negotiations phase.
The selection criteria emphasised the possibility to use off-the-shelf software for the implementation of social security and the availability of verified references.
The following suppliers were selected for the negotiations: a consortium of CGI Suomi Oy and Merative UK Ltd; a consortium of Fast Enterprises LLC and Accenture Finland Oy; PricewaterhouseCoopers Business Services SRL (using Salesforce technology); and a consortium of Tietoevry Tech Services Finland Oy and SAP Fioneer GmbH.
The procurement negotiations will be conducted in the spring and autumn of 2024 on the basis of prospective offers. Kela will select a supplier early in 2025.
Additional information
Procurement process: kilpailutus@hansel.fi
Contacts
Kelan viestintäKelan viestinnän mediapuhelin palvelee arkisin klo 9–16. Numerossa ohjaamme haastattelupyyntöjä asiantuntijoillemme. Voit jättää haastattelupyynnön myös sähköpostitse.
Tel:020 634 7745viestinta@kela.fiMiikka SaarteinenProgramme DirectorKela
Submit interview requests to Kela’s Communications.
Kela has a responsibility to provide basic support in life’s ups and downs to everyone covered by the Finnish social security system.

Alternative languages
Subscribe to releases from Kela/FPA
Subscribe to all the latest releases from Kela/FPA by registering your e-mail address below. You can unsubscribe at any time.
Latest releases from Kela/FPA
Förslaget om att aktivera Suomi.fi-meddelanden gäller endast personliga ärenden12.5.2025 11:57:42 EEST | Pressmeddelande
Från och med 12.5.2025 kommer den som identifierar sig i tjänsten Suomi.fi att få ett förslag om att aktivera Suomi.fi-meddelanden. Suomi.fi-meddelandena är avsedda endast för personliga ärenden och personlig myndighetspost, även om förslaget också kommer till dem som använder tjänsten på arbetets vägnar.
Ehdotus Suomi.fi-viestien käyttöönotosta koskee vain henkilökohtaista asiointia12.5.2025 11:57:42 EEST | Tiedote
Suomi.fi-tunnistautumisen yhteydessä tulee 12.5.2025 alkaen ehdotus ottaa sähköiset Suomi.fi-viestit käyttöön. Suomi.fi-viestit on tarkoitettu vain henkilökohtaisia asioita ja postia varten, vaikka ehdotus tulee myös työnsä puolesta asioiville.
Kunderna allt nöjdare med FPA-taxi12.5.2025 10:17:47 EEST | Pressmeddelande
FPA har igen kartlagt kundupplevelsen hos användare av FPA-taxi. Enligt en enkät som gjordes våren 2025 är största delen av kunderna nöjda med taxitjänsten. Jämfört med resultaten för 2023 är kunderna klart nöjdare än förut. Särskilt berömde de förarnas vänlighet och hjälpsamhet.
Asiakkaat ovat aiempaa tyytyväisempiä Kela-takseihin12.5.2025 10:17:47 EEST | Tiedote
Läs meddelandet på svenska (fpa.fi). Kela on jälleen kartoittanut Kela-taksien käyttäjien asiakaskokemuksia. Keväällä 2025 tehdyn kyselyn perusteella valtaosa asiakkaista on tyytyväisiä taksipalveluun. Vuoden 2023 tuloksiin verrattuna asiakkaiden tyytyväisyys on parantunut selvästi. Erityisesti kuljettajien ystävällisyyttä ja avuliaisuutta kiiteltiin laajasti.
Kunder som loggar in i MittFPA får förslag om att aktivera Suomi.fi-meddelanden12.5.2025 09:50:04 EEST | Pressmeddelande
Från och med 12.5.2025 får kunder som loggar in i MittFPA en uppmaning att aktivera Suomi.fi-meddelanden. Uppmaningen visas för myndiga personer som ännu inte har aktiverat Suomi.fi-meddelanden. Om en kund har avstått från papperspost från FPA, får kunden beslut och brev från FPA fortfarande i MittFPA. Suomi.fi-meddelandena är en tjänst som tillhandahålls av Myndigheten för digitalisering och befolkningsdata, och det är säkert att använda tjänsten.
In our pressroom you can read all our latest releases, find our press contacts, images, documents and other relevant information about us.
Visit our pressroom