VR edistää raideliikenteen kilpailua myymällä ratatyökoneiden huolto- ja vuokraustoiminnan Teräspyörälle

”Teräspyörä on toiminut raidekaluston vuokrauksen edelläkävijänä Suomessa jo vuosikymmenten ajan. Kaupan myötä Teräspyörä saa uusia asiakkaita ja pystyy edelleen kehittämään ratatyökoneiden huolto- ja vuokrausliiketoimintaa, kun taas VR FleetCare keskittyy ydinliiketoimintaansa - raidekaluston kunnossapitoon, kaluston modernisointiprojekteihin, komponenttihuoltoihin sekä tavaravaunujen valmistukseen. Myymällä ydinliiketoimintamme ulkopuolisia toimintoja ja ylimääräistä kalustoa, haluamme aktiivisesti edistää kilpailua ja olla mukana kasvattamassa asiakaslähtöistä, kestävää ja kilpailuun perustuvaa raidemarkkinaa,” sanoo Otso Ikonen, VR:n kunnossapitojohtaja.

Ratatyökoneiden vuokraus- ja kunnossapitopalvelut sopimusasiakkaille jatkuvat keskeytyksettä. Kaupalla ole henkilöstövaikutuksia.

Lue lisää VR:n muista toimenpiteistä kilpailun edistämiseksi:
VR myy ylimääräisiä dieselvetureita
VR kannattaa alueellisen ostoliikenteen järjestämistä työssäkäyntialueittain
VR luopuu vaiheittain asemakiinteistöjensä omistuksesta
VR edistää kilpailua raideliikenteessä – myy 11 junayksikköä Suomen Lähijunat Oy:lle