Putouksen pääkäsikirjoittajan uusi aluevaltaus: markkinointiviihdettä tamperelaisen videotoimiston kanssa

Viihdeohjelma Putouksen pääkäsikirjoittajana tunnettu Frans Åkerberg on kiinnitetty tamperelaiselle videotoimisto Kojulle luomaan markkinointiviihdettä.  Åkerbergin kyky kirjoittaa näkemistään asioista hauskasti ja samaistuttavasti valjastetaan nyt palvelemaan mainosmaailmaa.

Mustavalkoinen kasvokuva Frans Åkerbergista. Hänellä on kasvoillaan vakava ilme ja hän katsoo suoraan kameraan.
Käsikirjoittaja Frans Åkerberg on liittynyt videtoimisto Kojun luovaan tiimiin. Arto Markkanen

Nykyajan hektisessä digiympäristössä on vaikeaa erottua ja jäädä katsojan mieleen. Sen tietävät myös käsikirjoittaja Frans Åkerberg ja videotoimisto Kojun toimitusjohtaja Heikki Oinonen. He ovatkin punoneet yhdessä markkinointijuoniaan ja tekevät nyt asiakasyrityksille Suomessa uudenlaista markkinointia – Åkerberg käsikirjoittaa ja Oinosen videotoimisto Koju tuottaa markkinointiviihdettä.

”Koju on Suomessa markkinointiviihteen uranuurtaja, joten oli enemmän kuin mielekästä lähteä mukaan juuri tähän kelkkaan”, toteaa Åkerberg. Hänen mukaansa hyvän markkinointiviihteen tekeminen on näennäisesti yksinkertaista, mutta todellisuudessa se on haastavaa työtä. Åkerberg on vahvasti sitä mieltä, että hyvä sisältö on aina hyvää sisältöä, ja katsojan tulee viihtyä, oli kyse sitten minuutin mainosvideosta tai kokoillan elokuvasta.

Kuin koukuttava TV-sarja, mutta mainos

Markkinointiviihde on viihdyttävää mainossisältöä, jota ei välttämättä edes mielletä markkinoinniksi. Se sitouttaa katsojan ruudun äärelle, puhututtaa kahvipöydissä ja saa asiakkaille kovia tuloksia aikaan.

Videotoimisto Koju on tehnyt markkinointiviihdettä jo vuosien ajan. Kojun erikoisosaamisalaa ovat sosiaalisessa mediassa julkaistavat markkinointiviihteelliset sarjat, joissa on samaistuttavia hahmoja ja mukaansatempaava juoni. Parhaimmillaan katsojat odottavat kuumeisesti seuraavan jakson ilmestymistä.

”Olemme tehneet erilaisia mainosvideoita nyt 12 vuoden ajan, ja tekemämme markkinointiviihteelliset minisarjat ovat saaneet kiistatta aikaan kovimmat tulokset asiakkaille. Ihmiset rakastavat tarinoita ja viihdyttävää sisältöä, joten miksi emme hyödyntäisi sitä rakkautta enemmänkin markkinoinnissa?” Oinonen summaa.

Heikki Oinonen
Toimitusjohtaja / Koju
heikki@kojufilm.com

Frans Åkerberg
Käsikirjoittaja
frans.akerberg@gmail.com

Kuvat

Käsikirjoittaja Frans Åkerberg on liittynyt videtoimisto Kojun luovaan tiimiin.
Lataa
Kuvausryhmä seisoo ulkona kuvauksissa. Naisnäyttelijä vaihtaa asusteita kuvausryhmän edessä.
Kojun kuvaukset käynnissä Tampereen Santalahden tapahtumapuistossa.
Lataa
Mustavalkoinen kuva Heikki Oinosesta, joka istuu pöydän ääressä. Kyynärpäät on nostettu pöydälle ja kädet ovat leuan korkeudella sormet lomittain. Oinonen on kääntänyt päänsä hieman vasemmalle ja katsoo samaan suuntaan.
Heikki Oinonen on varma, että yhteistyö käsikirjoittaja Åkerbergin kanssa tuo paljon hyvää tullessaan.
Lataa
Kojun työryhmää seisoo rivissä vierekkäin. Kuvassa on yhteensä 6 henkilöä.
Kojun tiimi toivottaa Fransin lämpimästi tervetulleeksi joukkoonsa.

Koju

Koju on markkinointiviihteeseen erikoistunut luova videotoimisto. Koju on perustettu vuonna 2012. Toimistot löytyvät Tampereelta ja Helsingistä, mutta Koju tekee videotuotantoja asiakkaille ympäri Suomen.