S-ryhmä ja Foodora pilotoivat ruokakaupan pikatoimituksia Kuopiossa ja Oulussa

Salen valikoiman kotiinkuljetuksia testataan Osuuskauppa Peeässässä ja Osuuskauppa Arinassa kevään ja kesän ajan. Tarkoituksena on testata palvelua avoimin mielin ja nähdä, miten asiakkaat uuteen kotiinkuljetuspalveluun suhtautuvat ja millaista kysyntää palvelulla on.

Kuva: Foodora

Pilotissa kotiinkuljetuksen voi tilata Foodoran kautta Kuopion alueella Sale Satamasta, Sale Niiralasta ja Sale Särkiniemestä ja Oulun alueella 9.4. alkaen Sale Toppilasta ja Sale Etelätullista. Ostoksia voi tilata maanantaista sunnuntaihin klo 10 - 20.

– Haluamme tarjota asiakkaillemme kattavasti erilaisia vaihtoehtoja tehdä ruokaostoksia ja tilata ostokset myös kotiovelle. Erityisesti isommissa kaupungeissa kotiinkuljetuspalveluiden kysyntä kasvaa voimakkaasti ja nyt testaamme kahdessa alueosuuskaupassa ruokaostosten pikatoimituksia Foodora-palvelun kautta, S-ryhmän päivittäistavarakaupan johtaja Sampo Päällysaho kertoo.

Yhteistyökumppani Foodora on yksi Pohjoismaiden johtavista ruoan ja päivittäistavarakaupan kuljetuspalveluista, joka toimittaa ravintolaruokia ja päivittäistavaroita suoraan asiakkaiden ovelle. Foodora toimii yli sadalla paikkakunnalla Suomessa, Kuopiossa ja Oulussa Foodora on toiminut vuodesta 2018 lähtien. Foodora on myös S-ryhmän ravintoloiden kotiinkuljetuskumppani, yhteistyö aloitettiin syksyllä 2023.

Tavoitteena on toimittaa tilaukset kotiovelle jopa puolessa tunnissa.

– On hienoa lähteä yhteistyöhön Suomen johtavan päivittäistavarakumppanin kanssa ja odotamme pilotin tuloksia innokkaasti. Uskomme vahvasti, että kotiinkuljetukset tuovat lisäarvoa sekä S-ryhmän että Foodoran asiakkaille. Kaupassa käymisen sijaan kuluttajille vapautuu aikaa moneen muuhun tärkeämpään asiaan, kertoo Foodoran kehitysjohtaja Max Börman

Päätöksiä palvelun laajentumisesta tehdään pilotin jälkeen:

– Testaamme palvelua nyt avoimin mielin ja odotamme mielenkiinnolla, millaista palautetta saamme asiakkailta. Palvelun laajentumista arvioidaan pilotin jälkeen, Sampo Päällysaho toteaa.

Lisätietoa:

Sampo Päällysaho, S-ryhmän päivittäistavarakaupan johtaja, 010 768 0665, sampo.paallysaho@sok.fi

Jouni Ruotsalainen, toimialajohtaja, Osuuskauppa Peeässä, 050 573 0770, jouni.ruotsalainen@sok.fi

Mikko Polso, toimialajohtaja, Osuuskauppa Arina, 050 366 3230, mikko.polso@sok.fi

Sanna Mämmi, PR & Communications Lead, Foodora, 040 164 5401, sanna.mammi@foodora.fi

SOK:n viestintä

SOK:n viestintä tarjoaa median edustajille ajankohtaista tietoa S-ryhmästä. Viestintämme palvelee mediaa arkisin klo 8–16.

Puh:050 472 2745viestinta@sok.fi

S-ryhmä on suomalaisten kotitalouksien omistama kaupparyhmä. S-ryhmän muodostavat 19 alueosuuskauppaa, SOK sekä niiden tytäryhtiöt. ​

Tarjoamme arjen palveluita päivittäis- ja käyttötavarakaupassa, hotelleissa & ravintoloissa, tavarataloissa, liikennemyymälöissäja oman pankkimme kautta. ​

Olemme suurin yksityinen työllistäjä Suomessa – meitä s-ryhmäläisiä on noin 40 000. Toimimme tinkimättömästi yhdenvertaisuutta edistäen sekä luonnonvaroja kunnioittaen, ja olemme Suomen suurin kotimaisen ja lähiruoan myyjä. Verojalanjälkemme on lähes 1,9 miljardia euroa, ja investoimme Suomeen vuosittain noin 500 miljoonaa euroa. ​​

Kuljetusrobotti on moderni maitokärry – S-ryhmän ruoan verkkokaupan robokuljetus laajenee yli 100 myymälään vuoden loppuun mennessä14.5.2024 08:20:28 EEST | Tiedote

Päästöttömät robokuljetukset ovat vakiinnuttaneet asemansa ensimmäisen toimintavuotensa aikana ja valloittavat tulevaisuudessa uusia alueita. Itsenäisesti kulkevat ja sähköllä toimivat Starship Technologiesin robotit ovat tähän mennessä kuljettaneet Suomessa yli 150 000 tilausta. Tyypillinen tilaaja on lapsiperhe, jolle robotti kuljettaa maitoa, banaaneja ja jauhelihaa.

Prisma julkaisee täysin uuden ulkoilubrändin - mukana muun muassa kuksa, värikkäitä kuorivaatteita ja risukeitin13.5.2024 08:50:00 EEST | Tiedote

Prisman omien tuotemerkkien valikoima täydentyy 13. toukokuuta, kun hypermarketketju ja Suomen suosituin muotikauppa lanseeraa oman ulkoiluun ja retkeilyyn keskittyvän Luode12-ulkoilubrändin. Kaikissa Prisma-myymälöissä ja Prisma.fi-verkkokaupassa myyntiin tulevan Luode12-tuoteperheen ensimmäiseen mallistoon sisältyy muun muassa teknisiä vaatteita, retkeilyvarusteita sekä tämän kesän pakko-ostos: punkeilta suojaavat sukat.