Sorcolor Oy

Seinäjokinen Maalausteho myyty Sorcolorille

Suomen johtava ulkomaalausliike Sorcolor Oy ja seinäjokinen Maalausteho Oy yhdistyvät. Maalaustehon pitkän linjan yrittäjä on tyytyväinen erityisesti asiakkaidensa puolesta.

Kaksi punaiseen takkiin pukeutunutta miestä hymyilee peräkärryn edessä aurinkoisella kelillä.
Sorcolorin toimitusjohtaja Jere Koivula (vas.) ja Maalaustehon yrittäjä Jonne Riihimäki juhlistivat yhdistymistä Seinäjoen toimipisteen pihassa. Henri Huhtala Sorcolor Oy

Suomen suurimpien maalausliikkeiden joukkoon lukeutuva Sorcolor Oy ostaa tälle vuotta jo toisen maalausliikkeen. Ostettu seinäjokinen Maalausteho Oy on ulkomaalauksiin ja kuivajääpuhalluksiin erikoistunut vakavarainen, pitkään toiminut yritys.

Helmikuussa Sorcolor tiedotti oululaisen maalausliike Laatutrion yritysostosta. Nyt toteutunut toinen yrityskauppa laajentaa Sorcolorin toiminta-alueeksi myös Pohjanmaan ja Etelä-Pohjanmaan. Maalausteho on toiminut myös Lapissa ja Kainuussa, sekä Pohjois-Pohjanmaalla ja Keski-Suomessa.

Sorcolorin toimitusjohtaja Jere Koivula kuvailee yritysostoa osaksi strategian mukaista kasvua. “Etsimme tähän kasvuloikkaan yritystä, jonka henkilöstö on ammattitaitoista ja intohimoista. Maalaustehon yrittäjä Jonne Riihimäki tuo kokemuksen ja yrittäjämäisen asenteen Etelä-Pohjanmaan, Keski-Pohjanmaan ja Pohjanmaan alueille”, Koivula summaa.

Maalaustehon asiakkaat ovat erittäin tyytyväisiä ja yrityksen hyvä maine poikii lisää asiakkuuksia, tämä oli myös Sorcolorille positiivinen ostopäätökseen vaikuttava tekijä.

“Erityisen merkittävää on se, että saamme paikallisia tekijöitä osaksi Sorcolorin tarinaa”, Koivula hehkuttaa.

Maalaustehon toiminta ei juurikaan muutu yritysten yhdistymisen myötä. Yrityksen perustaja Riihimäki on iloinen asiakkaiden ja työntekijöiden puolesta: “Yrityskaupan myötä voimme tarjota suurille asiakkaille entistä kilpailukykyisempää hintaa, pienille asiakkaille edelleen paikallista, lähellä olevaa palvelua sekä henkilöstölle varteenottavan ja realistisen urapolun isossa yrityksessä”.

“Sorcolor Oy:n kanssa henkilökemiat ja yritystoiminnan arvot kohtasivat molempien mielestä heti neuvottelujen ensimetreiltä lähtien ja seuraava kasvuloikka päätettiin ottaa yhdessä. Sorcolor tuo toimintaan jäsennetyn prosessin ja ympärivuotisen toiminnan mahdollisuudet” -Jonne Riihimäki

Riihimäen ja muun henkilökunnan avulla Sorcolor laajentaa omaa tuotantoportfoliotaan. Etelä-Pohjanmaalla ja Pohjanmaalla kuivajääpuhallukset ovat nyt valikoimassa mukana.

Riihimäki ja Koivula ovat samaa mieltä yhdistymisen tuomista eduista: "Maalausteho on saavuttanut tietyn lakipisteen liikevaihdon kasvussa olemassa olevalla organisaatiolla, joten vaihtoehtoina oli lähteä muokkaamaan nykyistä organisaatiota tai liittyä olemassa olevaan organisaatioon.

Koko Sorcolorin väki toivottaa Maalaustehon henkilöstön lämpimästi tervetulleeksi iloiseen porukkaansa!

Lisätietoja kaupasta antavat:

Jere Koivula, 050 4737458

Jonne Riihimäki, 040 0488169

Faktalaatikko Sorcolor Oy

Liikevaihto: 15,35 meur (2023)

Omistus: Sorosen veljekset ja n. 40 yrityksen työntekijäosakasta

Toiminta-alue: Suomi

www.sorcolor.fi

Faktalaatikko Maalausteho Oy

Liikevaihto: 890 000€ (2023)

Omistus: Jonne Riihimäki

Toiminta-alue: Etelä-Pohjanmaa, Keski-Pohjanmaa, Pohjanmaa, Lappi, Kainuu, Pohjois-Pohjanmaa, Keski-Suomi, Uusimaa