Näyttävä Ainoakoti Villa Peak on noussut Oulun asuntomessualueelle

Oulussa 2025 järjestettävien asuntomessujen ensimmäiset kohteet ovat jo rakenteilla. Yksi niistä on näyttävä Ainoakoti Villa Peak, joka on noussut harjakorkeuteen ensimmäisenä pientalona asuntomessualueella.

Ainoakoti Villa Peakin työmaa käynnistyi Oulun asuntomessualueella maaliskuun puolella. Kaikki elementtiasennukset on jo tehty ja kattopellit asennettu ja seuraavaksi vuorossa on lattiavalujen tekeminen. Kohde valmistuu hyvissä ajoin kesän 2025 asuntomessuille.

Projektipäällikkö Reima Niemelä DEN Finlandilta kertoo, että kohteen rakennus on sujunut hyvin.

“Kohde on tavanomaista haastavampi korkeiden tilojen ja palkkirakenteiden takia. Mutta meillä on hyvä, innostunut tiimi tekemässä ja kohteesta tulee kaikin puolin mahtava.”

Näyttävä kolmen rakennuksen kokonaisuus mielenkiintoisilla yksityiskohdilla

Ainoakoti Villa Peak on sekä pohjaratkaisultaan että ulkoasultaan näyttävä kokonaisuus. Tässä kodissa oleskelutilat sijoittuvat toiseen kerrokseen, josta ne yhdistyvät sillalla piharakennuksen päällä olevaan kattoterassiin, jonka kruunaa lasipaviljonki. Kiinnostavia yksityiskohtia kodissa ovat lisäksi oleskelutilojen poikkeuksellinen huonekorkeus, teräskaiteet kierreportaissa ja kattoterassille vievässä sillassa sekä tyylikäs pääkeittiö, jonka takana sijaitsee apukeittiö.

Talon on suunnitellut YO ZEN arkkitehdit ja sen toimittaa Ainoakoti, joka on DEN Finlandin ja K-Raudan yhteistyömerkki.

DEN Finlandilla on Oulun asuntomessuilla kaksi kohdetta

DEN Finlandilla on Oulun asuntomessuilla kaksi kohdetta: Ainoakoti Villa Peak ja Finnlamellin hirsikohde. Finnlamellin messutalo on moderni, kaksikerroksinen hirsitalo, jonka erikoisuus on erillinen, musiikkitilaksi sisustettava 50-neliöinen talousrakennus. Asuntomessut järjestetään seuraavan kerran Oulussa heinä–elokuussa 2025. Asuntomessualue levittäytyy Oulujoen suistoon, Hartaanselän rannoille.

DEN on Suomen suurin pientalorakentaja, jonka juuret yltävät yli 30 vuoden taakse. Meitä ohjaavat yhdessä valitut arvomme: arvostus, rohkeus, vastuullisuus ja onnellisuus. Konsernissa työskentelee yli 400 ammattilaista. Liikevaihtomme vuonna 2022 oli 226,2 miljoonaa euroa.