FRD Records

Fried Musicin rinnalle uusi levy-yhtiö FRD Records – ensimmäiset kiinnitykset Kasmir ja Heviteemu

Suomen maineikkain tuotantotalo Fried Music perustaa uuden levy-yhtiön. FRD Recordsin ensimmäiset kiinnitykset ovat parrasvaloihin palaava Kasmir ja striimisuosikki Heviteemu. Ensimmäiset julkaisut tapahtuvat 19.4. ja 26.4.

Kuva: Joel Petzold

FRD Records on tekijöidensä omistama levy-yhtiö, joka keskittyy artistien musiikilliseen ytimeen ja uusien kiintotähtien kasvattamiseen. Levy-yhtiön luovassa tiimissä toimivat Fried Musicista tutut tuottajat luovana johtajanaan Antti “RZY” Riihimäki. Toimintaa pyörittävät Friedin tuotanto- ja management-toimintaa johtava Karoliina Jaakkola ja toimitusjohtaja Riku Salomaa.

Fried Musicin tuottajakollektiiviin kuuluvat muun muassa tuottajatähdet Skywalk, Heviteemu, Lauri Halavaara, Aleksanteri Hulkko ja Sanni Kurkisuo. FRD Recordsissa vaikuttavat Fried Musicin tapaan myös Jenni Vartiainen, Arttu Peljo ja Kalle Keskikuru.

“FRD Records sai alkunsa Friedin ydinosaamisesta, ja talon tekijävetoisuus rakentaa levy-yhtiömme perustan. Fokuksemme on vahvasti musiikissa sekä artistien pitkäjänteisessä urakehityksessä”, Karoliina Jaakkola kertoo.

“Friediin tiivistyy merkittävä palanen suomalaista musiikkihistoriaa, johon haluamme nyt kirjoittaa lisäluvun uudella levy-yhtiöllä. Olemme ylpeitä saadessamme aloittaa matkan Kasmirin ja Heviteemun kanssa”, Riku Salomaa jatkaa.

FRD RECORDS

Vuonna 2024 perustettu FRD Records on tuotantoyhtiö Fried Musicista ponnistava levy-yhtiö. Yhtiön ensimmäiset julkaisut ovat Heviteemun “Dopamiininpuutos” 19.4.2024 ja Kasmirin “Kukat” 26.4.2024.

FRIED MUSIC

Vuodesta 2002 toiminut Fried Music on Suomen menestynein tuotantotalo ja tuottajia manageroiva yhtiö, joka tuottaa musiikkia Suomen kärkiartisteille, elokuviin, tv-alalle, mainoksiin ja peleihin sekä kasvavissa määrin myös ulkomaisille artisteille.

Riku Salomaa
riku@fried.fi