Inrego Oy

Inrego valittu Euroopan johtavien kiertotalousratkaisujen listalle

Kiertotalouden toimintamallit avaavat liiketoiminnalle ja taloudelle kasvumahdollisuuksia luonnon monimuotoisuuden säilyminen huomioiden. Inregon IT:n kiertotalouspalvelumalli on valittu Euroopan johtavien kiertotalousratkaisuiden listalle yhdessä 29 muun palvelun kanssa.

Inregon IT:n kiertotalousratkaisut
Inregon IT:n kiertotalousratkaisut valittu Sitran Euroopan johtavien kiertotalousratkaisuiden listalle. Inrego Inrego

Yritysjohtajat, päätöksentekijät ja asiantuntijat ympäri maailmaa kokoontuvat tällä hetkellä Brysselissä järjestettävään Maailman kiertotalousfoorumiin (WCEF2024) keskustelemaan kiertotalouden ratkaisuista kestävän tulevaisuuden puolesta. Osana tapahtumaa Sitra julkaisee listan mielenkiintoisimmista kiertotalouden liiketoimintaperiaatteella toimivista yrityksistä. Vastuullisen IT:n asiantuntijayritys Inrego on yksi listalle valituista yrityksistä.

”On suuri kunnia saada tällainen hieno nimitys Sitralta ja päästä johtavien kiertotalousratkaisuiden listalle yhdessä muiden kiertotalouden edelläkävijöiden kanssa. Meillä on hyvä kasvuvauhti päällä, pystymme kilpailemaan lineaarisia toimintamalleja vastaan sekä näyttämään, että kiertotaloudella voidaan tehdä kannattavaa liiketoimintaa, joka hyödyttää sekä maan taloutta että ympäristöä", sanoo Inregon Suomen maajohtaja Teemu Simola.

Sitran lista esittelee eurooppalaisia kiertotalousratkaisuja, jotka inspiroivat ja osoittavat, että on mahdollista yhdistää liiketoiminnalliset tavoitteet kiertotalouteen ja samalla vähentää luonnon monimuotoisuuden menetystä. Lista on oivallinen esimerkki siitä, kuinka kiertotaloudella voi luoda menestyvää liiketoimintaa ympäristö huomioiden.

30 valitun yrityksen joukossa on Inregon lisäksi muun muassa Parmaco Group, joka vuokraa moduulirakennuksia vähentäen maankäytön ja rakennusmateriaalien tarvetta; sekä Colorifix, brittiläinen yritys, joka vähentää tekstiilivärjäyksen aiheuttamaa saastumista. Listalle pääseviä yrityksiä arvioitiin Sitran asiantuntijoiden ja konsulttikumppaneiden toimesta. Arviointikriteereinä olivat kiertotalouden pohjalta rakennettu liiketoiminta ja sen kannattavuus sekä mitatut tulokset ja potentiaali niin talouden kuin ympäristön kannalta.

IT-laitteen kunnostus
Inrego ostaa ja kunnostaa käytettyjä IT-laitteita ja myy tai vuokraa laitteet eteenpäin.
IT-laitteiden kunnostus
Inrego ostaa ja kunnostaa käytettyjä IT-laitteita ja myy tai vuokraa ne eteenpäin.
Datatyhjennys tietokoneille.
IT-laitteiden kaikki data tyhjennetään ennen uudelleenkäyttöä.
Inregon IT:n kiertotalousratkaisut
Inregon IT-laitteden kierrätys ja uudelleenkäyttö
Inregon IT:n kiertotalouspalvelu on valittu Sitran Euroopan johtavien kiertotalousratkaisuiden listalle.

Inregosta

Inrego on vuonna 1995 perustettu kiertotalouden ja vastuullisen IT:n asiantuntijayritys, jonka missiona on muuttaa maailman IT-kulutus kestäväksi pidentämällä IT-laitteiden elinkaaria. Yrityksellä on tuotantolaitokset sekä Ruotsissa että Suomessa, joissa käsiteltiin vuonna 2023 yhteensä 350 000 IT-laitetta uudelleenkäyttöön ja näin saavutettiin 87 300 tonnin vähennykset hiilidioksidipäästöissä.