Lasipalatsikortteli Oy

Lasipalatsin aukio avautuu tapahtumille – avajaisia vietetään kolme päivän vappujuhlilla

Lasipalatsikortteli järjestää kaikille avoimen tapahtumasarjan vappuviikolla juhlistamaan remonttien jälkeen uudelleen avautunutta Lasipalatsin aukiota.

Helsingin Lasipalatsikortteli järjestää kaikille avoimen tapahtumasarjan vappuviikolla juhlistamaan remonttien jälkeen uudelleen avautunutta Lasipalatsin aukiota. Kaupunkilaiset ja muut ohikulkijat pääsevät tutustumaan Lasipalatsin aukiolle vaeltaneisiin Kim Simonssonin Sammaljätteihin, nauttimaan DJ- ja livemusiikista, tanssiesityksistä ja -opetuksesta sekä viettämään pitkän pöydän piknikkiä kaupungin keskeisimmällä aukiolla.

- Haluamme kutsua kaupunkilaiset nauttimaan uudelleen avatusta olohuoneestaan ja viettämään iloista vappua Amos Rexin kukkuloilla, tapahtuman tuottaja Marjo Sahi Lasipalatsikortteli Oy:stä toteaa.

Vappuviikon tapahtumat ovat pääsymaksuttomia ja ikärajattomia. Avajaisia vietetään 29.4. klo 17-18, kun aukion lavalle astelee laulaja Krista Siegfrids. Samana päivänä aukiolla avautuu Kim Simonssonin Sammaljätit-näyttely, joka on Amos Rexin tuottama. Lasipalatsin kivijalassa sijaitseva Söderlångvik Glass avaa kesäkautensa tarjoamalla ensimmäiselle 500 ilmaisen jäätelön aukiolla olevien sammaljättien hengessä.

Vapunaattona 30.4. Lasipalatsin aukiolla vietetään vapputansseja klo 15-19, aukion lavalla on tanssistudio Fokuksen tanssinopetusta ja -esityksiä ja vappufiilistä nostattaa legendaarinen helsinkiläis-dj DJ Bunuel.

Vapunpäivänä 1.5. klo 11-16 Lasipalatsin aukiolle rakentuu pitkä piknikpöytä, joka kokoaa kaupunkilaiset saman pöydän ääreen vappupäivän hengessä. Jos omat eväät ovat jääneet kotiin, voi täytettä piknik-koriin noutaa Kulttuurikasarmin ja Lasipalatsin ravintoloista. Piknikpöytään ei oteta vastaan varauksia, pöydän ympärille mahtuu noin 120 iloista vapunviettäjää. Piknikkinsä voi kattaa myös kummuille levitetyille räsymatoille.

Sami Saari ja Jazzpojat tarjoilevat korvia hivelevää jazzia ja soulia ja jousitrio Trio N O X soittaa upeita versioita ikivihreistä tangoklassikoista aina Swallow the Sunin musiikkiin asti.

Lasipalatsin aukiolla tullaan jatkossakin nauttimaan esiintymisistä, taiteesta ja monenlaisista, pääasiallisesti avoimista tapahtumista.

Koko ohjelma: lasipalatsikortteli.fi/vappu

Lasipalatsikortteli

Lasipalatsikortteli on Helsingin keskustan ikoninen viihtymiskeskus, jossa samassa korttelissa yhdistyvät taide, shoppailu, tapahtumat, elokuvat ja ruoka. Lasipalatsikorttelin muodostaa Lasipalatsi, Kulttuurikasarmi ja Lasipalatsin aukio.

Amos Rexin kukkulat Lasipalatsikorttelissa

Muut kielet