Studio Lamea julkaisee ensimmäisen capsule-mallistonsa

2023 perustettu suomalainen vastuullisuuteen ja kiertotalouteen keskittyvä
muotibrändi Studio Lamea julkaisee ensimmäisen capsule-mallistonsa 16.4.2023. Studio Lamea tunnetaan uniikeista yksittäiskappaleista ja lanseerattava kokoelma on brändin ensimmäinen sarjatuotettu mallisto.

Kelmi Helmi

Lehdistötiedote 16.4.2024
Studio Lamea
Julkaisuvapaa heti

Aiemmin täysin uniikkeihin yksittäiskappaleisiin perustunut Studio Lamea laajentaa
tuotantoaan. Julkaistava capsule-mallisto jatkaa ainutlaatuisuuden jalanjäljillä, mutta samalla tarjoaa nykyistä suuremman kokovalikoiman aina kokoon 44 asti. Mallisto nojaa yhä pientuotantoon, sillä jokaista mallia on tuotettu ainoastaan 7-11 kappaletta.
Studio Lamean pääsuunnittelija Linnea Minkkinen sekä toimitusjohtaja Nina Khoshnami painottavat yrityksen toiminnan eettisyyttä ja vastuullisuutta. Toiminnan kulmakivenä on pienten tuotantomäärien lisäksi materiaalien uusiokäyttäminen. "Vaatealalla tehtävänämme on toimia mahdollisimman vastuullisesti, ei mahdollisimman helposti. Materiaaliresursseja on maailmassa on niin paljon, ettei uusia tarvitse valmistaa,” avaa toimitusjohtaja Khoshnami. Nyt julkaistava mallisto ommellaan vaate- ja huonekaluteollisuuden ylijäämäkankaista.

Rohkeaa ja urbaania

Pääsuunnittelija Minkkisen rohkea näkemys vaatetuksesta näkyi jo yrityksen ensimmäisessä konseptimallistossa 2023. Capsule-mallisto jakaa sen vahvat siluetit ja urbaanin muotokielen. Tällä kertaa mallisto sisältää jokapäiväiseen käyttöön tarkoitettuja tuotteita, kuitenkin elevoituina. ”Nämä ovat meidän versioitamme vaatekaapin kulmakivistä,” tiivistää Minkkinen.

Studio Lamean vaatteet valmistetaan kestävästi Tallinnassa sijaitsevassa ompelimossa.
Yhteistyö ompelimon kanssa on tiivistä: ”Näin voimme olla varmoja, että meille tärkeät
vastuullisuuteen liittyvät asiat toteutuvat myös siellä”, sanoo Khoshnami. Osassa tuotteista on hyödynnetty myös sipoolaisen 3D-taiteiljan muovista ja sokeriruo’osta valmistamia solkia. Mallisto on saatavana Studio Lamean verkkokaupan lisäksi
suomalaisten vaatebrändien ja suunnittelijoiden töihin erikoistuneessa
Liike–kivijalkamyymälässä.

Studio Lamea on helsinkiläinen vuonna 2023 perustettu kiertotalouteen ja vastuullisuuteen keskittyvä muotibrändi. Sen ensimmäinen konseptimallisto Pure/Provocation lanseerattiin Helsingin muotiviikoilla kesällä 2023. Studio Lamea valmistaa myös mittatilaustuotteita artisteille sekä ulottaa uusiokäyttämisen filosofiaansa myös työvaatetuotantoon.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Lue lisää julkaisijalta Studio Lamea Oy