Midagon Group Oy

Midagon jatkaa kasvuaan Pohjoismaissa – Ruotsalainen FiDo Consulting osaksi Midagonia

Vaativiin liiketoiminnan ja IT:n transformaatiohankkeisiin erikoistuneen konsulttitalo Midagonin tavoitteena on kasvaa alansa johtavaksi toimijaksi Pohjoismaissa. Midagon laajentui onnistuneesti Ruotsiin vuonna 2022. Nyt Ruotsalainen finanssialaan keskittyvä konsulttiyhtiö FiDo Consulting liittyy osaksi Midagon Groupia.

FiDon perustajaosakkaat: Katrin Welin, Mia Söderlund ja Per-Göran Eriksson yhdessä Midagonin Kristian Franzénin ja Ilkka Töyrylän kanssa.

Yhdistymisen myötä Midagon vahvistaa liikkeenjohdon konsultoinnin palvelujaan erityisesti pankki- ja vakuutussektorilla sekä alueellisesti Tukholmassa. Osapuolet ovat sopineet yhteisesti, että yritysjärjestelyn ehtoja ei julkisteta.

Vuonna 2017 perustettu FiDo on kannattavasti kasvava riippumaton konsulttiyhtiö, jolla on vankka kokemus pankki- ja vakuutussektorista. FiDon asiakkaisiin kuuluvat muun muassa Sveriges Riksbank, Handelsbanken ja Länsförsäkringar. FiDolla työskentelee 17 henkeä.

“Tämä on tärkeä askel pohjoimaisen kasvustrategiamme toteuttamisessa. FiDon korkea osaaminen yhdessä Midagonin pankki- ja vakuutusalakokemuksen kanssa tekee meistä merkittävän konsultointitoimijan pohjoismaiselle pankki- ja vakuutussektorille. Yhdistymisen myötä vahvistamme myös jalansijaamme Tukholman alueella, jossa näemme merkittävää kasvupotentiaalia. Toivotan uudet kollegamme lämpimästi tervetulleeksi rakentamaan yhdessä Pohjoismaiden johtavaa riippumatonta konsulttitaloa”, sanoo Midagon Groupin toimitusjohtaja Ilkka Töyrylä.

Ennen yhdistymistä Midagonilla työskentelee Ruotsissa 80 henkeä. Yhdistymisen jälkeen henkilöstöä on lähes 100.

“Pankki- ja vakuutussektori uniikkeine haasteineen on Midagonille merkittävä kasvualue. FiDo on rakentanut sen ympärille vakuuttavan konstultointiosaamisen, joten on hienoa päästä yhdistämään tämä Midagonin vahvuuksiin ja jatkaa yhdessä yhtiön kehittämistä”, sanoo Midagonin Ruotsin liiketoiminnasta vastaava Kristian Franzén.

“Olen innoissani FiDon yhdistymisestä Midagonin kanssa. FiDon kokemus pankki- ja vakuutusalan konsultoinnista ja Midagonin vakuuttava kyky tukea asiakkaita haastavissa muutoksia täydentävät toisiaan erinomaisesti. Yhdessä pystymme tuottamaan asiakkaillemme merkittävää lisäarvoa ja tarjoamaan asiantuntijoillemme uudenlaisia kiinnostavia mahdollisuuksia. Odotan innolla yhteistyötä Midagonin kanssa”, sanoo FiDon perustajaosakas Mia Söderlund.

Yhdistymisellä ei ole vaikutusta yhtiöiden henkilöstöön tai nykyisiin asiakkuuksiin. Midagonin omistajakumppanina toimii suomalainen pääomasijoittaja Intera Partners.

Ilkka Töyrylä
CEO, Midagon Group
ilkka.toyryla@midagon.com

Kuvat