NYAB suorittaa laajamittaisia vesitöitä Södertäljen kanavassa

Projekti sisältää n. 200 000 kuutiometrin maaperän ja kallion ruoppaustyöt. Sen tarkoituksena on leventää ja syventää Södertäljen kanavan läpi kulkevaa väylää noin seitsemän kilometrin pituisella matkalla Igelstan sillan pohjoispuolelta Igelstavikenistä Linasundeen. Tällä hetkellä väylän leveys on 29 metriä ja syvyys kahdeksan metriä. Työt on määrä aloittaa syksyllä 2024 ja saada valmiiksi vuonna 2026. NYAB on jo aiemmin suorittanut Södertäljen sulku- ja kanavaprojektin valmistelevia putkisto-, paalutus- ja ruoppaustöitä.

"Olemme ylpeitä Ruotsin liikenneviraston jatkuvasta luottamuksesta kykyymme osallistua Södertäljen kanavaprojektin loppuun saattamiseen, ja olemme iloisia voidessamme allekirjoittaa sopimuksen pitkän valitusprosessin jälkeen. Voitettu sopimus on osoitus organisaatiomme osaamisesta, ja käynnissä olevan vedenalaisiin töihin erikoistuneen yrityksen oston myötä voimme jatkossa tarjota entistä enemmän laatua ja asiantuntemusta, jotka edistävät alueen kestävää yhteiskunnallista kehitystä", sanoo Johan Skoog, NYAB Mälardalenin toimitusjohtaja.

Södertäljen sulun ja kanavan jälleenrakentaminen on laaja ja monitahoinen projekti, jonka tarkoituksena on parantaa sulun ja kanavan sekä edelleen Västeråsin ja Köpingin satamien saavutettavuutta. Kun entistä suuremmat alukset voivat liikennöidä väylällä, tieverkoston tarpeet kevenevät, mikä edistää tavoitetta siirtää entistä enemmän hyödykkeitä raide- ja meriliikenteeseen. Sulun, kanavan sekä jalankulku- ja pyöräteiden rakennustyöt toteutetaan vaiheittain, ja koko projektin odotetaan valmistuvan vuonna 2026.

NYAB mahdollistaa yhteiskunnan kehityksen tuleville sukupolville ja sillä on laaja kokemus monimutkaisista ja haastavista projekteista. Tarjoamme kestävää infrastruktuuria, teollisuusrakentamista ja uusiutuvaa energiaa koskevia suunnittelun, rakentamisen sekä kunnossapidon palveluita ja edistämme siten vihreää siirtymää. Toimimme Ruotsissa ja Suomessa sekä yksityisellä että julkisella sektorilla.

Muut kielet

Extra bolagsstämma godkände NYAB:s flytt till Sverige, listbyte för aktien förväntas ske vid halvårsskiftet29.4.2024 16:00:00 EEST | Tiedote

En extra bolagsstämma godkände idag NYAB:s föreslagna gränsöverskridande ombildning vilken innebär flytt av bolagets säte till Luleå från tidigare Uleåborg i Finland. I samband med flytten kommer också en flytt av notering att ske av NYAB:s aktie. En avnotering från Nasdaq First North Growth Market Finland är planerad till den 28 juni 2024 och första dag för handel av NYAB:s aktie på Nasdaq First North Growth Market Sverige beräknas bli i nära anslutning. Bolagets målsättning är att noteras på Nasdaq First North Sveriges Premier-segment.

Styrelsen för NYAB Abp (”NYAB” eller ”Bolaget”) har idag godkänt en gränsöverskridande ombildningsplan avseende överföringen av NYAB:s registrerade säte från Finland till Sverige. Som en del av överföringen av notering av NYAB:s aktier från Nasdaq First North Growth Market Finland (”Nasdaq First North Finland”) till Nasdaq First North Growth Market Sverige (”Nasdaq First North Sverige”), med målsättning att noteras på Nasdaq First North Sveriges Premier-segment, har NYAB även lämnat in en ansökan om avnotering till Nasdaq Helsinki som bland annat är villkorad av att den gränsöverskridande ombildningen implementeras och att aktierna blir godkända för att tas upp till handel på Nasdaq First North Sverige.