Arho Foods Oy

Vuoden Jäätelö 2024 luotiin jo yli 40 vuotta sitten

Vuonna 1987 italialainen Signor Gallo muutti Suomeen rakkauden perässä. Miltei 40 vuotta myöhemmin hänen luomansa jäätelö voitti Helsingissä vuoden jäätelön palkinnon.

Vuoden Jäätelö 2024

Helsingin Kaapelitehtaalla järjestettiin 19.-21.4.2024 Jäätelö ja suklaakarnevaalit, joiden aikana palkittiin Vuoden Jäätelö 2024. Voittajan päätti ruoka-alan raati, jonka lisäksi tapahtuman aikana jäätelöitä maisteli n. 10 000 kävijää. Vuoden Jäätelöksi 2024 valittiin Pappagallon Lakritsijäätelö, joka jalkautui ensimmäistä kertaa Suomeen Signor Gallon mukana vuonna 1987. Myös Pappagallon Mangosorbetti sijoittui omassa kategoriassaan 2. sijalle.

Signor Gallo aloitti Pappagallo-jäätelöiden valmistuksen omilla italialaisilla resepteillään Suomessa. Pappagallo-jäätelöiden ja -sorbettien valmistus alkoi Jäätelömestarien toimesta Espoossa. Ensimmäinen paikka, jossa kuluttajapakkauksia myytiin, oli Helsingin keskustan Stockmann, jossa Pappagallo-jäätelöt saavuttivat suuren suosion gelaton ystävien keskuudessa. Myös Pappagallon jäätelökioskit muodostuivat vakionäkymäksi monien Etelä-Suomen kaupunkien kesäisessä katukuvassa.

Jotain kuitenkin tapahtui. Jäätelömestarien oma tehdas sulki ovensa ja Pappagallo-jäätelöiden valmistus siirtyi toiselle jäätelönvalmistajalle. Maku ei kuitenkaan ollut enää sama, joten jäätelönvalmistuksesta luovuttiin. Kaipuu täyteläisen herkullisista ja silti niin raikkaista gelatoista ja sorbeteista jäi elämään.

Vuonna 2023 Pohjois-Italiasta löytyi kumppani, joka jakaa Pappagallon kanssa saman intohimon korkealuokkaisiin italialaisiin jäätelöihin sekä raikkaisiin sorbetteihin. Alkuperäiset Signor Gallon maut palautettiin tuotekehitykseen ja nyt Pappagallon jäätelöt ovat jälleen saatavilla kaupoista kautta Suomen.

Roosa Hursti
Markkinointi/ Marketing

Vuoden Jäätelö 2024
Vuoden Jäätelöksi 2024 valittiin Pappagallon Lakritsijäätelö

Lisätietoa julkaisijasta

Arho Foods Oy on suomalainen perheyritys, jonka toiminnan kulmakiviä ovat laadukkaat elintarvikkeet ja rohkea uudistuminen. Juuremme löytyvät Helsingin kauppatorilta, jossa toimintamme alkoi 1990-luvulla vihannes- ja marjakaupalla. Ajan kuluessa toiminta laajentui elintarvikkeisiin, ostettuamme useita perinteikkäitä suomalaisia brändejä. Me haluamme tarjota asiakkaillemme elämyksellisiä hetkiä hyvän ruuan parissa.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Lue lisää julkaisijalta Arho Foods Oy