Riverrecycle Oy

RiverRecycle toteuttamassa maailman suurinta jokimuoviroskan kierrätysoperaatiota

RiverRecycle, maailman suurin jokimuoviroskan keräysyhtiö, on avannut Filippiineillä ja Ghanassa mekaanisen kierrätyksen laitoksensa. Yhtiö on myös aloittanut muovijätteen keräämisen paikallisilta kaatopaikoilta. Näillä toimintatavoilla RiverRecycle on edennyt strategiassaan seuraavaan, täyden kierrätyksen malliin. Tämä uraauurtava järjestelmä yhdistää kelluvan muoviroskan poistamisen jokiverkostoista, muovin mekaanisen kierrättämisen sekä oma-aloitteisen muoviroskan keräyksen myös maa-alueilta.

Aikaisemmin RiverRecycle keskittyi vain jokien puhdistamiseen, mutta ottaa nyt hallintaansa koko arvoketjun. Jokien puhdistaminen pysäyttää muovin etenemisen valtameriin, ja luo kierrätykseen raaka-ainetta. Maalla tapahtuvan muovinkeräyksen tarkoitus on estää muoviroskan päätyminen jokiin.

Mekaaninen kierrätys ja kuivan maan muovinkeräys Filippiineillä ja Ghanassa ovat merkittäviä askelia RiverRecyclelle vähäarvoisen muovin hyötykäytön saamiseksi käyntiin suuremmassa mittakaavassa. Nyt käynnistettävien tuotantolaitosten kapasiteetti on 1000 tonnia vuodessa. Seuraavaksi RiverRecycle on valmistelemassa suuremman volyymin mahdollistavien käsittely-yksikköjen ottamista käyttöön. Tällöin kyetään hyödyntämään suurempaa, alueellista muovinkeräysaluetta.

RiverRecyclen uusi muovilevyvalmistus todistaa kierrätetyn, vähäarvoisen muovin käyttökelpoisuutta rakennusmateriaalina. Muovilevyjä voidaan valmistaa eri kokoisina, ja niiden käyttö materiaalina erilaisiin tarkoituksiin vähentää ympäristön muovikuormitusta.

Anssi Mikola, RiverRecyclen perustaja ja toimitusjohtaja, lausui: ”Kykenemme nyt tarjoamaan ihmisille ja yritykseille konkreettisen keinon vaikuttaa ympäristön puhtauteen yksinkertaisesti valitsemalla oikeanlaisia tuotteita. Suosimalla tuotteita, jotka on valmistettu kierrätetystä jokimuovista, yritykset ja kuluttajat ottavat askeleen kohti puhtaampaa tulevaisuutta.”

RiverRecycle, joka on tänä päivänä maailman suurin jokiroskan kierrätysyhtiö, pyrkii määrätietoisesti kohti tavoitettaan pysäyttää maailman valtameriin valuva muovi. Yhtiön tarkoituksena on olla mukana rakentamassa puhtaampaa, kestävästi toimivaa planeettaa nykyisille ja tuleville sukupolville.

Lisätietoja antaa toimitusjohtaja Anssi Mikola, sähköposti anssi.mikola@riverrecycle.com tai puh. +358 400 453 612.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Lue lisää julkaisijalta Riverrecycle Oy

RiverRecycle reaches 2.5 million kg of waste removed from rivers29.4.2024 10:04:46 EEST | Press release

In a display of scaling its impact on the environment, RiverRecycle, the Finnish start-up dedicated to combating plastic pollution, has now collected over 2.5 million kilograms of waste from rivers across the globe. This feat marks an acceleration in the company's operations, with the second million kilograms being collected in a mere five months—a drastic improvement from the years it took to collect the first million.

RiverRecycle to implement the largest river plastic recycling operation in the world23.4.2024 15:22:58 EEST | Press release

RiverRecycle, the largest company in the world to tackle plastic pollution in rivers, has now opened its facilities in the Philippines and Ghana for mechanical recycling and started the land-based collection. With this, RiverRecycle has entered the “full circle” phase of its operations. This pioneering system encompasses cleaning of floating plastic waste from the rivers, mechanical recycling of the collected plastic, and proactive land-based collection.