Elovena voitti Vuoden brändi 2024 – palkinnon
Keskuskauppakamarin Vuoden brändi -kilpailun voittajaksi valittiin tänä vuonna Elovena. Elovena on Raisio-konsernin brändi, jonka tuotteet on valmistettu kaurasta. Brändityön ja aineettomien oikeuksien ammattilaisista koostuva asiantuntijaraati valitsi voittajan lukuisten korkeatasoisten brändien joukosta.
Raati perusteli Elovenan voittoa muun muassa sillä, että brändi on onnistunut uusiutumaan ja kehittämään Elovena-tuotevalikoimaa vastaamaan tämän päivän trendejä. Brändin hyödyt on osattu tuoda kiinteästi mukaan liiketoimintaan ja sen kehitykseen.
”Raisio on onnistunut modernisoimaan Elovena-brändiä säilyttäen samalla vankan siteen juuriinsa. Brändilupaus on toteutettu toiminnassa linjakkaasti. Elovena-brändin ulkoasu ja esilläolo markkinoilla on onnistunut: tuotepakkaukset ovat kauniit ja huolitellut muodostaen oman kokonaisuutensa ja brändiviestintä on selkeää. Elovena-brändi on suuntautunut tulevaisuuteen – se on ympäristötietoinen ja tuotekehitykseen panostava. Lähellä tuotettujen raaka-aineiden käyttö heijastaa yhteiskunnan kehitystä ja keskeisiä arvoja”, sanoo brändiraadin puheenjohtaja, Keskuskauppakamarin johtava asiantuntija Minna Aalto-Setälä.
Elovena-brändin tarina alkoi kaurahiutaleesta vuonna 1925
”Olemme valtavan iloisia Vuoden brändi-palkinnosta. Lämmin kiitos kuuluu jokaiselle Elovena-brändin ja tuotteidemme parissa työskentelevälle lähtien suomalaisilta kaurapelloilta ja sopimusviljelijöistämme aina kauppojen henkilökuntaan saakka – unohtamatta ihan jokaista ihmistä, jonka arkeen ja elämään Elovena kuuluu. Yhdessä me kaikki kirjoitamme Elovena-tarinaa, joka on paljon brändiä suurempi – se on tarina aitoudesta, puhtaudesta, suomalaisuudesta ja aivan tavallisista elämän hetkistä,” sanoo Elovenan brändijohtaja Meri Mattila.
Elovena-brändin tarina alkoi vuonna 1925 kaurahiutaleesta. Edelleen tänään, lähes sata vuotta myöhemmin kaurapuuro on suomalaisten perusruokaa, Mattila muistuttaa.
”Elovena on nykypäivänä tuotteidensa puolesta paljon muutakin – lähestymme satavuotisjuhlavuottamme lähes sadan tuotteen valikoimin ja olemme tämän vuoden alussa lähteneet viemään suomalaisen kauran ja kauraosaamisen ilosanomaa myös muualle Eurooppaan,” sanoo Mattila.
”Elämä ei saisi olla pelkkää suorittamista eikä syömisen pitäisi aiheuttaa lisää stressiä olemalla liian monimutkaista tai vaikeaa. Haluamme tehdä terveellisestä ja kestävästä syömisestä helppoa ja tuoda arkeen ilonpilkahduksia maistuvilla ja kätevillä tuotteilla, joista voi nauttia hyvällä omatunnolla. Arjen Elovena-hetkissä voi muistaa, että onni on usein ihan sitä tuttua kauraa,” lisää Mattila.
Yhteyshenkilöt
Minna Aalto-SetäläJohtava asiantuntija, IPR ja digitalisaatio
Puh:09 4242 6244minna.aalto-setala@chamber.fiTilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta Keskuskauppakamari
Keskuskauppakamari: Kuljetuskustannusten kasvu heikentää yritysten kilpailukykyä23.7.2024 06:55:00 EEST | Tiedote
Osana Kauppakamarien viimeisintä talouskyselyä selvitettiin yritysten näkemyksiä logistiikan kilpailukykytekijöiden viimeaikaisista muutoksista. Logistista kilpailukykyä uhkaa tällä hetkellä eniten logistiikkakustannusten kasvu.
Keskuskauppakamari: Von der Leyenin painotus kilpailukykyyn ja toimeenpanoon oikea suunta EU:n ilmastotavoitteiden saavuttamiseksi18.7.2024 14:04:43 EEST | Tiedote
Keskuskauppakamari pitää jatkokautta EU:n komission puheenjohtajana hakevan Ursula von der Leyenin linjapuheen ja poliittisen ohjelman painotuksia oikeina. Euroopan kilpailukyvyn korostaminen on perusta myös ilmastotavoitteiden saavuttamiselle, toteaa Keskuskauppakamarin johtava elinkeino- ja ilmastoasiantuntija Teppo Säkkinen.
Keskuskauppakamari: Naisten osuus pörssiyhtiöiden hallitusten jäsenistä säilyi ennätystasolla – pienissä pörssiyhtiöissä naisten osuus nousi ensimmäisen kerran 30 prosenttiin16.7.2024 06:54:00 EEST | Tiedote
Naisten osuus pörssiyhtiöiden hallitusten jäsenistä on 33 prosenttia. Kuudessa pörssiyhtiössä kymmenestä hallituksen sukupuolijakauma on tasapuolinen. Jotta tasapuolinen sukupuolijakauma täyttyisi kaikissa pörssiyhtiöissä, pörssiyhtiöiden hallituksiin tarvittaisiin yhteensä noin 60 naista lisää. First North -yhtiöissä naisten osuus hallituksen jäsenistä on 25 prosenttia. Tiedot käyvät ilmi Keskuskauppakamarin tuoreesta naisjohtajakatsauksesta.
Keskuskauppakamari: Väärin asennettu aurinkopaneeli voi vaurioittaa kattoa vakavasti12.7.2024 06:54:00 EEST | Tiedote
Aurinkopaneelien asentaminen katolle on yhä suositumpi tapa tuottaa uusiutuvaa energiaa. Asennusprosessissa on kuitenkin sähköturvallisuuden lisäksi huomioitava monia muitakin seikkoja, jotta katon vaurioilta voitaisiin välttyä.
Keskuskauppakamari: Suomen kilpailukyvyn parantaminen edellyttää hallitukselta selkeitä ratkaisuja11.7.2024 07:00:00 EEST | Tiedote
Suomen kilpailukyvyn sijoitus on pudonnut neljä sijaa alaspäin IMD:n tuoreessa kansainvälisessä kilpailukykyvertailussa. Kilpailukyvyn kehittäminen edellyttää TKI-toiminnan edistämistä ja Orpon hallitukselta kasvutoimien vauhdittamista, toteaa Keskuskauppakamarin toimitusjohtaja Juho Romakkaniemi.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme