MUISTUTUS MEDIALLE: Kokoomuksen eurovaaliohjelman julkistus to 25.4. klo 9.30

Kokoomuksen eurovaaliohjelman julkistustilaisuudessa puolueen puheenjohtaja ja pääministeri Petteri Orpo.

KUTSU MEDIALLE
Tervetuloa kokoomuksen eurovaaliohjelman julkistustilaisuuteen, joka järjestetään torstaina 25.4.2024 klo 9.30-10.30 Bottalla Topelius –kabinetissa Helsingissä, osoitteessa Museokatu 10, 00100 Helsinki, 3.krs.

Eurovaaliohjelmaa esittelee kokoomuksen puheenjohtaja ja pääministeri Petteri Orpo.
Tilaisuudessa mukana myös puolueen eurovaaliehdokkaita, jotka ovat haastateltavissa tilaisuuden jälkeen.

Myös Petteri Orpo on lyhyesti median käytettävissä tilaisuuden yhteydessä.

Ilmoittautumiset keskiviikkona 24.4. klo 18.00 mennessä raine.tiessalo@kokoomus.fi

Europarlamenttivaalit järjestetään kaikissa EU:n jäsenvaltioissa ajanjaksolla 6.–9.6.2024. Suomessa äänestyspäivä on sunnuntai 9.6.2024 ja ennakkoäänestys 29.5.–4.6.2024. Vaaleissa valitaan yhteensä 720 euroedustajaa eli "meppiä", joista Suomesta valitaan 15.

Kokoomus kuuluu Euroopan kansanpuolueeseen (EPP) ja EPP-ryhmään Euroopan parlamentissa.

Euroopan parlamentin suurimman puolueen pääsihteeri Suomessa14.5.2024 18:15:00 EEST | Tiedote

Euroopan kansanpuolueen EPP:n pääsihteeri Thanasis Bakolas vierailee Helsingissä keskiviikkona 15.5. Bakolas vierailee Helsingissä EPP:n jäsenpuolueen kokoomuksen vieraana. Bakolas tapaa vierailullaan muun muassa kokoomuksen eurovaaliehdokkaita ja puolueen puheenjohtajan, pääministeri Petteri Orpon. Orpo on toiminut myös EPP:n varapuheenjohtajana vuodesta 2019. "Bakolasin vierailu on osoitus EPP:n ja kokoomuksen tiiviistä yhteistyötä Euroopan tulevaisuuden hyväksi. On tärkeää, että EPP:n johtajat tutustuvat Suomen erityistarpeisiin ja tavoitteisiin Euroopassa", kokoomuksen puoluesihteeri Kristiina Kokko sanoo. Bakolas osallistuu myös kokoomuksen eurovaalikampanjaan ehdokkaiden kanssa Helsingissä Kolmen sepän patsaalla alkaen noin kello 14.20.