Junalla vaivattomasti kesän tapahtumiin – VR tuo lisävuoroja ja teemajunia kesämatkaajan iloksi

Junalla pääsee vaivattomasti moniin kesätapahtumiin ihanassa Suomen suvessa. VR lisää junavuoroja sekä ohjelmallisia teemajunia kesäkauden suosituimpiin tapahtumiin. Myös kesäpysähdykset Härmässä ja Hillosensalmella ilahduttavat huvipuisto- ja kansallispuistomatkaajia. Kaukojunien aikataulut 15.9. saakka on tänään julkaistu vr.fi:n ja VR Matkalla -sovelluksen matkahakuun.

Nainen ja kaksi teini-ikäistä junamatkustajaa aloittamassa matkaa.

Keskikesän juhlaan voi matkata viime vuodesta tutulla, suositulla juhannusjunalla Tampere–Rauma välillä.

Rauman juhannusjunien aikataulut ovat:

• To 20.6. IC647 Tampere–Rauma klo 10.59–12.45
  • To 20.6. IC648 Rauma–Tampere klo 13.30–15.21
  • Su 23.6. IC647 Tampere–Rauma klo 9.05–11.03
  • Su 23.6. IC648 Rauma–Tampere klo 11.55–13.42

– Saimme viime vuonna hyvän kokemuksen Tampereen ja Rauman välisen junayhteyden avaamisesta juhannukseksi. Tänä vuonna kyytiin pääsee sekä torstaina että sunnuntaina molempiin suuntiin. Kesäviikonloput ovat vilkasta matkustusaikaa, joten juhannuksen matkaliput kannattaa hankkia hyvissä ajoin, kertoo VR:n uuden liikenteen johtaja Juho Hannukainen.

Rauman juhannusjunan tavoin paluun tekevät myös junien kesäpysähdykset Hillosensalmella, josta pääsee Repoveden kansallispuistoon ja Härmän asemalla lähellä Powerpark-huvipuistoa. Kesäpysähdykset näillä asemilla mahdollistavat esimerkiksi päiväretken luontoon tai huvittelemaan.

Liput ja tarkemmat aikataulut myös väliasemapysähdysten osalta ovat näkyvillä vr.fi:n ja VR Matkalla -sovelluksen matkahaussa.

Musiikkia, urheilua ja unohtumatonta matkatunnelmaa

Heinäkuussa Helsingistä lähtee joka tiistai ”oopperajuna”, jonka kyydissä matkustajat voivat nauttia musiikkiesityksistä. VR järjestää oopperajunan yhteistyössä Savonlinnan Oopperajuhlien kanssa

Tunnelmaan virittävästä erikoisohjelmasta pääsee nauttimaan myös osassa tapahtumia varten lisättävistä junavuoroista.

Junaliput näihin kesätapahtumien lisävuoroihin ovat jo myynnissä:

• Pe 7.6. ja su 9.6. Metallica Helsingin Olympiastadionilla: la 8.6. ja ma 10.6. IC645 Helsinki–Kupittaa klo 00.50–2.48 ja IC677 Helsinki–Tampere klo 00.30–02.23 ja Z-juna Helsinki–Lahti klo 0.50–1.55
  • Pe 7.6.–10.6. Kesärauha Turussa: ma 10.6. IC646 Kupittaa–Helsinki klo 01.00–2:52
  • Pe 7.–8.6. Soundfest Lahdessa: la 8.6. Z-juna Lahti–Helsinki klo 2.10–3.15 ja su 9.6 Z-juna Lahti–Helsinki klo 2.30–3.35
  • Pe 14.–15.6. XXL-Mössö Lahdessa: la 15.6. Z-juna Lahti–Helsinki klo 2.30–3.35, su 16.6. Z-juna Lahti–Helsinki klo 2.30–3.35
  • La 15.6.–16.6. Jukolan viesti Kauhavalla: ylimääräiset pysähdykset Kauhavalla la 15.6. junalla IC51 ja su 16.6. junilla IC22, IC24 ja IC26.
  • Pe 28.–29.6. Provinssirock Seinäjoella:
    • To, pe ja la 27.6–29.6 IC633 Helsinki–Seinäjoki klo 11.12–14.54,
    • Pe 28.6 IC 634 Seinäjoki–Helsinki klo 2.50–6.45,
    • La 29.6. IC634 Seinäjoki–Helsinki klo 3.15–6.37
    • Su 30.6 IC634 Seinäjoki–Helsinki klo 3.00-6:27

Lisävuoroja on tulossa myyntiin touko-kesäkuun aikana myös näihin tapahtumiin:

• Pe 5.–7.7. Ruisrock Turussa (lisäjuna Turusta Tampereelle, lisäbussivuorot Turusta Helsinkiin suunnitteilla)
  • La 6.–7.7. Bryan Adams Tampereella, Tuhdimmat tahdit Tampereella ja Wanaja-festivaali Hämeenlinnassa
  • To 11.–13.7. Suomipop-festivaali Jyväskylässä
  • Pe 12.–14.7. Ilosaarirock Joensuussa
  • Pe 12.7. Bruce Springsteen Helsingin Olympiastadionilla
  • Pe 19.–20.7. Pori Jazz
  • Ke 24.7. –27.7. Kotkan meripäivät
  • La 27.7.–28.7. ja 30.–31.7. Coldplay Helsingin Olympiastadionilla
  • To 1.8.–4.8. Jyväskylän rallit
  • Pe 16.8.–17.8. Blockfest Tampereella
  • Pe 23.8.–24.8. PMMP Helsingin Olympiastadionilla

VR lisää monia kesätapahtumia varten vaunuja myös normaalin aikataulun mukaisiin junavuoroihin. Kaukojunien aikataulut 15.9. saakka on julkaistu myyntiin tänään 25.4. vr.fi:n ja VR Matkalla -sovelluksen matkahakuun. Yöjunat ovat myynnissä 26.10. asti.

Uusiutuvalla dieselillä kohti kestävämpää rautatielogistiikkaa – VR ja UPM Plywood yhteistyössä liikenteen päästöjen vähentämiseksi19.4.2024 09:06:17 EEST | Tiedote

VR edistää raideliikenteen kilpailua myymällä ratatyökoneiden huolto- ja vuokraustoiminnan Teräspyörälle4.4.2024 13:00:00 EEST | Tiedote