Gigantti aloittaa pääkonttorin muutosneuvottelut vastatakseen haastavaan markkinatilanteeseen

Gigantti Oy käynnistää toukokuussa pääkonttorillaan muutosneuvottelut, joiden tavoitteena on sopeuttaa yrityksen toimintaa. Neuvottelut ovat osa käytännön toimenpiteitä, joilla pyritään vastaamaan kodinelektroniikan haastavaan markkinaan ja kiristyneeseen kilpailuun.

Gigantti Oy:n suorituskyky on kohdannut viime vuosina haasteita kasvavan kilpailun ja markkinatilanteen muutosten myötä, mikä on vaikuttanut merkittävästi yhtiön kannattavuuteen ja heikentänyt markkina-asemaa. Suuntaa ei ole pystytty kääntämään jo tehdyistä toimenpiteistä, kuten myymäläverkoston uudelleenorganisoimisesta ja asiakaspalvelumallin uudistamisesta, huolimatta. Taustalla tilanteeseen ovat vaikuttaneet myös kuluttajien heikentynyt luottamus talouteen, sekä globaalisti kasvanut kustannustaso ja korkea inflaatio.

Vastatakseen haasteisiin yritys tulee toteuttamaan erilaisia käytännön toimenpiteitä, jotka tähtäävät markkina-aseman parantumiseen, liikevaihdon kasvuun, toiminnan tehokkuuden kehittämiseen ja sitä kautta merkittävään kannattavuuden kasvuun. Toimenpiteet tulevat liittymään esimerkiksi asiakaspalvelun kehittämiseen sekä yhteistoiminnan vahvistamiseen pääkonttorin, myymälöiden ja konsernin välillä. Tavoitteena on saavuttaa yli 4 %:n EBIT-kannattavuustaso keskipitkällä, noin kolmen vuoden aikavälillä.

Osana toimenpiteitä Gigantti Oy aloittaa pääkonttorinsa muutosneuvottelut 6.5. Muutosneuvottelujen piirissä on 40 Gigantti Oy:n työntekijää. Toimenpiteet eivät koske myymälöitä. Kaikki neuvotteluissa olevat toimenpiteet voivat toteutuessaan johtaa enintään 9 henkilön työsuhteen olennaisten ehtojen muutoksiin, osa-aikaistamisiin ja työsuhteen päättämisiin. Muutosneuvotteluaika on lakiin pohjautuen kaksi viikkoa.